Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp med med oppsvulmet kneledd

Recommended Posts

I dag henta jeg en alaskan husky valp som jeg skal ha med meg opp til Alta med fly i morgen. Nå har vi hatt valpen hjemme her i noen timer, og vi har lagt merke til noe veldig rart med forlabbene hennes. Kneleddet er uvalig stort på begge forbena, og det ser litt merkelig ut når hun går. Hun halter ikke eller klager på noen måte.

Vi lurer bare på om dette er normalt eller ikke? Har ikke lagt merke til sånne kneledd hos noen av de andre alaskan husky valpene jeg har hatt hos meg.

050410186.jpg

050410188.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at valper har store ledd på frambeina, men ikke alle raser koder over så mye som den valpen da. Om du søker litt rundt på dobermann valper så vil du se at flere av dem koder over slik din valp gjør. Disse valpene blir fine og rette i frambeina etterhvert. Er jo heller ikke godt å si hvilke raser som ligger bak AHen din, men både mynder og fuglehunder har store ledd som valper. Mens spisshunder skjeldent har slike ledd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser helt normalt ut. Hvis det er hovent, vil du kjenne at det er mykt, i alle fall ikke så hardt som bein. Er det hardt, er det sannsynligvis beina/knoklene du kjenner. :) Hilsen en som har kjent på mange hestebein og vet hvordan knokler og hovne bein kjennes ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Valper som vokser fort kan vel få en slags hevelse i håndleddet pga at de ulike delene vokser ulikt raskt? Mener å ha hørt at dette er ganske vanlig på større hunder i værste vekstfasen. Husker ikke hva det kommer av eksakt, dessverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...