Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundkompisar!

Vimsan

Recommended Posts

Skrevet

Hej alla med hund!

Jag har en Chow chow hanne på 2år som önskar sig kompisar att leka, promenera och träna med.

Vi är nya tillsammans här i östfold och känner därför ingen med hund än.

Känner att både jag och Leo skulle behöva hundvänner :angry:

Leo är jätte snäll och funkar ihop med alla som funkar ihop med honom hehe... men har tyvärr varit ganska svårt på det området. Leo blir ofta missförstådd då han har otydligt och missvisande kroppspråk, därför är det många hundar som blir osäkra och hoppar på honom. Vilket inte är speciellt kul för varken honom eller mig. För han är ju bara världens snällaste mot både tikar, hannar och valpar.

Därför hoppas jag att det finns någon som kan tänka sig att promenera, leka och träna med oss :icon_confused: ?

hoppas, hoppas, hoppas.... ;)

Skrevet

Vi trenger også noen hundevenner, egentlig! Jeg har en hann på ca 17 mnd. Han har vist seg å være sint på enkelte hanner vi har møtt, men ikke alle. Så jeg er jo usikker på hvordan det ville gått sammen med din. Men kan jo prøve?

Skrevet

Har ei utrolig snill tispe på snart 16mnd :rolleyes2: Har ikke vert sur på en eneste hund foreløbig i sitt liv, så da er det jo en god mulighet for at hun blir venn med din også :) :rolleyes2:

Skrevet

Jeg skrev i østfold tur tråden, men skriver her også.

Hvor i Sarpsborg bor du? Vi kan sikkert gå tur sammen en dag :rolleyes2: Hva mener du med at han er litt dårlig språket, skjønner han ikke hvis andre sier i fra når nok er nok eller er han bare litt klønete i språket sitt?

Skrevet

Tack vad roligt att ni har skrivit :P

Det jag menar med att Leo ofta blir missförstådd pga hans otydliga och missvisande kroppspråk är att andra hundar kan tolka hans kroppspråk fel.

Att se Leo´s ögon kan vara svårt för att han har så mycket päls runt och då tittar hundarna på kroppen istället. Vilket kan bli fel för att han har mycket päls som står upp och även i nacken, men det gör det hela tiden för det är så han ser ut. Men om en annan hund har pälsen stående i nacken betyder det ju att han är arg. Så har Leo alltid högt huvud och raka bakben vilket signalerar att han är klar för strid, men även där... det är bara så han ser ut.

Så har han alltid sin svans (hale) upp i sprätt vilket också tolkas som en varnande signal. Åter igen så är det så han ser ut hihi :blink:

Så är han fortfarande ung och lite vilter så han vill så gärna få vänner och blir jätte glad när han ser någon, men han är aldrig dum mot någon. Han är busig och lekfull men han hoppar aldrig på den andra hunden för han tycker inte själv om att bli hoppad på. Han bara springer fam och tillbaks och prövar få den andra hunden att jaga honom haha.

Ojsan :) blev ganska långt här hihi men då har jag fått förklarat.

Så nu vet ni :P

Men tror det största felet är att det oftas är andra hundägaren som blir rädd när de ser Leo, Det känner ju hunden. Då stramar de in kopplet och rullar upp den flera varv runt handen och håller den helt spännt. Men då signalerar de till sin hund att vara beredd för att den andra hunden är farlig. Klart den andra hunden attackerar Leo då ;)

Men Leo är världens bästa ;)

Skrevet

LamiTuf:Kul :blink: Absolut, Klart vi kan pröva! Har mycket med ens egen inställning att göra och att faktiskt tänka på vad man själv signalerar till sin hund. Och nu har jag ju skrivit lite info om Leo så du vet hur han är och vad din hund kan reagera på. Men du vet att min Leo är snäll. Då kan du bara pröva hålla dig lugn och trygg, bara positiva tankar för då överför du det till din hund :)

armagnac:Toppen ;) då satsar vi på det hihi...

Siriogdiego:Ja vad roligt ;) vi glädjer oss! Har skrivit ett PM till dig och skrivit lite info här vad jag menar...

:P

Skrevet

Men da synes jeg vi skal prøve! Han har jo lekt pent med noen hannhunder vi har møtt også, og selv tar jeg stort sett møter med andre hunder med knusende ro :blink:

Skrevet

Men da synes jeg vi skal prøve! Han har jo lekt pent med noen hannhunder vi har møtt også, og selv tar jeg stort sett møter med andre hunder med knusende ro :)

Så fint att du gör det hihi :blink: Då kan du bara sända mig PM när du har lust, tid och möjlighet att träffas med hundarna ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...