Gå til innhold
Hundesonen.no

Agility, ny i "gamet"

Isabel

Recommended Posts

Ja, jeg har i det siste fätt öynene mer og mer opp for Agility, selv om jeg har drevet svärt lite med det när jeg bodde i Norge. Jeg har to hunder, en Papillon, og en Portugisisk Vannhund. Jeg kan omtrent null av regler og slikt, men har trent litt sammen med erfarene mennesker med Papillonen. (Bare noen fä ökter, altsä..) sä, jeg har haugevis av spm, hehe..

Jeg lurer for det förste pä hvor cm grensen gär til hvilke hunder som tilhörer hvilke klasser?

Sä, hvilke hunder kan starte pä store Agilitystevner, som pä Dogs4All osv?

Er det noe krav til at hunden mä ha papirer osv om man vil konkurere i Agility?

(Jeg har 2 hunder som har papirer, men en venninne av meg vil konkurere med en omplasseringshund, naturligvis uten noe papirer at all..)

Og, hvordan kan man melde seg pä? (Mä man gjennomgä noe kurs osv for i det hele tatt ä fä lov til ä delta pä Agilitystevner? Eller kan en trent hund startes med uten noe annet surr enn selve pämeldingen?) :blink:

Vel.. det var förste spörsmälsrunde, flere kommer nok etterhvert!

Blir veldig glad for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville også sjekket med en lokal klubb i nærheten hvor du bor (siden du ikke bor i norge). da det kan være små forsjeller innen regelverket.

I norge kan renrasende (Reg. hunder)delta, og blandinger registreres i NOX registeret for å kunne delta.

Du finner det meste i linken til Carma, og du kan se på den tyske kennelklubbens side http://www.vdh.de =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...