Gå til innhold
Hundesonen.no

Tattoo.. hjelp?


Isabel

Recommended Posts

Jeg skal ha tattoo, det er sikkert..

Men: HVORDAN? Jeg har altfor, ALTFOR mange ideer, og tanker.. men vet ikke helt hvordan få det ned på papir slik at jeg kan ha noe å vise til tattovøren.. i need help, peepz! Og hvor er vel bedre enn å spørre på Hundesonen? Soniser vet jo alltid råd!

Altså.. her er flere ting/elementer jeg liker..

Jeg vil ha noe som står for:

Styrke, at man kan klare ting, at man er sterk

Sorg og lidenskap, to ting man kanskje ikke alltid elsker, men de elemente vil følge oss livet ut, uansett

Lek, livet består ikke bare at alvorlige ting

Nåtiden, man må nyte hvert øyeblikk

Mystikk/fantasi (jeg elsker Pirater, Western osv)

Vennskap, og at det aldri tar slutt..

Ja folkens.. det er mange elementer jeg gjerne skulle hatt med, uten at det blir FOR vrient.. hjelp til ideer/symboler som kan stå for disse tingene? Og.. jeg elsker originalitet!

Hit med alle forlsag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å finne en god tatovør som kan tegne ned noe for deg? Han jeg tok forrige tatoveringen hos tegna min for meg! Mange er fryktelig flink til å få kunders ideer ned på papiret :whistle: Sikkert lettere å forklare litt hva du er ute etter face to face også. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de riktig dyktige tatovørene ikke har tid å sitte og tegne ideer til folk - da får de ikke gjort annet enn å tegne.

Når det gjelder betydning og sånn - jeg ville ikke stresset med å legge altfor mye i det. Jeg synes det er viktigere å huske på at du tross alt skal leve resten av livet med det motivet du velger på kroppen - og dermed inneforstått at man synes det er pent/riktig. Min egen tatovering er helt enkel i motivet. Jeg kan tillegge den en konkret og personlig mening som betyr mye for meg om jeg vil (og det gjorde jeg da jeg tok den), men først og fremst synes jeg den er pen. Med årenes løp tror jeg de fleste tatoveringer blir et minne om en fase i livet og identiteten man hadde da, fremfor en betydning av typen "lykke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de riktig dyktige tatovørene ikke har tid å sitte og tegne ideer til folk - da får de ikke gjort annet enn å tegne.

Jeg tror nok det er helt motsatt. En tatovør er en kunstner, og ønsker nok å gi kundene noe de blir helt fornøyd med, og med et kunstnerisk uttrykk de kan stå inne for. Å lage skisser er en stor del av jobben. De virkelig dyktige tar seg heller godt betalt for kunsten de lager, enn å tatovere ferdig trykk man finner i permene i enkelte studioer. Flere av de tatovørene jeg har vært i kontakt med har kanskje fem-seks kunder i løpet av en måned. Og de har gjerne et års venteliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er helt motsatt. En tatovør er en kunstner, og ønsker nok å gi kundene noe de blir helt fornøyd med, og med et kunstnerisk uttrykk de kan stå inne for. Å lage skisser er en stor del av jobben. De virkelig dyktige tar seg heller godt betalt for kunsten de lager, enn å tatovere ferdig trykk man finner i permene i enkelte studioer. Flere av de tatovørene jeg har vært i kontakt med har kanskje fem-seks kunder i løpet av en måned. Og de har gjerne et års venteliste.

Mja, det kommer kanskje an på hvordan de velger å håndtere kundene sine det. Jeg fikk tegnet min tatovering, på frihånd av tatovøren, da jeg hadde avtale for å ta den. Og da brukte vi tiden vi behøvde for å få den riktig. Denne tatovøren har opp til et års venteliste, da jeg bestilte time var det "bare" 6 mnd.

Men anyways, jeg ville som sagt tenkt mer på motivet i seg selv enn å få samlet en hel masse ting til ei tatovering som skal bety så mye forskjellig. Men det er meg da :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og tips!

Ja, det er viktig for meg at den ogsä naturligvis ser pen ut, og ikke bare har haugevis av symboler som ikke ser ut.. :blink:

Sä jeg har tenkt litt pä det, hvordan jeg kan "trökke" det litt sammen, slik at det ikke er masse forskjelige ideer som skal sprette rundt pä ryggen min.. hm. Ang. tattovör er det rimelig lang venteliste hos de jeg har värt hos (det er de beste i byen) iallefall 6 mnd, men det er greit, gjör jo ikke noe ä ta tattoveringen pä vinterstid. :lol: Ogsä lurte jeg pä om noen vet hvor stor den BÖR väre minimum, slik at den ikke ser ut som en blekkflekk om 40 är.. :hmm: (Selv om sikkert INGEN vil se pä ryggen min da.. :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er helt motsatt. En tatovør er en kunstner, og ønsker nok å gi kundene noe de blir helt fornøyd med, og med et kunstnerisk uttrykk de kan stå inne for. Å lage skisser er en stor del av jobben. De virkelig dyktige tar seg heller godt betalt for kunsten de lager, enn å tatovere ferdig trykk man finner i permene i enkelte studioer. Flere av de tatovørene jeg har vært i kontakt med har kanskje fem-seks kunder i løpet av en måned. Og de har gjerne et års venteliste.

Her tror eg du bommer kraftig...

Hva mener du de lever av da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik.. da tror jeg at jeg har kommet meg hakket närmere mitt mäl, men trenger enda litt hjelp.. :getlost:

Tror det blir "Belli" (som har värt mitt kallenavn siden jeg kan huske) men vil ikke ha det skrevet pä norsk, tysk, engelsk osv.

Noen som har idee pä hvilket spräk jeg kan skrive det pä? Hvor de evt. "omdanner" seg til tegn? Tenkte ogsä pä hieroglyfer, men redd det fort blir litt mange bilder bakpä ryggen da :wub:

Skulle veldig gjerne hatt noe Indiansk, eller "fantasyspräk" (Alvisk?) Finnes det flere "oppdiktede" spräk? Hit med alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror eg du bommer kraftig...

Hva mener du de lever av da?

Når de tar seg betalt godt for hver tatovering så er det nok ikke noe problem å overleve. Det er snakk om store tatoveringer, og da koster det fort 20- 30 tusen for en tatovering.Skulle gi en relativt solid månedslønn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...