Gå til innhold
Hundesonen.no

Her er Zico

MaleneOgZico

Recommended Posts

Ja jeg kjøpte en hund uten at den var reg i nkk(både mor og far har anetavle fra terrierklubben, og moren har champions bak i slekta)

Zico valgte jeg ut da han var 3 uker gammel, den gangen hadde han fått navnet Jan Thomas :whistle:

Tiden gikk og dagen kom da vi skulle hente han. Jeg var SÅ glad.

Hadde jo hatt hund før, men valgte å avlive han. Og det ble ikke det samme å gå tur med mamma sin hund feks 1 time og så levere den igjen og ja hade bra.

Zico begynte fort å lette ben..husker jeg ikke feil var han 9 uker gammel. Vet ikke om dette er vanlig jeg men.

Zico lå på fanget mitt hele veien hjem og vi hadde 2-3 tissestopp på den 2 timer lange bilturen hjem. Han var veldig frøsin av seg så måtte kjapt kjøpe et lite dekken til han.

Han er nå 6 mnd og en liten ramp som syns det er morsomt å stjæle skoen min og løpe med den inn i stua. Jeg blir ikke lei av å se på han når han leker med godbiten sin(kaster den opp i luften og hiver seg etter den)

Nå har sikkert jeg vært ekstremt treig med treningen, for han kan kun sitt, bli(venter ute i gangen til jeg har gått inn og fått av meg jakken) og så venter han pent på vi sier hversegod og så kan han spise. Innkalling er så som så, men stort set går det bra. Siden jeg ikke liker kulde så har jeg ventet med valpekurs frem til nå..skal melde meg på et her i april.

Han er fæl til å hoppe opp av folk, men dette driver jeg å trener på å få bort(tips tas gjerne imot) og i det siste har han begynt å bjeffe inne, tror bare det er oppmersomhet for jeg trenger bare å ta opp mobilen min så bjæffer han.

Men uansett uvaner eller ikke så er jeg ufattelig gla i den lille prompen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...