Gå til innhold
Hundesonen.no

MH Film

PsychoLynx

Recommended Posts

Så gøy for en MH-jomfru å få så detaljert film!

Men hvorfor ble det bare skutt en gang? har jeg tatt helt feil med at det skal bli skutt flere ganger? Er det fordi hun fikk 5 på det momentet?

*nybegynner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ble det bare skutt en gang? har jeg tatt helt feil med at det skal bli skutt flere ganger? Er det fordi hun fikk 5 på det momentet?

*nybegynner*

Ja, hvis dommeren ser at hunden er skuddredd og bare vil bli værre av flere skudd, så avstår de fra resten. Hun tok jo ikke opp igjen leken. Hadde hun derimot tatt opp leken derimot raskt kan de skyte flere ganger for å se om reaksjonen avtar, blir værre, eller om hunden fortsetter å ikke reagere i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis dommeren ser at hunden er skuddredd og bare vil bli værre av flere skudd, så avstår de fra resten. Hun tok jo ikke opp igjen leken. Hadde hun derimot tatt opp leken derimot raskt kan de skyte flere ganger for å se om reaksjonen avtar, blir værre, eller om hunden fortsetter å ikke reagere i det hele tatt.

Ahaaa, da forstår jeg! Takk Labbis :icon_redface:

Kjenner jeg grugleder meg litt til Bertil skal til pers i oktober :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*nybegynner*

Ja, som Labbis sier her, så tok ikke Gry opp igjen leken, og da avstod dommeren fra å fyre flere skudd, og hun fikk 5 der.

Etter et par minutter så lekte Gry godt igjen. HUn trenger bare litt lenger tid på komme seg etter et skudd. Hadde jeg hatt en pipeleke, så hadde hun nok tent tidligere. Men en vanlig kampleke er ikke nok for Gry :lol:

Dette visste jeg jo på forhånd :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...