Gå til innhold
Hundesonen.no

Sokker som holder seg tørre?


SFX

Recommended Posts

Jeg gikk på kurs med en som hadde noen fantastiske sokker - de ble simpelthen ikke våte, og holdt vann og fukt ute, så hun var både tørr og varm på føttene gjennom hele regnværsdagen.

Noen som vet hva det kan ha vært, og om de er å få kjøpt i Norge?

Jeg har funnet sokker som brukes til vannsport, på amerikanske nettbutikker, men finner ikke tilsvarende i Norge (underlig nok, det må da være et enormt surfermiljø i Norge??? :ahappy: ). Noen som har tips til norske butikker - eller utenlandske nettbutikker de har erfaring med?

Eller noen som vet noe om slike sokker, pluss og minus, noe en ikke gidder å ha? Jeg synes gummistøvler er et rent h)=(/&%¤#"e å gå med, så tenkte slike sokker kunne være interessant å prøve i mine gode, men ikke så vanntette, sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant noe slikt med googlesøk. Må jo vurdere det selv også :ahappy:http://www.oslosportslager.no/produkt/mid-light-vanntette-sokker-unisex-9059.aspx

Edit: http://www.speiding.no/nyheter/?liste=arkiv;dato=200408;id=880 Denne linken sier også at de er til å anbefale. Men gud for en pris. Jeg som har sokke-spisende vaskemaskin :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de, veldig bra. Men at man er tørr på føttene blir litt bullshit, det er som å gå barbent i gummistøvler - fotsvetten forsvinner jo ikke. Men MYE deiligere med de sokkene i joggesko enn gummistøvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har sånne sealskinz-ting og er superfornøyd med dem, han brukte dem konstant i hele vinter.... :ahappy: Han kjøpte iallefall sine fra utlandet og betalte 180,- eller deromkring. Tydeligvis et meget godt kjøp iallefall! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har sånne sealskinz-ting og er superfornøyd med dem, han brukte dem konstant i hele vinter.... :ahappy: Han kjøpte iallefall sine fra utlandet og betalte 180,- eller deromkring. Tydeligvis et meget godt kjøp iallefall! :thumbs:

Har du mulighet til å sjekke hvorfra, og pris? For dette er jo mer enn halv pris av den norske butikken, da går det an å gi det et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å sjekke hvorfra, og pris? For dette er jo mer enn halv pris av den norske butikken, da går det an å gi det et forsøk.

Han kjøpte dem på ebay sier han. Var under 200,- med frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte de på Ebay.co.uk

Jeg lette ganske lenge for å finne de til den prisen, men fant de tilslutt! Viktig at de ikke kommer på over 200,- liksom, ellers må man betale moms / tollavgifter etc, og da er man like langt.

I norge koster de borti 500 kr, mens i usa rundt 200kr...Så i norge er de OVERPRISET så det holder!

Det finnes og andre produkter fra samme produsent. Hansker blant annet,

Her er siden dems: http://www.sealskinz.com/

Dette er de jeg har: http://www.sealskinz.com/cgi-bin/psProdDet.cgi/KE251||~@c~@b|0|user|1,0,0,1|53|

Helt sykt hvor bra de funker! Kan vasse i vann med de uten å bli våt på beina :ahappy:

Har du mulighet til å sjekke hvorfra, og pris? For dette er jo mer enn halv pris av den norske butikken, da går det an å gi det et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg kjøpte slike til faren sin til bursdagen hans. Hun kjøpte de på vanlig sportsbutikk, til noen hundre kroner. Poenget var at han skulle bruke de inni fjellsko, og at han ikke skulle bli våt selv om han krysset en bekk. Dette er flere år siden, så jeg husker ikke så mye mer, men kanskje du kan spørre på en sportsbutikk om de har noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...