Gå til innhold
Hundesonen.no

Sår på magen


Recommended Posts

Den ene tispen min tok en ultralyd for et par uker siden, og ble da naturligvis barbert på magen.

Jeg har vært vekke de siste ukene, og fikk se sårene først i dag. Det har vært irritert siden barberingen, men hun har selvsagt slikket på det også.

sartassa.jpg

Det som er blitt gjort er at de har hatt på bacimycinpulver for å "tørke" det opp. Pluss å ha på henne en genser sånn at hun ikke når til.

Det jeg lurter på er om noen har forslag til hva jeg kan ha på dette? En salve feks.? For det er jo ganske "hissig".

Blir det ikke bedre, så skal jeg selvfølgelig ta henne til veterinær en av de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genser er grei idé, eventuelt noe annet som gjør at hun ikke kommer til. Skjerm? Da får det luft, uten at det blir innestengt (som det fort kan bli med genser).

Ellers vil jeg anbefale sinksalve - jeg har god erfaring med akkurat det på lignende sår/utslett.

Edit: omformulert litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringblomstsalve er god sårsalve. Sinksalven kan legge seg som et tett lokk på såret, og slipper ikke luft til. Veldig klissete er det også, men får du ikke tak i aloe vera eller ringblomstsalve, ville jeg brukt sink, evt sink til du får tak i noen av de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips, alle tre! :aww:

Huldra: Hvor får man tak i ringblomstsalve? Apotek? Har aldri hørt om det :P

Jeg bestilte via nettet, men mulig du finner det i helsekostbutikker (sånne litt "sære" steder, hehe :wub: ). Jeg fant ikke i min lokale butikk, men hvis du bor nær en litt større by eller en butikk med skikkelig godt utvalg kanskje de har der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...