Gå til innhold
Hundesonen.no

Skrotingen Nansens EFIT 01.05.10


Pim

Recommended Posts

Litt usikker på når jeg tok bildene, men jeg prøvde å ta bilder med ca timesintervaller, så da er det bare å late som om det er en time imellom :D

Jeg startet iallefall dagen kl. 10, men unge hr. Dimling startet nok dagen sin litt tidligere. Han hadde drept en kulepenn. Vi gikk en liten morgenrunde, og siden han var i storslag (og muligens fordi det var en hel masse russ rundtomkring som blåste i fløyter og gjorde ham litt gira) bestemte storsjarmøren seg for at båndet måtte dø litt.

4570954420_e37be049ec.jpg

4570317953_b91586129a.jpg

Jeg hadde vaskedag. Ca kl 11 får jeg hjelp til å henge opp nyvaska klær :D Veldig lurt å gå fra klesvasken sånn, her står bisken med sølepoter oppi de rene klærne :D

4570955118_ab0619d250.jpg

Støvsuging er ikke like kult, heldigvis har pelsen et fin-fint bur han kan gjemme seg i (måtte bare kjefte litt på støvsugeren først).

4570955474_b3b76982ec.jpg

Pelsen må også gjennomgå en liten vårrengjøring, så han ble børstet. Etterpå lønner det seg å spise opp pelsen sin, omnomnom

4570955818_c9b1f8f9c7.jpg

Ute en tur for å se 1. mai-toget. Det var litt vanskelig å ta bilder, siden toget var så spennende og skummelt på samme tid. Akkurat da dette bildet ble tatt, oppdaget N korpset... Iiiik! ;)

4570956128_f3e154175b.jpg

Sånn sovner en premiepels: midt i makuleringen. Hvis man myser veldig hardt, er det mulig å se at to tenner mangler i underkjeven :D

4570956454_417678151f.jpg

Vi har nettopp hatt diskusjon nr. nittihundre om hvorvidt det er lov å være dustebisk, men igjen må pelsen gi seg: det er fortsatt ikke lov å hoppe, bite, bølle og være mongo. Frustrasjonen må ut, så han angriper likesågodt lårene sine. Luringen. :D

4570956824_1cd2c9e2e1.jpg

Vi har vært ute på tur og lekt med en femåringhann som faktisk syns det var gøy å leke med en liten pelsbombe. Den andre hunden syns det var gøy å bade i Nidelva, og da måtte pelsdimlingen også prøve, og etterpå lønte det seg å rulle litt i gress, busker og gjørme. Fint at vi hadde stelt pelsen tidligere på dagen, da... :D

4570320363_724fd09f4c.jpg

Pelsen sovnet mitt i tørkinga. Sliiiten :)

4570957444_f1d80c46f7.jpg

Gjensynsglede! "Pappan" til pelsen kom hjem :D

4570957796_5dc471f39c.jpg

Fikk besøk utpå kvelden, av pelspappans bror m/datter. Pelsen elsker barn, så det var helt hurramegrundt! :D

4570958130_f19cb0be21.jpg

Sånn i nitida fikk jeg streng beskjed om å komme meg ut og ha det gøy, så jeg dro på avskjedsfesten til en utvekslingsstudent. Det var litt impulsivt, så jeg hadde ikke annet å ta med meg enn en vodkaflaske som sto og støvet ned i en hylle ;) (jeg hadde faktisk ikke drukket noe av flaska ennå da bildet ble tatt, selv om jeg vet det ser sånn ut...)

4570321785_64554a18fd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, takketakk =) Det er lett å skrive om Nansen, han er jo slik en fantastisk skrullemann; skjønner ikke hvordan han klarer å overleve de timene jeg ikke er der for å passe på at han ikke svelger garn (sånn at han blir sittende på gulvet og pipe og hoste fordi garnet er langt nedi halsen, mens resten av garnet ligger foran ham på gulvet....) eller setter seg fast inni buret sitt, eller spiser briller, eller noe anna urteit. Jeg tror jeg har fått feilvare :D Men det er litt det som gjør ham så skjønn, også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nansen er bare kjempesøt altså! Og på måten du skriver på så kjenner jeg veldig igjen Frost i han, trur nok de er ganske så like. Eller så er det bare valper gennerelt sett :lol: Gammel er han nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for alle lovord for skrotingen min :)

Saphire, mulig de er like, ja! Hvis oversosial og oppfinnsom er passende beskrivelse av Frost? Men jeg vil vel tro at allting skjer fortere i toppen på Frost, selv om N kan finne på mye rart er han ganske "polarhundtreig", eller rolig hvis du vil :lol: Det tar tid å pønske ut ting, og han tar seg god tid med hver jobb (samme om det er å reagere på kommandoer, makulering av stuebord eller burdrap) :D

N er vel så og si 5 mnd nå, 9 dager igjen liksom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for alle lovord for skrotingen min :)

Saphire, mulig de er like, ja! Hvis oversosial og oppfinnsom er passende beskrivelse av Frost? Men jeg vil vel tro at allting skjer fortere i toppen på Frost, selv om N kan finne på mye rart er han ganske "polarhundtreig", eller rolig hvis du vil :) Det tar tid å pønske ut ting, og han tar seg god tid med hver jobb (samme om det er å reagere på kommandoer, makulering av stuebord eller burdrap) :)

N er vel så og si 5 mnd nå, 9 dager igjen liksom :)

Frost er 5 mnd og en uke hu, så de er lik i alder. Og oversosial og oppfinnsom passer henne bra, men hu er forsåvidt ikke såååå oppfinnsom for hu finner ikke på så mye galt inne. Med hu er det ute all galskapen kommer frem, og ja..hu tenker meget raskt, ingenting hu IKE får med seg!

De er herlige i den alderen, på godt og vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...