Gå til innhold
Hundesonen.no

Billigste måte å komme til Danmark

Blondiemamma

Recommended Posts

Har en venn i Danmark jeg gjerne vil besøke, men hvordan vil det bli billigst for meg å komme meg nedover. .Han kan sikkert komme å hente meg i Danmark bare jeg kommer meg ned på sett og vis.. Er dårlig på å google å søke, men noen som feks vet hva bussen til København koster feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buss københavn kommer du langt med i google. :)

Men linker til noen busselskap finner du her: http://www.kobenhavn.no/buss.html

Ellers har Norwegian billige billetter om du kan dra på de billigste dagene. 299,- ned og 225,- tilbake er jo ikke så ille (så kommer alle gebyrene deres da, men å havne på en 1000,- lapp tur retur med fly er jo ikke så ille...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket med norwegian, og det er jo billige flyreiser.. Men om jeg skal ha med meg Blondie vil det koste 300 kr ekstra pr vei,og hun må da være i bur i lasterommet.. Helt ærlig vet jeg kke om jeg vil la henne få den påkjenningen, så lenge hun har epilepsi :)

Men hvordan er det med buss nedover? Er det lov med hund på expressene? Blondie trenger jo ikke å være med, men hadde jo vært hyggelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket med norwegian, og det er jo billige flyreiser.. Men om jeg skal ha med meg Blondie vil det koste 300 kr ekstra pr vei,og hun må da være i bur i lasterommet.. Helt ærlig vet jeg kke om jeg vil la henne få den påkjenningen, så lenge hun har epilepsi :)

Men hvordan er det med buss nedover? Er det lov med hund på expressene? Blondie trenger jo ikke å være med, men hadde jo vært hyggelig..

Du må nok regne med oppimot en 1000,- lapp tur-retur om du skal ha med hund.

Buss pleier det ikke å være lov å ha med hund pga allergi. Du kan jo sjekke opp tog fra norge til sverige og fra sverige til køben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Säfflebussen tar mindre selskapsdyr i hvert fall. Må betale ungdomsbillett for henne da.

Edit: Togreise med hund i Sverige og Norge kan ikke sammenliknes. Det er utrolig lett å reise med hund i Sverige kollektivt etter min erfaring i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i danmark er det du skal? kommer selv fra danmark og er bittelitt kjent rundt køben og nordsjælland

Auning.. Aner ikke hvor langt unna Køben der er.. men det går vel uansett et tog elleren buss vidrere om jeg ikke kan bli hentet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auning.. Aner ikke hvor langt unna Køben der er.. men det går vel uansett et tog elleren buss vidrere om jeg ikke kan bli hentet :)

Auning ligger ovenfor Århus. Det kan nesten fort bli billig å ta toget til gøteborg, stena line over og bli hentet i fredrikshavn :) (eller ta bussen ned til århus og bli hentet der :) )

Jeg finner båtbillett til 250,- samlet (sjekk selv ihnt til når du planlegger å reise)

og tog fra oslo s til gøteborg til 500,- (igjen sjekk ihnt til når du reiser på nsb.no) Og da kan du ha med Blondie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut :) Nå skal jeg jo på WDS og være i Danmark fra fredags morgen til søndag, så vi får passe på å treffes da.. men det blir sikkert flere turer, så greit å vite om den enkleste muligheten :)

Toget fra Herning til Århus går 2 ganger i timen om jeg husker rett, koster litt over 50,- DKK

Fra Århus går det sikkert også buss opp til Auning, men det er kanskje snakk om en 20min kjøretur for venninnen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auning ligger ovenfor Århus. Det kan nesten fort bli billig å ta toget til gøteborg, stena line over og bli hentet i fredrikshavn :) (eller ta bussen ned til århus og bli hentet der :) )

Jeg finner båtbillett til 250,- samlet (sjekk selv ihnt til når du planlegger å reise)

og tog fra oslo s til gøteborg til 500,- (igjen sjekk ihnt til når du reiser på nsb.no) Og da kan du ha med Blondie :)

Er det billigere å ta buss og så båt, enn båten rett til Fredrikshavn? Ville da tro at danskebåten til Fredrikshavn og så buss videre ville være det billigste?

Ellers er säfflebussen til Køben fint, går direkte fra Oslo, og mener du får ha med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det billigere å ta buss og så båt, enn båten rett til Fredrikshavn? Ville da tro at danskebåten til Fredrikshavn og så buss videre ville være det billigste?

Ellers er säfflebussen til Køben fint, går direkte fra Oslo, og mener du får ha med hund.

Med tanke på at stedet hun ønsker å skulle til ligger på fastlandet og ikke øya tar det både mindre tid og mest trolig mindre penger med tog til gøteborg og båten til fredrikshavn, ennå ta buss til køben. For toget fra køben over til århus koster oppimot 700,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...