Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp hadde trengt hyggelig møte med en snill og litt stor hund

Anette

Recommended Posts

Amiga ble igår overløpt av en kjempestor hund og i tillegg fikk en dårlig erfaring med eieren. Hun fikk seg en trøkk og skikkelig støkk og tenkte det kunne være lurt om hun fikk møte en snill hund med en eier som kan kontrollere den. Skal til dyrlegen etterpå idag ettersom hun virker ut som hun slo seg hardt i brystet og siden, greit å sjekke at alle lemmer er i god behold. Lurte derfor på om noen i Trondheim som har en rolig og snill hund hadde hatt lyst til å møte oss en av de kommende dagene. (helst før lørdag for da begynner vi på flyttelass tur). Vi bor ved Samfundet :lol:

Pm, svar her eller kontakt meg på 97106606 om du har lyst :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har en voksen og stødig samojed hann (og ei tispe om du vil det også, men hun er en del mindre) som er brukt på valpesosialisering før og er veldig flink til det. Vi bor i orkdal et stykke sør for trondheim, så da må du evt komme hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpis og jeg kan stille opp, vi er foreløbig ledige i morgen på morran og tidlig ettermiddag, samt fredag ettermiddag. Nansen her inne kan nok bekrefte at Valpis er rolig og grei rundt valper.

Valpis er da en grand danoistispe på 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, Valpis er helt ypperlig for alt fra små, livredde ulldotter til ganske mye større og langt frekkere valpeslyngeler :icon_redface: Men nå var det kanskje litt for seint å svare :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde da et lite/stort forsøk igår, og det gikk veeeldig bra! Amiga bjeffet av skrekk da vi kom, og bjeffet av sorg når vi dro.. :icon_redface: Skulle egentlig tatt en ny økt idag, men jeg er såå støl etter å ha kjørt gocart igår (fantastisk morro :banana: )så vi prøver i morgen istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...