Gå til innhold
Hundesonen.no

Bra hundeklubb i Skedsmo/Lillestrøm område?

WheatenMali

Recommended Posts

Jeg har i et par år nå vært uten noen hundeklubb, trente før i Stovner hundeklubb og tror neppe jeg kommer til å melde meg inn der igjen.

Er derfor på utkikk etter ny hundeklubb i skedsmo området, bor selv i Lillestrøm,

er på utkikk etter lydighetskurs/treninger og agilitykurs/treninger.

Jeg er kravstor når det kommer til instruktører, de må vite hva de driver med og gjerne ha noen års erfaring...

Noen forslag til klubber? Aller helst fra hundeeiere som har personlig erfaring med klubbene, men også tips

om klubber i nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skedsmo og omegn er nok ikke i drift lengre tror jeg. Så det er jo bare å unngå.

Jeg har erfaring fra Lørenskog og er ikke imponert på noe vis.

Så nærmeste utenom Stovner da, er Oslo og Omegn, jeg har ikke erfaring derifra, men har venninner som har. Og hadde jeg hatt lett tilgang hadde jeg meldt meg inn selv. Neste deretter blir jo da Nannestad og Omegn, Eidsvoll, Flateby, Follo og Sørum hundeklubb. Jeg har erfaring fra NOHK, Stovner, Lørenskog og Flateby hundeklubb.

Her er linken med oversikten..Hundeklubber i regi av NKK

Hvis ikke så er flere her på sonen som samles rundt i Oslo/Lillestrøm for trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei.

Jeg er litt nysgjerrig på om du har funnet en bra klubb i området? Jeg driver selv og leter etter skole/klubb i samme område, men jeg er helt fersk i gamet, sp jeg vet liksom ikke hva jeg skal se etter.

Jeg har funnet litt informasjon omHund i sentrum, og de trener på Kjeller, men jeg vet ikke om dette er en bra skole eller ei...

Jeg er hovedsakelig på jakt etter noen som holder kurser i Skedsmo/Rælingen- området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er litt nysgjerrig på om du har funnet en bra klubb i området? Jeg driver selv og leter etter skole/klubb i samme område, men jeg er helt fersk i gamet, sp jeg vet liksom ikke hva jeg skal se etter.

Jeg har funnet litt informasjon omHund i sentrum, og de trener på Kjeller, men jeg vet ikke om dette er en bra skole eller ei...

Jeg er hovedsakelig på jakt etter noen som holder kurser i Skedsmo/Rælingen- området.

Hund i sentrum er en hundeskole, du skal ha gått kurs der før du kan trene med dem. De jeg nevnte opp er de som er i området. Skedsmo/rælingen må du nok legge på is desverre. Flateby, Nannestad og Oslo er nærmeste gode alternativene... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund i sentrum er en hundeskole, du skal ha gått kurs der før du kan trene med dem. De jeg nevnte opp er de som er i området. Skedsmo/rælingen må du nok legge på is desverre. Flateby, Nannestad og Oslo er nærmeste gode alternativene... :blink:

Jeg har planer om å ta kurs, jeg leter bare etter "riktig" skole. Er det noen som har erfaringer med denne skolen, og om de er bra?

Flateby er jo heller ikke langt unna da. Jeg kjenner flere som har trent bl.a agility der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å ta kurs, jeg leter bare etter "riktig" skole. Er det noen som har erfaringer med denne skolen, og om de er bra?

Flateby er jo heller ikke langt unna da. Jeg kjenner flere som har trent bl.a agility der ute.

Flateby er kjempeokey :blink:

Har ikke hørt vondt om hund i sentrum men har ingen erfaring :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flateby er kjempeokey :wub:

Har ikke hørt vondt om hund i sentrum men har ingen erfaring :wub:

Tusen takk for informasjon. (Ikke meningen å kuppe tråden her altså :blink: )

Jeg får gjøre et forsøk ang Hund i sentrum, venter på en prisoversikt på kursene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for informasjon. (Ikke meningen å kuppe tråden her altså :flowers: )

Jeg får gjøre et forsøk ang Hund i sentrum, venter på en prisoversikt på kursene deres.

Når jeg var helt ny med valpen våres så dreiv jeg også å søkte opp kurs rundt i område Rælingen, Lørenskog og Skedsmo (bor selv i Rælingen). Det jeg fant ut under søkingen er at Lørenskog og Flateby begge er små hundeskoler, med kanskje litt lite å velge mellom?! Skedsmo og omegn var lagt ned. Og pågrunn av str havnet jeg på Stovner hundeskole. Men så kom jeg i kontakt med Hund i sentrum, da jeg så de skulle holde kurs på kjeller. Jeg meldte meg så inn på valpekurs og angrer ikke et sekund. Kursene er forholdsvis dyre desverre, men det er det jaggu verdt å betale når kvaliteten er så god som denj var. Betalte 1900 kr for valpekurset, som da var 2 timer teori, så 6 x 2 timer med praksiskvelder. Selve kurset er baser på masse lek og kontakt med valpen, og det var mye positiv forsterkning som var fokuset. Et annet pluss er at det er små grupper, vi var bare 4 stk (dels fordi avd i kjeller er såpass ny), og vi fikk masse nyttig lærdom på de to timene på kurskveldene. Det var også veldig mye individuelt fokus, dvs at jeg fikk hjelp til å trene i forhold til min hund, mens eks de med dachs fikk hjelp til å trene den måten de lærer best på.

Jeg meldte meg så på videregående kurs valp/unghund, dvs man trener på mye av de samme øvelsene, men med mye mer forstyrrelser. Like fornøyd da, selv om kurset ble flyttet til alnabru pågrunn av lite innteresse på kjeller. Jeg har også planer å gå bronsjemerket til høsten :whistle:

Eneste negative må vel være at man ikke får den sosiale delen man får med en "hundeklubb" som eks Lørenskog hundeklubb. For man har ingen faste treningsdager foruten de kveldene man er meldt opp på. Men man har en skogdag et par ganger i løpet av året, det er det ofte kjempegøy!

Håper dette hjalp deg noe :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var helt ny med valpen våres så dreiv jeg også å søkte opp kurs rundt i område Rælingen, Lørenskog og Skedsmo (bor selv i Rælingen). Det jeg fant ut under søkingen er at Lørenskog og Flateby begge er små hundeskoler, med kanskje litt lite å velge mellom?! Skedsmo og omegn var lagt ned. Og pågrunn av str havnet jeg på Stovner hundeskole. Men så kom jeg i kontakt med Hund i sentrum, da jeg så de skulle holde kurs på kjeller. Jeg meldte meg så inn på valpekurs og angrer ikke et sekund. Kursene er forholdsvis dyre desverre, men det er det jaggu verdt å betale når kvaliteten er så god som denj var. Betalte 1900 kr for valpekurset, som da var 2 timer teori, så 6 x 2 timer med praksiskvelder. Selve kurset er baser på masse lek og kontakt med valpen, og det var mye positiv forsterkning som var fokuset. Et annet pluss er at det er små grupper, vi var bare 4 stk (dels fordi avd i kjeller er såpass ny), og vi fikk masse nyttig lærdom på de to timene på kurskveldene. Det var også veldig mye individuelt fokus, dvs at jeg fikk hjelp til å trene i forhold til min hund, mens eks de med dachs fikk hjelp til å trene den måten de lærer best på.

Jeg meldte meg så på videregående kurs valp/unghund, dvs man trener på mye av de samme øvelsene, men med mye mer forstyrrelser. Like fornøyd da, selv om kurset ble flyttet til alnabru pågrunn av lite innteresse på kjeller. Jeg har også planer å gå bronsjemerket til høsten :whistle:

Eneste negative må vel være at man ikke får den sosiale delen man får med en "hundeklubb" som eks Lørenskog hundeklubb. For man har ingen faste treningsdager foruten de kveldene man er meldt opp på. Men man har en skogdag et par ganger i løpet av året, det er det ofte kjempegøy!

Håper dette hjalp deg noe :flowers:

Ja, dette hjalp meg masse. Tusen takk! :banana:

Nå har jeg fått en prisoversikt, og kursene koster 2200 kroner, max 8 ekvipasjer.

Det er veldig nyttig å høre tilbakemeldinger fra andre som har vært der syns jeg. Dumt å kaste bort så mye penger hvis det ikke er verdt det liksom.

Jeg bor også i Rælingen, så Flateby blir vel det letteste for meg siden jeg ikke kjører bil. Men det får komme etterhvert tror jeg.

Men er du med i noen hundeklubb nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette hjalp meg masse. Tusen takk! :whistle:

Nå har jeg fått en prisoversikt, og kursene koster 2200 kroner, max 8 ekvipasjer.

Det er veldig nyttig å høre tilbakemeldinger fra andre som har vært der syns jeg. Dumt å kaste bort så mye penger hvis det ikke er verdt det liksom.

Jeg bor også i Rælingen, så Flateby blir vel det letteste for meg siden jeg ikke kjører bil. Men det får komme etterhvert tror jeg.

Men er du med i noen hundeklubb nå da?

Jeg er som sagt med i Stovner hundeklubb, men jeg har bare gått kurs på Hund i sentrum. Så er vel litt "støttemedlem" i Stovner trur jeg :flowers: Har heller ikke lappen, men min samboer har vært tilskuer på alle kurskveldene (ja jeg vet..har en fantastisk kjæreste :banana: )...Men jeg trur jeg kommer til å bytte klubb til oslo og omegn dressurklubb, men jeg får se hva som skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
    • Hadde nettopp en kjempefin tur uten noe tull, og masse pen lineføring. Ede var skikkelig på tilbudssiden og ikke engang utålmodig på godbitene. Det går virkelig fremover. Ordentlig godgutt i dag 🥰 Flink vaktbikkje også, for anledningen i Miljøpatruljen. Forsøpling tar vi alvorlig.
    • Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
    • Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...