Gå til innhold
Hundesonen.no

Strålende tur!


pippin

Recommended Posts

Idag har jeg og Tila vært ute på tur her i Trondheim. Det er strålende sol og ikke en sky på himmelen! Vi har akkurat kommet hjem og var ute i 5 timer. Det er bra trim det. Vi tok turen til Granåsen og gikk fra heimdal , dit og tilbake.

Men ikke nok med at været dro opp humøret. Jeg møtte SÅ mange hyggelige folk. En eldre mann på tur med wheaten sin som var veldig pratsom og koselig. Så en eldre mann med hest som jeg snakket med. =)

På vei ned igjen møtte jeg en hyggelig fyr med en nydelig staff. Tila og Rambo, som han het, lekte supert ilag og koste seg. Hoppet og badet i dammene og dro omkamp. Vi gikk hjem igjen med dem siden de gikk så godt ilag. Så nå har jeg fått meg en turkompis.

Så besøkte vi en gammel veninne som har en eldre schæfer. Tila gikk godt ilag med henne også. Xanne(schæfern) bruker å være litt skarp med andre tisper men dette gikk kjempebra. Jeg er så glad for at Tila er så flink med andre hunder! =)

Så tusen takk til alle som gjorde turen vår til en fornøyelse! =) Synd jeg ikke hadde med meg kameraet..

Dette var nok den siste langturenmin med Tila da hun reiser ifra oss imorgen. Men hun får det godt i sitt nye hjem og jeg kommer ikke til å bekymre mg i det hele tatt! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en kjempe fin tur.. :poke: Det er mange koselige mennesker i hundemiljøet, blir glad selv jeg når jeg treffer på en person med hund som kjempe gått sammen med min.. :lol: Været idag er jo bare nyyyydelig.. Kan ikke bli bedre, mangler bare skikkelig sommer temperatur.. :rolleyes2:

Om jeg kan spørre, hvorfor skal hunden din i nytt hjem?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjemehyggelig. Hyggelige folk løfter på "humøret". =)

Har forklart hvorfor jeg ikke kan ta henne mer i salgsposten men kan godt ta det her. =)

Jeg begynner i jobb og skal gå skole, og flytter inn til byen. Jeg kjenner Tila og vet at hun ikke kommer til å trives midt i alt dette. Hun er veldig sosial og glad i tur, og hun kommer ikke til å ha det så godt som hun kan. Derfor har jeg funnet noen nye eiere til henne. De henter henne imorgen. Og jeg er SÅ glad for at de ville ta henne da jeg stoler 110% på disse menneskene. Og de bor sånn til osv. slik at de kan gi henne det hun trenger. Med trekkturer, kløving, hundekamerat så hun slipper å være alene. Jeg tenker på hennes beste og vil ikke være egoistisk nok til å tro at hun kommer til å ha det bra alene hjemme mange timer om dagen, med for lite turer osv...

Vi er hjertelige velkomne på besøk og hun kommer til å stortrives der hun skal bo. Hun har vært der et par dager for å se hvordan det gikk og alt har klaffet helt.

Jeg kommer til å skaffe meg en ny hund om noen år når alt er sikkert mtp hus, jobb, økonomi osv. Når alt er mer stabilt. Jeg kan ikke leve uten hund... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...