Gå til innhold
Hundesonen.no

Bomløs sal

Tuskelusken

Recommended Posts

Har noen prøvd bomløs sal og har erfaringer? Jeg vurderer det litt som variasjon av den andre salen, og til å bruke på tur. Den andre salen jeg har er en dressursal og jeg savner litt mer "frihet" når jeg er på tur. Er en bomløs sal en god investering sånn generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bomløs på islandshoppa mi. Jeg prøvde flere typer, med var mest fornøyd med KariFlex islandsmodellen. Jeg synes også at Startrekk Españolaen er en god sal, som er super å ri dressur med. Selvfølgelig kommer det også her an på formen til hesten. Den kan tippe litt frem om du har en overbygd hest. Startrekk har endel saler som gir god støtte til rytteren, mens barefoot salene er litt mer "flate" og gir mindre støtte, men også der har du jo ulike modeller. Det du skal være oppmerksom på med bomløs, er at hesten må vennes til den, og at du ikke bør ri dagsturer med den salen uten at hesten er godt musklet i ryggen. Det kommer også an på rytters vekt, og balanse. Noen bomløssaler kan gli på hester som er runde. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Hansi på www.bomfrisal.no.

Han kan mye om dette og kan si litt om hvilken sal som kan anbefales for deg og din hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...