Gå til innhold
Hundesonen.no

Vetrinær

vima2k

Recommended Posts

Stemmer, stemmer. Og så er det jo i tillegg mange som utdanner seg i utlandet og som etter endt studie ønsker å få jobb i Norge... (Ikke noe vondt om de altså :blink: )

men hvorfor tar de inn så mange/få hvis markedet allerede er mettet?? Hadde det ikke vært bedre å tatt inn ferre, i steden for å ta en utdannelse hvor det er fare for å ikke få jobb når man er ferdig?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvorfor tar de inn så mange/få hvis markedet allerede er mettet?? Hadde det ikke vært bedre å tatt inn ferre, i steden for å ta en utdannelse hvor det er fare for å ikke få jobb når man er ferdig?? :blink:

Veterinær er mer enn å være dyrlege. Ca. halvparten av veterinærene som utdannes jobber som dyrlege med smådyr, produksjonsdyr osv. Resten jobber f.eks. med fiskeoppdrett, i legemiddelfirma, i mattilsynet, med undervisning og andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinær er mer enn å være dyrlege. Ca. halvparten av veterinærene som utdannes jobber som dyrlege med smådyr, produksjonsdyr osv. Resten jobber f.eks. med fiskeoppdrett, i legemiddelfirma, i mattilsynet, med undervisning og andre ting.

Okei :blink: Så de har på en måte mer enn jobben på klinikken da :P Savner fler som spesialiserer seg på en type dyr jeg. Det må jo være fordel for de som spesialiserer seg på et felt?? eller?? :jump:

Vurderte dyrlege en gang tiden selv, men aldri i verden om jeg hadde greid å få bra nok snitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Ellers så kreves det jobbing for å komme inn ja. Snittet er blant de høyeste i landet, og det er neppe en dans på roser når man først kommer inn heller.

Jeg vet at ved Tierärztlige Hochschule Hannover må man ha over en viss karakter for å få fortsette studiet ett semester til. Slik er det for hvert semester, og det må være kipt om man ikke vil ofre nok og får for lav karakter i det nest siste semesteret og så ikke få fullført utdannelsen sin.

Jeg kjenner 3 veterinærer som har tatt utdannelsen sin der, 2 av de jobber som smådyrsveterinærer og den siste jobber ved Veterinærhøyskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber nok endel veterinærer med forsikring :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber nok endel veterinærer med forsikring :blink:

Og mange jobber med salg av diverse medisinsk utstyr og produkter.

Men mange veterinærer som utdanner seg i utlandet, f.eks England, begynner også å jobbe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at ved Tierärztlige Hochschule Hannover må man ha over en viss karakter for å få fortsette studiet ett semester til. Slik er det for hvert semester, og det må være kipt om man ikke vil ofre nok og får for lav karakter i det nest siste semesteret og så ikke få fullført utdannelsen sin.

Stemmer. Og i Norge (jeg husker ikke ved hvilket år) må man etterhvert spesialisere seg. Da vil de fleste inn på smådyr eller husdyr, og her er det veldig tøff konkurranse. Resten kommer inn på akvamedisin eller mattilsynet, og da er kanskje den drømmen om egen smådyrklinikk borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...