Gå til innhold
Hundesonen.no

Hostende Falco


Kotox

Recommended Posts

Falco har i dag vært hos dyrlegen å fått full pakke etter at han har "Hostet" og vært litt sløv de siste dagene, spess i går og i dag.

Ringte bort og tok han med, forklarte situasjonen og de mente først det ikke var noe av betydning, så gikk jeg ut i bilen hvor han da tisset / drypp tiss fra hans lille stolthet...

Gikk inn igjen og nevnte dette og at han hadde tisset inne et par ganger forrige dagen, noe han aldri gjør!

Så da sendte dyrlegen meg ut med et lite blekkfat som jeg visstnok skulle "Fange" tisset (Heretter kjent som, urin) oppi...Jeg gikk etter han og hoppet under med fatet og fanget det lille jeg klarte, løitt småflaut da de holder til ved et kjøpesenter og jeg sikkert ble sett noe rart på der jeg fløy og fanget urinen, men men.

De undersøkte den da de mistenkte mulig urinveisinfeksjon, men prøven vare helt fin!

Så ville de ta blodprøve og han ble først barbert på benet, fikk stropp rundt benet og stukket, traff på første forsøk! Noe han ikke brydde seg noe som helst over! (Flink gutt!)

Så skulle den testes, tok litt tid...Ventet og ventet...Mye folk, mye å gjøre der...

Så fikk jeg beskjed å hente han inn igjen og komme inn på undersøkelsesrommet. Da tenkte jeg såklart at nå er det noe feil med blodprøven, men heldigvis var den også bra!

Hun lyttet på han, klemte på magen, og på luftrøret. Kikket på tissefanten hans, og kunne ikke finne noe galt av betydning.

Kennel-hoste ble utelukket da hosten og omstendighetene ikke var som ved kennel-hoste, men at det antakeligvis var en forkjølelse.

Oi, ja, glemte at han og under klemmingen fikk et termometer i rumpa, noe han stusset litt på, men syns var helt OK!

Ingen feber.

Så altså, ingen feber, hoster når han girer seg og genreelt ikke helt seg selv.

Velger å stole på dyrlegen, om ingen andre her har noen diagnoser?

Fått høre fra Bente det er litt "Rart" han ikke har feber, men vet ikke jeg igrunn?

Uansett, dagens dagbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, iallefall ikke uvanlig at det følger feber med en forkjølelse når man har blitt slapp og litt "uttafor"... mest rart synes jeg det er med tissinga da! Aldri vært borti at forkjølelse fører til at man tisser både midt på gulvet (han er jo tross alt hanhund og løfter på beinet om han må tisse...) og i buret sitt i bilen etter at han akkurat har vært ute og tisset...

Han er jo ikke hjemme nå (ikke Kotox heller) så jeg ser jo ikke Falco, men han har hostet/kremtet/grufnlet/hva man nå skal kalle det når han har giret seg opp (som når vi kommer hjem fra jobb feks) den siste kanskje halve uka. Ellers har han virket i form, ikke noe spesielt på noen måte...

Sannsynligvis er det vel en forkjølelse, men var jeg som ba Kotox skrive inn her for å høre om noen har vært borti noe som kan tyde på at det kanskje kan være noe annet... Dere er jo mine guruer vett'ere! :icon_confused: Altså mest denne tissinga som er rart for meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tissinga hadde jeg tenkt kunne være UVI, men siden det er testet ved urinprøve, så er vel det utelukket.

Men, kan dette ha noen sammenheng med at han skulle hatt evnt ny kjemisk kastrering? Eller har han fått dette?

Jeg får liksom litt lyst til å dele dette i to "problemer" jeg.. At det ikke nødvendigvis har noen sammenheng med host og tiss liksom.

Men, hva sa veterinæren for noe mer da? Altså, de fant ikke noe på urinprøve eller blodprøve, hva trodde de det da var? En hund tisser jo ikke på seg sånn helt uten videre. Og hoster den, så er det vel ofte en grunn?

Falco er vel ikke akkurat såpass gammel at han skal bli inkontinent, og tisse på seg fordi han hoster heller liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...