Gå til innhold
Hundesonen.no

Pels/velværetilskudd


Recommended Posts

Jeg vil gjerne prøve et nytt tilskuddsprodukt på Tulla nå som hun er i ferd med å bli nakenhund på skikkelig, men kan gjerne bruke det på de andre også. Jeg ønsker å få henne pent opp i pels igjen, og sikre at denne pelsdannelsen har de beste forutsetninger. Ønsker også at tilskuddet skal være generelt godt for "hud og hår og negler" og generell velvære og helse, og det kan gjerne inneholde omega 3,6,9osv.

Det finnes jo et hav å velge i, og alle lover jo gull og grønne skoger.. Jeg tenker på feks DogVitality, Fixodida, Aloe Vera juice, Noni juice osv osv. Har dere prøvd noen av disse, og vil dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina har fått dogvitality i 1,5 år nå, og jeg er veldig fornøyd. Hun får en myk og fin pels, røyter lite, og den kløen hun hadde før jeg begynte å gi henne det, har forsvunnet. Hun har fått V&H like lenge, så jeg vet ikke hva som er hva, men det virker som oljen er god for pelsen hennes. Hun har mye mykere og blankere pels enn de fleste jeg har møtt av samme rase. Jeg skal hvertfall fortsette å gi henne den, og Midas skal også få det i fóret sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker noe så enkelt som tørret og avbitret ølgjær i tillegg til V&H nr 25/valp/sprint (avhengig av hva jeg har tilgjengelig..)

Selvsagt typen UTEN tilsatt druesukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg har prøvd så langt er Showstopper, men det er dyrt og vanskelig å få tak i :banana: Normalt bruker jeg biotin (til hest), ølgjær og rapsolje, og rått egg innimellom i tillegg til en del råfôr (V&H eller karbonadedeig kjøpt på tilbud) oppi tørrfôret. Normalt har jeg også gitt Holamix, men har gått tom akkurat nå (det minner meg på at jeg må bestille mer.. tror ikke jeg greier å vente til WDS).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvilken nettbutikk du valgte i statene? Endte med en i Nederland sist, men synes de var så trege..

Tok første og beste som sendte til Norge; cleanrun. Har aldri kjøpt noe derfra før, men har hørt om flere herfra som har gjort det. :ahappy: Prisen snakker vi ikke om. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok første og beste som sendte til Norge; cleanrun. Har aldri kjøpt noe derfra før, men har hørt om flere herfra som har gjort det. :) Prisen snakker vi ikke om. :lol:

Syns absolutt vi skal snakke om pris :ahappy:

Har selv bestilt K9Powerprodukter, og prisen på produktene er ikke noe å si på, kjempebillig faktisk i forhold til mange en får kjøpt i Norge. Hvis en ser på mengde en bruker av produktet før en må kjøpe nytt.

MEN.. det som virkelig koster er frakt og toll. Det som i utgangspunktet var et billig produkt blir nærmere dobbelt så dyrt pga frakt og toll :)

Skulle ønske at det kom en forhandler av K9Powerprodukter i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns absolutt vi skal snakke om pris :ahappy:

Har selv bestilt K9Powerprodukter, og prisen på produktene er ikke noe å si på, kjempebillig faktisk i forhold til mange en får kjøpt i Norge. Hvis en ser på mengde en bruker av produktet før en må kjøpe nytt.

MEN.. det som virkelig koster er frakt og toll. Det som i utgangspunktet var et billig produkt blir nærmere dobbelt så dyrt pga frakt og toll :lol:

Skulle ønske at det kom en forhandler av K9Powerprodukter i Norge.

Du har selvsagt helt rett - frakten er dyrere enn produktet jeg bestilte, og så kommer vel tollen i tillegg.. :) Starter du import eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...