Gå til innhold
Hundesonen.no

Bra hundeklubb i Skedsmo/Lillestrøm område?


WheatenMali

Recommended Posts

Jeg har i et par år nå vært uten noen hundeklubb, trente før i Stovner hundeklubb og tror neppe jeg kommer til å melde meg inn der igjen.

Er derfor på utkikk etter ny hundeklubb i skedsmo området, bor selv i Lillestrøm,

er på utkikk etter lydighetskurs/treninger og agilitykurs/treninger.

Jeg er kravstor når det kommer til instruktører, de må vite hva de driver med og gjerne ha noen års erfaring...

Noen forslag til klubber? Aller helst fra hundeeiere som har personlig erfaring med klubbene, men også tips

om klubber i nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skedsmo og omegn er nok ikke i drift lengre tror jeg. Så det er jo bare å unngå.

Jeg har erfaring fra Lørenskog og er ikke imponert på noe vis.

Så nærmeste utenom Stovner da, er Oslo og Omegn, jeg har ikke erfaring derifra, men har venninner som har. Og hadde jeg hatt lett tilgang hadde jeg meldt meg inn selv. Neste deretter blir jo da Nannestad og Omegn, Eidsvoll, Flateby, Follo og Sørum hundeklubb. Jeg har erfaring fra NOHK, Stovner, Lørenskog og Flateby hundeklubb.

Her er linken med oversikten..Hundeklubber i regi av NKK

Hvis ikke så er flere her på sonen som samles rundt i Oslo/Lillestrøm for trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

Jeg er litt nysgjerrig på om du har funnet en bra klubb i området? Jeg driver selv og leter etter skole/klubb i samme område, men jeg er helt fersk i gamet, sp jeg vet liksom ikke hva jeg skal se etter.

Jeg har funnet litt informasjon omHund i sentrum, og de trener på Kjeller, men jeg vet ikke om dette er en bra skole eller ei...

Jeg er hovedsakelig på jakt etter noen som holder kurser i Skedsmo/Rælingen- området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er litt nysgjerrig på om du har funnet en bra klubb i området? Jeg driver selv og leter etter skole/klubb i samme område, men jeg er helt fersk i gamet, sp jeg vet liksom ikke hva jeg skal se etter.

Jeg har funnet litt informasjon omHund i sentrum, og de trener på Kjeller, men jeg vet ikke om dette er en bra skole eller ei...

Jeg er hovedsakelig på jakt etter noen som holder kurser i Skedsmo/Rælingen- området.

Hund i sentrum er en hundeskole, du skal ha gått kurs der før du kan trene med dem. De jeg nevnte opp er de som er i området. Skedsmo/rælingen må du nok legge på is desverre. Flateby, Nannestad og Oslo er nærmeste gode alternativene... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund i sentrum er en hundeskole, du skal ha gått kurs der før du kan trene med dem. De jeg nevnte opp er de som er i området. Skedsmo/rælingen må du nok legge på is desverre. Flateby, Nannestad og Oslo er nærmeste gode alternativene... :blink:

Jeg har planer om å ta kurs, jeg leter bare etter "riktig" skole. Er det noen som har erfaringer med denne skolen, og om de er bra?

Flateby er jo heller ikke langt unna da. Jeg kjenner flere som har trent bl.a agility der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å ta kurs, jeg leter bare etter "riktig" skole. Er det noen som har erfaringer med denne skolen, og om de er bra?

Flateby er jo heller ikke langt unna da. Jeg kjenner flere som har trent bl.a agility der ute.

Flateby er kjempeokey :blink:

Har ikke hørt vondt om hund i sentrum men har ingen erfaring :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flateby er kjempeokey :wub:

Har ikke hørt vondt om hund i sentrum men har ingen erfaring :wub:

Tusen takk for informasjon. (Ikke meningen å kuppe tråden her altså :blink: )

Jeg får gjøre et forsøk ang Hund i sentrum, venter på en prisoversikt på kursene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for informasjon. (Ikke meningen å kuppe tråden her altså :flowers: )

Jeg får gjøre et forsøk ang Hund i sentrum, venter på en prisoversikt på kursene deres.

Når jeg var helt ny med valpen våres så dreiv jeg også å søkte opp kurs rundt i område Rælingen, Lørenskog og Skedsmo (bor selv i Rælingen). Det jeg fant ut under søkingen er at Lørenskog og Flateby begge er små hundeskoler, med kanskje litt lite å velge mellom?! Skedsmo og omegn var lagt ned. Og pågrunn av str havnet jeg på Stovner hundeskole. Men så kom jeg i kontakt med Hund i sentrum, da jeg så de skulle holde kurs på kjeller. Jeg meldte meg så inn på valpekurs og angrer ikke et sekund. Kursene er forholdsvis dyre desverre, men det er det jaggu verdt å betale når kvaliteten er så god som denj var. Betalte 1900 kr for valpekurset, som da var 2 timer teori, så 6 x 2 timer med praksiskvelder. Selve kurset er baser på masse lek og kontakt med valpen, og det var mye positiv forsterkning som var fokuset. Et annet pluss er at det er små grupper, vi var bare 4 stk (dels fordi avd i kjeller er såpass ny), og vi fikk masse nyttig lærdom på de to timene på kurskveldene. Det var også veldig mye individuelt fokus, dvs at jeg fikk hjelp til å trene i forhold til min hund, mens eks de med dachs fikk hjelp til å trene den måten de lærer best på.

Jeg meldte meg så på videregående kurs valp/unghund, dvs man trener på mye av de samme øvelsene, men med mye mer forstyrrelser. Like fornøyd da, selv om kurset ble flyttet til alnabru pågrunn av lite innteresse på kjeller. Jeg har også planer å gå bronsjemerket til høsten :whistle:

Eneste negative må vel være at man ikke får den sosiale delen man får med en "hundeklubb" som eks Lørenskog hundeklubb. For man har ingen faste treningsdager foruten de kveldene man er meldt opp på. Men man har en skogdag et par ganger i løpet av året, det er det ofte kjempegøy!

Håper dette hjalp deg noe :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var helt ny med valpen våres så dreiv jeg også å søkte opp kurs rundt i område Rælingen, Lørenskog og Skedsmo (bor selv i Rælingen). Det jeg fant ut under søkingen er at Lørenskog og Flateby begge er små hundeskoler, med kanskje litt lite å velge mellom?! Skedsmo og omegn var lagt ned. Og pågrunn av str havnet jeg på Stovner hundeskole. Men så kom jeg i kontakt med Hund i sentrum, da jeg så de skulle holde kurs på kjeller. Jeg meldte meg så inn på valpekurs og angrer ikke et sekund. Kursene er forholdsvis dyre desverre, men det er det jaggu verdt å betale når kvaliteten er så god som denj var. Betalte 1900 kr for valpekurset, som da var 2 timer teori, så 6 x 2 timer med praksiskvelder. Selve kurset er baser på masse lek og kontakt med valpen, og det var mye positiv forsterkning som var fokuset. Et annet pluss er at det er små grupper, vi var bare 4 stk (dels fordi avd i kjeller er såpass ny), og vi fikk masse nyttig lærdom på de to timene på kurskveldene. Det var også veldig mye individuelt fokus, dvs at jeg fikk hjelp til å trene i forhold til min hund, mens eks de med dachs fikk hjelp til å trene den måten de lærer best på.

Jeg meldte meg så på videregående kurs valp/unghund, dvs man trener på mye av de samme øvelsene, men med mye mer forstyrrelser. Like fornøyd da, selv om kurset ble flyttet til alnabru pågrunn av lite innteresse på kjeller. Jeg har også planer å gå bronsjemerket til høsten :whistle:

Eneste negative må vel være at man ikke får den sosiale delen man får med en "hundeklubb" som eks Lørenskog hundeklubb. For man har ingen faste treningsdager foruten de kveldene man er meldt opp på. Men man har en skogdag et par ganger i løpet av året, det er det ofte kjempegøy!

Håper dette hjalp deg noe :flowers:

Ja, dette hjalp meg masse. Tusen takk! :banana:

Nå har jeg fått en prisoversikt, og kursene koster 2200 kroner, max 8 ekvipasjer.

Det er veldig nyttig å høre tilbakemeldinger fra andre som har vært der syns jeg. Dumt å kaste bort så mye penger hvis det ikke er verdt det liksom.

Jeg bor også i Rælingen, så Flateby blir vel det letteste for meg siden jeg ikke kjører bil. Men det får komme etterhvert tror jeg.

Men er du med i noen hundeklubb nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette hjalp meg masse. Tusen takk! :whistle:

Nå har jeg fått en prisoversikt, og kursene koster 2200 kroner, max 8 ekvipasjer.

Det er veldig nyttig å høre tilbakemeldinger fra andre som har vært der syns jeg. Dumt å kaste bort så mye penger hvis det ikke er verdt det liksom.

Jeg bor også i Rælingen, så Flateby blir vel det letteste for meg siden jeg ikke kjører bil. Men det får komme etterhvert tror jeg.

Men er du med i noen hundeklubb nå da?

Jeg er som sagt med i Stovner hundeklubb, men jeg har bare gått kurs på Hund i sentrum. Så er vel litt "støttemedlem" i Stovner trur jeg :flowers: Har heller ikke lappen, men min samboer har vært tilskuer på alle kurskveldene (ja jeg vet..har en fantastisk kjæreste :banana: )...Men jeg trur jeg kommer til å bytte klubb til oslo og omegn dressurklubb, men jeg får se hva som skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...