Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundkompisar!

Vimsan

Recommended Posts

Skrevet

Hej alla med hund!

Jag har en Chow chow hanne på 2år som önskar sig kompisar att leka, promenera och träna med.

Vi är nya tillsammans här i östfold och känner därför ingen med hund än.

Känner att både jag och Leo skulle behöva hundvänner :angry:

Leo är jätte snäll och funkar ihop med alla som funkar ihop med honom hehe... men har tyvärr varit ganska svårt på det området. Leo blir ofta missförstådd då han har otydligt och missvisande kroppspråk, därför är det många hundar som blir osäkra och hoppar på honom. Vilket inte är speciellt kul för varken honom eller mig. För han är ju bara världens snällaste mot både tikar, hannar och valpar.

Därför hoppas jag att det finns någon som kan tänka sig att promenera, leka och träna med oss :icon_confused: ?

hoppas, hoppas, hoppas.... ;)

Skrevet

Vi trenger også noen hundevenner, egentlig! Jeg har en hann på ca 17 mnd. Han har vist seg å være sint på enkelte hanner vi har møtt, men ikke alle. Så jeg er jo usikker på hvordan det ville gått sammen med din. Men kan jo prøve?

Skrevet

Har ei utrolig snill tispe på snart 16mnd :rolleyes2: Har ikke vert sur på en eneste hund foreløbig i sitt liv, så da er det jo en god mulighet for at hun blir venn med din også :) :rolleyes2:

Skrevet

Jeg skrev i østfold tur tråden, men skriver her også.

Hvor i Sarpsborg bor du? Vi kan sikkert gå tur sammen en dag :rolleyes2: Hva mener du med at han er litt dårlig språket, skjønner han ikke hvis andre sier i fra når nok er nok eller er han bare litt klønete i språket sitt?

Skrevet

Tack vad roligt att ni har skrivit :P

Det jag menar med att Leo ofta blir missförstådd pga hans otydliga och missvisande kroppspråk är att andra hundar kan tolka hans kroppspråk fel.

Att se Leo´s ögon kan vara svårt för att han har så mycket päls runt och då tittar hundarna på kroppen istället. Vilket kan bli fel för att han har mycket päls som står upp och även i nacken, men det gör det hela tiden för det är så han ser ut. Men om en annan hund har pälsen stående i nacken betyder det ju att han är arg. Så har Leo alltid högt huvud och raka bakben vilket signalerar att han är klar för strid, men även där... det är bara så han ser ut.

Så har han alltid sin svans (hale) upp i sprätt vilket också tolkas som en varnande signal. Åter igen så är det så han ser ut hihi :blink:

Så är han fortfarande ung och lite vilter så han vill så gärna få vänner och blir jätte glad när han ser någon, men han är aldrig dum mot någon. Han är busig och lekfull men han hoppar aldrig på den andra hunden för han tycker inte själv om att bli hoppad på. Han bara springer fam och tillbaks och prövar få den andra hunden att jaga honom haha.

Ojsan :) blev ganska långt här hihi men då har jag fått förklarat.

Så nu vet ni :P

Men tror det största felet är att det oftas är andra hundägaren som blir rädd när de ser Leo, Det känner ju hunden. Då stramar de in kopplet och rullar upp den flera varv runt handen och håller den helt spännt. Men då signalerar de till sin hund att vara beredd för att den andra hunden är farlig. Klart den andra hunden attackerar Leo då ;)

Men Leo är världens bästa ;)

Skrevet

LamiTuf:Kul :blink: Absolut, Klart vi kan pröva! Har mycket med ens egen inställning att göra och att faktiskt tänka på vad man själv signalerar till sin hund. Och nu har jag ju skrivit lite info om Leo så du vet hur han är och vad din hund kan reagera på. Men du vet att min Leo är snäll. Då kan du bara pröva hålla dig lugn och trygg, bara positiva tankar för då överför du det till din hund :)

armagnac:Toppen ;) då satsar vi på det hihi...

Siriogdiego:Ja vad roligt ;) vi glädjer oss! Har skrivit ett PM till dig och skrivit lite info här vad jag menar...

:P

Skrevet

Men da synes jeg vi skal prøve! Han har jo lekt pent med noen hannhunder vi har møtt også, og selv tar jeg stort sett møter med andre hunder med knusende ro :blink:

Skrevet

Men da synes jeg vi skal prøve! Han har jo lekt pent med noen hannhunder vi har møtt også, og selv tar jeg stort sett møter med andre hunder med knusende ro :)

Så fint att du gör det hihi :blink: Då kan du bara sända mig PM när du har lust, tid och möjlighet att träffas med hundarna ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...