Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk retrieverklubb

Betty

Recommended Posts

I dag debuterte Vixa i juniorklassen på retrieverklubben avd. Nord-Trøndelag sin utstilling, sammen med en annen juniortispe. Ble "bare" HP på begge to, med Vixen plassert som nr 2 i klassen. Dommeren likte dem begge to veldig godt, men holdt tilbake CK på grunn av manglende pels. Tispa plassert foran oss (som forresten er halvsøster av Decoy) hadde endel mer pels enn Vix så hun trakk det lengste strået. Men jeg er meget fornøyd, så for meg bare rein rød med så lite pels som hun har igjen, og kanskje ikke det engang. Flink i ringen var hun og, stilte seg stramt og fint opp foran dommerbordet, løp nesten så vakkert som hun kan. Fikk mye skryt for temperamentet og hvor våken og kvikk hun er. Det liker man. :lol:

Kritikken ble som følger: " Juniortispe av prima type. Tiltalende feminint hode, meget våkent uttrykk. Tilstrekkelig vinklet fram. Meget god bakpart. Bra kropp. Noe lang i lenden. I dag ute av pels. Lette, frie bevegelser. Et meget tiltalende temperament".

Dommer var Anne Liland.

Fine valpisen min det. :blink:

vix4apr.jpg

(20 dager gammelt bilde, men hun har vel ikke akkurat fått noe mer pels siden den gang for å si det sånn, så ja, litt naken :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...