Gå til innhold
Hundesonen.no

Her er min hund :)

Charlie`s mum

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Jeg er ny her på forumet og tenkte jeg skulle begynne med og vise frem min hund og fortelle litt om han og meg som matmor da.

Min hund heter Charlie og er en blanding mellom golden retriever og labrador født 21.12.07 og er derfor 2 år og 5 mnd nå :ahappy:

han er som alle andre i den rasen veldig livlig og glad med masse energi, og til tider "farskat" og som er veldig glad i oppmerksomhet og han vet hvordan han skal få den for å si det sånn :wub: og ellers er han en veldig lydig og snill gutt som det er vanskelig og ikke like :ahappy:

en fantastisk fin hund både i utseende og i personlighet som også ELSKER og bade/svømme (noe som er kjent for de rasene også) og vi går ofte ved sjøen når været tillater det siden vi bor så nærme.

Charlie og matmor bor i nordland på en liten plass, derfor har vi turmuligheter i skog og mark rundt oss, noe som er veldig fint siden vi begge er glade i og gå tur :ahappy:

noe vi jobber med nå er ting som er kommet det siste året egentlig, han er usikker på andre hunder, noen ganger går det bra og andre ganger ikke så bra, han har også vist usikkerhet hos noen barn, men noen ganger og andre ganger ikke. så vi trener med en hundeinstruktør med dette og ting går bedre og bedre til matmors store lettelse :lol:

her er ihvertfall noen bilder:

her har vi vært og bada i gjørma ja :lol:

DSC01348.JPG

uskyldig jeg? :D

DSC00866.JPG

"når matmor ikke ser meg så er det greit og legge seg i sengen hennes" ...hmmmm.... :D

DSC00513.JPG

også noen valpebilder som jeg ble veldig fornøyd med :lol:

P4031070.JPG

P3030999.JPG

P2170961.JPG

sover.jpg

<3

DSC01463.JPG

plasking er gøy :D

DSC01466.JPG

DSC00347.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Velkommen inn hit :ahappy:

Fin hund du har;) Ser ut som om han har fått mye av labradorpelsen (og ikke den lange golden-pelsen). Og så liker jeg veldig godt fargen på han!

Jeg kunne ønsket at du hadde bedt en moderator endret emnet til hundens navn. Da er det mye enklere å finne tilbake til tråden din :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det :ahappy:

ja han er veldig lik labrador. har lyst til og pare han med en "gullfarget" labrador eller en golden en gang for og få valper med likens farge. det er jo så mange hunder av den typen som er hvit!

hva mener du med og endre emnet? som i overskriften til tråden her? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Ja, som tittelen på tråden din. Mye enklere om du skriver "Charlie - en golden/labrador" eller noe slikt? :ahappy: For om alle skulle skrive "Her er min hund" eller "Min hund" o.l. så vil det bli veldig uoversiktlig.

Om å pare hunden din vil jeg ikke diskutere her (da jeg selv er oppdretter og ser mer positivt på raseavl enn på planlagt blandingsavl).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...