Gå til innhold
Hundesonen.no

Væskefylte albuer

Recommended Posts

Storegutt her har det med å klaske rett ned på betongen når han skal legge seg. Ettersom det har blitt varmere i været foretrekker han å ligge i gangen vår hvor han ligger rett på den kjølige betongen. Nå har albuene hans begynt å fylles med væske (en kul på hver albue på størrelse med en golfball). Jeg forsøker la ham få hvile litt mykere, men er det noe mer jeg kan gjøre evt? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å massere vekk væsken, men dessverre er det veldig vanlig med vannkul på albuene på de store beista våre... Jeg vet av flere som rettogslett har tykk krokodillehud helt uten pels på albuene, fordi de insisterer på å ligge hardt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Hunden din har nok fått veskeansamling på albuene, m,en tviler på at det gjør særlig vondt om hunden ønsker å ligge på steder med hardt underlag. Uansett høres golfballstore kuler stort ut! jeg ville gått til veterinæren.

Vanlig at tyngre raser har små veskefylte blærer der(ala gnagsårnlemme på folk) og det blir fortykket etter hvert( slik som vi får træler av håndarbeid) . Helt normalt.

men sjekk med dyrlegen for sikkerhets skyld.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å massere vekk væsken, men dessverre er det veldig vanlig med vannkul på albuene på de store beista våre... Jeg vet av flere som rettogslett har tykk krokodillehud helt uten pels på albuene, fordi de insisterer på å ligge hardt...

Hmm, kan jo prøve på det da kanskje :wub:

Jeg tror jeg ville tatt ham med til veterinær og fått tømt ""golfballene", samt prøvd å legge en plate av tre evt gummimatte der han ligger.

Han har fått streng beskjed om å holde seg på puten sin, og døren til betonggangen er nå lukket.

hei!

Hunden din har nok fått veskeansamling på albuene, m,en tviler på at det gjør særlig vondt om hunden ønsker å ligge på steder med hardt underlag. Uansett høres golfballstore kuler stort ut! jeg ville gått til veterinæren.

Vanlig at tyngre raser har små veskefylte blærer der(ala gnagsårnlemme på folk) og det blir fortykket etter hvert( slik som vi får træler av håndarbeid) . Helt normalt.

men sjekk med dyrlegen for sikkerhets skyld.

lykke til!

Takk :)

Var til veterinæren i dag. Der fikk jeg beskjed om å sørge for at han fikk ligge mykt fremover. Det gikk eventuelt an å tømme kulene, men det ville være tungvint og kostbart... Så jeg ser det litt an, og begynner med å la ham ligge mykere :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...