Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergisk reaksjon

Recommended Posts

Grylille klør om dagen. Det begynte brått torsdag den 6.mai, og da var det ille. Spesielt på morgen og kveld. Innendørs. Ute på tur klør hun ikke. Hun har røde merker der jeg ser ned i huden. Hovedsaklig i armhuler, mage og lysken.

Bridie klør ikke!

Onsdag den 5. var vi på tur på et jorde oppe ved oss. Der badet hundene i en dam på jordet, samt at Gry stakk av fra meg og bort til noen hauger med revemøkk som var kjørt ut på jordet for gjødsling. Jeg vet ikke om hun var i kontakt med dette, eller om hun spiste av det, men hun snuste iallefall på det. Hun var ute av syne for meg i kanskje 30 sekunder.

Dette er det eneste Gry har vært bortil som ikke Bridie har vært i nærheten av.

Har snakket med veterinær, de tror det er en allergisk reaksjon på noe og jeg skulle se ann til over helgen.

Har badet Gry med Epi-soothe shampoo to ganger etter dette (fredag og mandag) og ellers har hun badet i elv forrige lørdag, samt vært mye våt siden onsdag, da vi er på hyttetur og Gry blir snødukket jevnlig her :-P

Hun burde nok vært holdt tørr, men det er ikke lett i dette været.

Om Gry har fått i seg / på seg noe hun ikke tåler.... Når bør hun slutte å klø?

Kan det bare være brakkvann hun ikke tåler å bli våt av?

Det er ingen endringer i mat eller andre rutiner, og hun får triomega nesten daglig (når jeg husker det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...