Gå til innhold
Hundesonen.no

blir ikke ferdig med å gjøre fra seg

tryx

Recommended Posts

Hei

Har en dachs som alltid har vært bra og regelmessig i magen. Jeg har ikke registrert at hun har spist noe unormalt, men hun er jo løs ute av og til så 100 prosent kontroll har jeg jo ikke.

Det som nå skjer er at hun setter seg så kommer det litt - reiser seg - setter seg igjen og slik holder hun på. Hun drikker vann og har også spist - tatt i mot hundekjeks osv, så virker ikke svært dårlg, men jeg er litt bekymret fordi hun blir liksom ikke ferdig med denne oppførselen - kan det være et kyllingben eller noe som kan ha satt seg fast eller kan det være så enkelt som at hun har spist noe bedervet mat hun har funnet?

Hun drikker godt med vann, og nå i kveld synes jeg hun er litt rastløs og peser litt - men hun er også i starten av løpetiden også så da kan vel dette ha noe med akkurat pesingen å gjøre.

Noen som har noen forslag til hva det kan være - og hvor lenge bør jeg se det ann før jeg går til veterinær - hun spiser og drikker som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kommer det noe ut? Fast eller diare?

Edit: Ser jo nå at det kommer litt, men er det diare?

Min hund hadde diare som kom litt og litt for noen uker sida.Var også litt blod i det. Jeg ga han zoolac og fiskeboller til dagen etter, og da var det heldigvis bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres forstoppet ut. Du kan prøve å gi henne barneklyster som kjøpes på apoteket (samme mengde pr kg som for barn). Ellers ville jeg fastet henne en stund, jeg tror ikke det er bra å fortsette å gi mye mat hvis det ikke kommer ut igjen.. Hvis hun ikke får virkning av klysteret, og hvis hun fortsatt er sånn om et døgn eller to, ville jeg tatt turen til dyrlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...