Gå til innhold
Hundesonen.no

Vektoppgang ved sterilisering ?

Jane

Recommended Posts

Never mind, jeg glemte et sekund at det var så mange "vetrinærer" her :D

Altså. Dette er vel egentlig "barnelærdom"? At mer energi inn enn ut gjør at kroppen lagrer dette? Man trenger vel ikke 7 års universitetsutdannelse for å forstå dette eller? :D

Mine hunder blir heller ikke mette. Begge to har en enorm matlyst. Nirms økte etter kastrering, Vida har alltid hatt det. Men det er en fin "sovepute" for mange hundeeiere...

Første schäfertispa mi ble heller ikke tykk etter kastrering. Men jeg var kanskje bare heldig med henne også... Bogar passet jeg ikke på etter kastrering, så han ble faktisk tykk. Tok av han noen kg, men så fikk han lov å være "rund i kantene" resten av livet sitt, siden han hadde vært undervektig fram til kastrering. Passer jeg ikke på Nirm, så blir han fortere tykk enn Vida. Noe som har med aktivitetsnivået deres og, og sikkert individuelle forskjeller som alder, kjønn, forbrenning. Det er som på oss mennesker. Noen kan leve på usunn mat hele livet sitt, og være tynn som en strek. Mens vi andre må passe konstant på kostholdet vårt for å ikke bli feite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten kastrert to hannkaniner også. Den første var ganske "myndete" i kroppsbygningen og når han ble kastrert la han ikke noe særlig på seg. Den andre derimot, en litt kraftigere kanin ble bælfeit etter kastreringen :rolleyes2: Så jeg tror det er veldig individuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastrerte tispa mi når hun var 1,5 år, da veide hun 4,3 kg. Vil påstå at hun var nesten undervektig. Nå er hun 2,5 år og veier ca. 5 kg. Hun har fått mye større apetitt etter kastrering, hun er ett bunnløst hull og får så mye mat hun orker, men går ikke opp. Konstant sulten. :rolleyes2: Hun har en bra vekt nå synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...