Gå til innhold
Hundesonen.no

Altfor glad i søtsaker


Wanderlust

Recommended Posts

Et tips de kom med på "The biggest looser" var å kjøpe en pakke med (sukkerfri) tyggegummi hver gang søtsuget ble for stort. Aner ikke om det funker, men jeg har tenkt å prøve i alle fall :lol: Å kjøpe frukt/nøtter eller noe annet i steden har også til en viss grad funket for meg. Problemet er at etter at jeg sluttet med godter midt i uka, tar jeg av i helgene, så hvor mye det hjelper kan nok diskuteres :lol: Så neste steg er å kutte ned også i helgene, og etterhvert spise kun på lørdager...

Når det gjelder cola-problematikken har jeg veldig lite å komme med, men hva med å bytte den ut (helt eller delvis, kanskje delvis først) med drikkeyoughurt eller lignende? Søtt, men ofte veldig mye sunnere. :lol: Evt kjøp inn ingredienser til smakfulle smoothies? Jeg har funnet ut at for meg i alle fall, forsvinner søtsuget (og sulten, for den del) etter ett eller to glass med en god smoothie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerfri tyggegummi funket en stund for meg. Nå har jeg ikke tatt i en Extra på over et år... For noen gjør den også søtsuget større, da den "forbereder" magen på mat når man tygger, uten at man faktisk spiser noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninde av meg anbefalte å pusse tennene når du får lyst på sjokolade. Smaker ikke godt når du nettopp har pusset tennen, og på den tiden det tar før tannkremsmaken er borte har du fårhåpentligvis glemt hele søtsuget. Funker for meg ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...