Gå til innhold
Hundesonen.no

Nextie jentami=(=(=(

shadow_girl
 Share

Recommended Posts

nextie4wi.jpg

Nextie var bare blitt 4 år og 7 mnd gammel:(

eg har skrevet om henne på MIN HUND på siden.. da var alt så bra..

Hun var så utrolig herlig:) Hun var en dyktig agility og utstillingshund, som hadde god stamtavle og var UTROLIG fin!

Vi var på vår siste utstilling innover i sogn den 27 Oktober 2005, og da fikk vant vi vår klasse:)

Og så ble hun dårlig to dager etter utstillingen:( eg skjønte ikke ka som feilte jentami:( hun hadde aldri vært sånn før.. familien ble bekymret og tok henne til dyrlegen, så visste godt hvem hun var, for det var vår faste dyrlege, og det var hun som tok imot Nextie da hun kom til verden og da sa hun: Dette var en sunn og frisk valp=)

Da vi fortalte hvordan Nextie hadde vært så vi på dyrlegen at hun ante uro, og hun tok Nextie inn med det samme for kontroll.. det ble lang vente tid.. Dyrlegene jobbet hardt for å finne ut ka det var som feilte henne, og etter 5 timers venting kom de med den DÅRLIGE NYHETEN=( Nextie hadde kreftsvulster:( De sa de skulle gjøre hva de kunne for å redde henne, og håpet på at de kunne få vekk svulstene og at de ikke hadde spredt seg:( hun ble operert, men ble ikke bedre:( den 5 November var det tilbake til dyrlegen igjen:( De fant ut at kreften hadde spredt seg, og at Nextie ikke hadde det bra, men de kunne prøve en siste gang, med noen medisiner.. eg håpet og ba om at hun skulle bli frisk igjen, men hun var bare slapp, og den 10 november orket ikke noen av oss å se på henne mer, vi tok henne til dyrlegen, men de ville ikke avlive Nextie, for hun var en utrolig flott hund, som fortjente å leve.. de gjorde alt de kunne av alternativer, men den 12 November ringte de og sa: Vi har gjort alt vi kan, og det beste vi no kan gjøre er Desverre å la Nextie få sovne inn:( det var ****** nyhet:( At gullet mitt skulle forsvinne=( eg har opplevd å miste hunder før, feks Merlin som ble skutt (har skrevet om henne og på IN MEMORIAN) Og å miste en til er.. Ubeskrivelig vondt:(

Eg møtte opp hos dyrlegen dagen etter og, nøyaktig den 13.oktober 2005 klokken 13.04 sovnet Nextie stille inn i armene mine:( og eg satt igjen med de gode minnene.. Å vite at hun alltid gjorde sitt beste, og passet alltid på meg og var gla i meg, skal eg alltid ha i hjertet..

Hun er HØYT elsket og DYPT savnet av alle som fikk se noe av hennes herlighet..:D

Igjennom livet har Nextie vunnet 10 av 12 utstillinger.. det er bra gjort.. og det viser også kor nydelig hun var:)

I agility har hun vunnet 5 av 10 ganger, og det er ikke dårlig heller..

R.I.P NEXTIE!! ELSKER DEG HØYT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...