Gå til innhold
Hundesonen.no

Hovawart og golden

Basse

Recommended Posts

Ja, hovawarten er større enn golden. Den lyse varianten av hovawart kan jo ligne litt på golden men hovawarten kan være sort og brun eller bare sort også så da ligner den plutselig ikke så mye lenger.

Grunnen til at de ligner litt er vel det at hovawarten har newfoundlandshund i seg.

Når det gjelder gemytt så er de nok ikke så veldig like. Golden er en apporterende fuglehund som skal være følsom og meget vennelig mens hovawarten skal være robust og vaktsom og er avlet til å være vakt og beskyttelseshund.

En i familien har hatt hovawart og det er en flott familiehund men jeg vil ikke si at den er veldig lik golden på gemytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min har en Hoffegutt på snart 2 år, og det er ikke mye med han som likner en golden!!! Han nærmer seg jo snart 50 kilo så.... :roll:

Hoffene kan fungere som familiehunder, men de trenger mye fysisk-og hjernetrim. En annen ting er at de blir utrolig sent voksne!!! Som sakt, Junior blir 2 år i februar og han oppfører seg som om han skulle være 6 mnd, litt slitsomt til tider, men mye moro med det også da...! :wink:

Her er noen bilder av han, tatt i sommer..

Marianesbilder024.jpg

Marianesbilder031.jpg

Og her er han ca 3 mnd

Jrca3mnd.jpg

Junior og meg! (ikke veldig blond der nei...! :wink: )

MarianneogJunior.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg at Hovawart var høyere en Golden, og jeg så også på bildene at det var i flere farger.. Hadde ikke hørt om rasen før, så det sjokkerte meg at den vart SÅ lik golden som på dettte bildet:

http://www.kennels.co.uk/images/W.Hovawart.jpg

Så søøøt den var Marianne :):D

Takk for svar! Var bare litt nysgjerrig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...