Gå til innhold
Hundesonen.no

Innløsing av lån

Nirm

Recommended Posts

Jeg vurderer å løse inn det ene lånet mitt nå. I nettbanken min så står det: "Ved innløsning av kontrakt i låneperioden påløper det renter og evt. ubetalte poster." Nettbanken min sier jo hvor mye jeg har igjen på lånet. Men om jeg skjønner dette riktig, så kommer rentene i tillegg til den summen det står at jeg skylder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spørs det litt hva som står ang lånet. Om det står f.eks hovedstol, så er det selve lånebeløpet, og rentene kommer i tillegg. Står det totalbeløp, er det inkl renter. Det man må tenke på ved innløsning av lån er at man må betale forventet rente for HELE låneperioden! Mange ganger kan det lønnes å heller betale som normalt på lånet, og heller opprette sparekonto til de pengene man ville bet ned lånet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har du fastrente må du betale renta som banken ellers ville gått glipp av, altså betale rente for hele gjenværende periode på fastrenteavtalen. Er det flytende rente så kommer bare påløpte renter siden siste innbetaling i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flytende rente på lånet, så da ville det evt bare bli rentekostnader for siste mnd? Jeg har vel ca 1 år igjen av lånet mener jeg å huske, så kanskje det er økonomisk best å bare la det betale seg ned som normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...