Gå til innhold
Hundesonen.no

Idioteier


Elvira

Recommended Posts

Naboen har en husky. En vakker og flott hund. Som dessverre står ute i hagen hele året i en stålvaier.

Trim? Næææh...trenger vi det da?

Sliter han seg ukentlig og stikker av? JA

Er hunden hyggelig og grei? NEI

Har han bitt hunden til foreldrene mine? JA

Prøvde han å bite meg nå for en halv time siden? JA

***** DUSTEEIER! :D

Og ja nå er både mattilsyn og politi koblet på saken. Hele nabolaget og bygda er lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har tatt tak i saken og kontakta de som bør kontaktes! *klappe på skulderen*

Jeg blir så glad når noen ikke bare rister på hodet og uffer seg, men faktisk gjør noe konstruktivt med saken, kudos til deg, altså! :D

Får håpe det ordner seg for huskyen, og at den kan få et bedre liv som følge av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bet sønnen til eieren da han røvde å hente han hjem.:D

Jeg dro ut for å hjelpe han å holde hunden rolig til faren kom hjem. Noe som gikk greit, men ikke mer. Og vet dere hva faren sa? At det var sønnens feil. Sønnen å 16 får skylda for at faren ikke har oppdratt hunden! Sønnen sa til meg at hunden bare adlød faren og mellom linjene virket han bekymra og frustrert. Vi snakka lenge sammen, de skal visst kastrere den. Men ha hjelper det når han ikke er oppdratt? Jeg sa det til faren jeg. At ingenting nytter så lenge hunden ikke hører etter og er lydig.

Beklager at jeg skriver litt rotete, er litt opskjørta. :D

Bra at du har tatt tak i saken og kontakta de som bør kontaktes! *klappe på skulderen*

Jeg blir så glad når noen ikke bare rister på hodet og uffer seg, men faktisk gjør noe konstruktivt med saken, kudos til deg, altså! :D

Får håpe det ordner seg for huskyen, og at den kan få et bedre liv som følge av dette.

Vi kan ikke bare sitte og uffe, for det er mange hunder her i gata og mange små barn. Han kan ikke få lov til å ha en sånn hund. For selv om han biter å krever vi ikke avliving, men omplassering. For jeg er brennsikker på at det der er en bra hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... tenker jeg... Vi er vel litt tilbake på duskusjonen om å avlive eller omplassere problemhunder her da. Jeg ville ikke tatt imot en hund som hadde bitt en den bor sammen med (regner med sønnen på 16 bor der også siden faren mente det var hans skyld?) for at han hentet den (?) og som har den historien bak seg som du forteller om... Man kan jo kreve en hund omplassert, men man kan jo ikke kreve at noen tar imot den akkurat.

Bra at det blir tatt tak i saken uansett, men jeg er nok ikke helt enig i hunden nødvendigvis er "en bra hund". Uansett ikke noe lett omplasseringsobjekt da, stikker av, hundeaggressiv, biter folk... Men håper situasjonen løser seg til det beste for både hund og omgivelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... tenker jeg... Vi er vel litt tilbake på duskusjonen om å avlive eller omplassere problemhunder her da. Jeg ville ikke tatt imot en hund som hadde bitt en den bor sammen med (regner med sønnen på 16 bor der også siden faren mente det var hans skyld?) for at han hentet den (?) og som har den historien bak seg som du forteller om... Man kan jo kreve en hund omplassert, men man kan jo ikke kreve at noen tar imot den akkurat.

Bra at det blir tatt tak i saken uansett, men jeg er nok ikke helt enig i hunden nødvendigvis er "en bra hund". Uansett ikke noe lett omplasseringsobjekt da, stikker av, hundeaggressiv, biter folk... Men håper situasjonen løser seg til det beste for både hund og omgivelser!

Tja, finnes jo hunder som ødelegger hus, og er helt uregjerlige, også viste det seg bare at litt trim gjorde susen.

Tenker på mamma og pappas hund som jeg tok på trening igår, han kan fint tulle masse og være en skikkelig drittbikkje. Men det er fordi familien kommer hjem fra jobb, slipper han i hagen, spiser middag selv, drar på trening.

Igår tok jeg han på en halvtimes sykkeltur før trening, og voilá!

Så det er nok ikke mye jobb annet enn litt fysisk og psykisk trening. Og sikkert litt sosialisering og miljøtrening. Deretter kan man se på hunden og si om den er bra eller ikke, har den ikke forandret seg.. så er den kanskje ødelagt, eller alltid vært det :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, finnes jo hunder som ødelegger hus, og er helt uregjerlige, også viste det seg bare at litt trim gjorde susen.

Tenker på mamma og pappas hund som jeg tok på trening igår, han kan fint tulle masse og være en skikkelig drittbikkje. Men det er fordi familien kommer hjem fra jobb, slipper han i hagen, spiser middag selv, drar på trening.

Igår tok jeg han på en halvtimes sykkeltur før trening, og voilá!

Så det er nok ikke mye jobb annet enn litt fysisk og psykisk trening. Og sikkert litt sosialisering og miljøtrening. Deretter kan man se på hunden og si om den er bra eller ikke, har den ikke forandret seg.. så er den kanskje ødelagt, eller alltid vært det :S

Jada, absolutt. Mange hunder gjør mye rart fordi de er understimulerte. Men er likevel veldig stor forskjell på å spise opp kjøkkengulvet og bite mennesker... Men jeg kjenner ikke situasjonen mer enn det jeg har hørt her. Bare sier at det neppe blir enkelt å omplassere en sånn hund til noen som evt kan greie å gjøre noe med den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tenkt en del på saken i dag så tenker jeg at jeg nok er naiv om jeg tror denne hunden kan omplasseres. Han bør nok avlives for som det ble sagt over her. Når du biter de som er deg nærmest, så er du litt koko. :rolleyes2:

Nå har jeg snakket med andre i boligfeltet og vi skal levere inn en anmeldelse og be om at hunden blir avlivet. Det bor masse småbarn og hunder her. Vi kan ikke ha det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tenkt en del på saken i dag så tenker jeg at jeg nok er naiv om jeg tror denne hunden kan omplasseres. Han bør nok avlives for som det ble sagt over her. Når du biter de som er deg nærmest, så er du litt koko. :rolleyes2:

Nå har jeg snakket med andre i boligfeltet og vi skal levere inn en anmeldelse og be om at hunden blir avlivet. Det bor masse småbarn og hunder her. Vi kan ikke ha det sånn.

UIf det var synd, men da er det helt sikkert det beste for både dere og hunden. Det er jo dere i nabolaget som kjenner til situasjonen best.

Men som alle andre (som elsker hunder) så stikker det litt i hjertet når man hører om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen synes det er gøy å kreve noe sånt. Jeg har helt vondt i meg, fordi jeg VET at barna er glade i hunden, men jeg VET også at han er farlig. Kan ikke ha det sånn. Naboene tør ikke å la barna gå til solen og vi snakker 200 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siste utvikling i saken er at eieren har ikke tenkt å gjøre noe med hunden. Han har fått dobbel kjetting og dobbelt halsbånd må vite. Han stikker ikke av mer. :)

Hvorfor han ikke vil avlive sa du? Fordi ungene ville blitt så lei seg.

Det er hundeholdet sitt det. Gjennomtenkt og flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...