Gå til innhold
Hundesonen.no

Massasje/svømming med hund


Benedicte

Recommended Posts

Holt Hestesenter på Kløfta har svømmemuligheter, men ikke massasje. Men det blir vel litt langt det også kanskje. Oslo Dyreklinikk har Laxmi og muligheter for vanntredemølle, men ikke noe svømming (men Laxmi er vel enda i permisjon?).

Edit: Ang massasje, er det jo stadig elever ved NHMS som trenger praksishunder. Det er gratis (ikke lov å ta betalt så lenge de er under utdannelse), så kan jo hende det er noen i Oslo området som utdanner seg for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hmmm Holt Hestesenter var jo ikke langt unna meg jo! Kan faktisk sykkle dit med de og tilbake uten problem.

Tror jeg skal sende mail og undersøke priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Holt Hestesenter på Kløfta har svømmemuligheter, men ikke massasje. Men det blir vel litt langt det også kanskje. Oslo Dyreklinikk har Laxmi og muligheter for vanntredemølle, men ikke noe svømming (men Laxmi er vel enda i permisjon?).

Edit: Ang massasje, er det jo stadig elever ved NHMS som trenger praksishunder. Det er gratis (ikke lov å ta betalt så lenge de er under utdannelse), så kan jo hende det er noen i Oslo området som utdanner seg for tiden.

*rekker opp en hånd* Jeg klår gjerne frivillige og letthåndterlige hunder (må kunne legges på siden og tas på hele kroppen). Er midt i utdanningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

*rekker opp en hånd* Jeg klår gjerne frivillige og letthåndterlige hunder (må kunne legges på siden og tas på hele kroppen). Er midt i utdanningen.

Du må gjerne låne den ene min! En 3 år gammel australian shepherdtispe. Veldig håndterbar - hun andre min har litt større problemer med å bli lagt på siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Tusen takk for svar!

Du må gjerne låne den ene min! En 3 år gammel australian shepherdtispe. Veldig håndterbar - hun andre min har litt større problemer med å bli lagt på siden :)

Så bra :) Kan ikke du, og andre som har hund jeg kan låne, ta kontakt på pm? Så kan vi avtale når og hvor. Jeg kan ta imot hunder her hjemme, men jeg kan også komme hjem til hunden.

Jeg må bare pressisere at siden jeg ikke er ferdig utdannet, er i første halvdel av utdanningen, så kan jeg ikke behandle skader og utrette mirakler for hunden. Men jeg kan utføre en vanlig massasje og utføre stretching. Senere i utdanningen vil jeg kunne yte bedre behandlinger (og jeg trenger hunder gjennom hele utdanningen, totalt minst 70!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Glem Holt Hestesenter, de er mer opptatt av å drive hundepensjonat enn å bruke bassenget. Jeg har i ett år forsøkt å få en time der til svømming av hest (som bassenget faktisk er laget for) men det er kul umulig og kundeservice vet de ikke hva er. Det er generelt ett firma som ikke ønsker å hverken hjelpe noen eller tjene penger virker det som på meg. Brukte dem for mange år siden til hundesvømming, men da var det litt annet opplegg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem Holt Hestesenter, de er mer opptatt av å drive hundepensjonat enn å bruke bassenget. Jeg har i ett år forsøkt å få en time der til svømming av hest (som bassenget faktisk er laget for) men det er kul umulig og kundeservice vet de ikke hva er. Det er generelt ett firma som ikke ønsker å hverken hjelpe noen eller tjene penger virker det som på meg. Brukte dem for mange år siden til hundesvømming, men da var det litt annet opplegg der.

Denne støtter jeg! Jeg var å på Holt for noen år siden, men servicen var stadig dalende der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Noen jeg trener med var og svømte med hunden sin ikke langt fra Kløfta. Jeg skal spørre han neste gang jeg ser han hvor han er og svømmer da.

Ellers har Jeløya basseng da. For de som bor i de traktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svømt hund flere ganger på Holt hestesenter, og har ikke noe å utsette på service der - har alltid fått time på det tidspunktet jeg ønsker, fin veiledning og oppfølging. Vi har også arrangert svømming med den lokale raseklubben der en fem-seks ganger, på en helgedag, og alle har så vidt jeg har oppfattet opplevd det som et trivelig sted og bra tilbud.

Prismessig så betaler en 300 kroner for en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har svømt hund flere ganger på Holt hestesenter, og har ikke noe å utsette på service der - har alltid fått time på det tidspunktet jeg ønsker, fin veiledning og oppfølging. Vi har også arrangert svømming med den lokale raseklubben der en fem-seks ganger, på en helgedag, og alle har så vidt jeg har oppfattet opplevd det som et trivelig sted og bra tilbud.

Prismessig så betaler en 300 kroner for en halvtime.

Kjempeflott, men har det vært i det siste? De startet nemlig opp med hundepensjonat i fjor rundt sommerstider og etter det har min erfaring vært at det er helt håpløst å få time der, i hvertfall til hest, mulig de er bedre med hund. Kanskje de har skjønt at de må satse på kundene nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott, men har det vært i det siste? De startet nemlig opp med hundepensjonat i fjor rundt sommerstider og etter det har min erfaring vært at det er helt håpløst å få time der, i hvertfall til hest, mulig de er bedre med hund. Kanskje de har skjønt at de må satse på kundene nå..

Vi har hatt en svømming med klubben hittil i år og skal ha en til, og hadde vel to eller tre i høst - og det var ingen problem da. X'en har ikke svømt så mye i det siste, så vet selvfølgelig ikke om det er lettere å få booket en hel lørdag enn å få en halvtime en kveld.

Hun er ikke verrdens raskeste på å svare mail, men telefon har fungert fint for oss.

Edit:

Kunne egentlig ha tenkt å gå massasjekurs selv, så jeg kan ta det med egne hunder. Lønner seg sikkert i lengden siden man etterhvert har 3 hunder :)

Det er min plan. X'en skal bare ploppe ut et digert kull først som kan finansiere kurset... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne egentlig ha tenkt å gå massasjekurs selv, så jeg kan ta det med egne hunder. Lønner seg sikkert i lengden siden man etterhvert har 3 hunder :)

Det lønner seg ja. Uten tvil.

Om man tar Nordisk Hundemassasjeskole (jeg går kurs der selv, med tanke på egen hund), så koster en full utdannelse 33 000,- Og man må ikke ta den på så og så lang tid, man kan ta de kursene etter hvert som man har tid/mulighet/råd. Man trenger ikke å ta hele utdannelsen heller

Om man tenker at en hundemassør tar 300,- kr for en behandling på en hund (nå har jeg ikke sjekket prisene, men siden jeg betaler 500,- hos Laxmi med hennes utdannelse, så antar jeg at en som bare er massør er litt billigere). Så innebærer det 110 behandlinger. Og på tre hunder, gjennom et helt liv, så sparer man inn de pengene (og du kommer sikkert til å ha andre hunder i framtiden som får glede av det...).

I tillegg så blir man litt mer bevisst hundens muskler, bevegelser mm enn mange er på forhånd, så om man tenker på redusert antall skader, behandlinger og rehabilitering i tillegg, så kommer man veldig ut på plussiden økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg ja. Uten tvil.

Om man tar Nordisk Hundemassasjeskole (jeg går kurs der selv, med tanke på egen hund), så koster en full utdannelse 33 000,- Og man må ikke ta den på så og så lang tid, man kan ta de kursene etter hvert som man har tid/mulighet/råd. Man trenger ikke å ta hele utdannelsen heller

Om man tenker at en hundemassør tar 300,- kr for en behandling på en hund (nå har jeg ikke sjekket prisene, men siden jeg betaler 500,- hos Laxmi med hennes utdannelse, så antar jeg at en som bare er massør er litt billigere). Så innebærer det 110 behandlinger. Og på tre hunder, gjennom et helt liv, så sparer man inn de pengene (og du kommer sikkert til å ha andre hunder i framtiden som får glede av det...).

I tillegg så blir man litt mer bevisst hundens muskler, bevegelser mm enn mange er på forhånd, så om man tenker på redusert antall skader, behandlinger og rehabilitering i tillegg, så kommer man veldig ut på plussiden økonomisk.

Ja, jeg måtte sjekke ut den utdannelsen. Ganske greit at man kan ta slike delkurs - det blir enklere både tidsmessig og økonomisk. Ser at Aquadog har enkle kurs til hjemmebruk, men det er kanskje ikke så utfyllende og bra? Er jo begrensninger på hva man kan lære seg på en helg.

Hørte akkurat at PetVett på Ekeberg ikke har basseng, men vanntredemølle. Det hadde jo vært noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg måtte sjekke ut den utdannelsen. Ganske greit at man kan ta slike delkurs - det blir enklere både tidsmessig og økonomisk. Ser at Aquadog har enkle kurs til hjemmebruk, men det er kanskje ikke så utfyllende og bra? Er jo begrensninger på hva man kan lære seg på en helg.

Hørte akkurat at PetVett på Ekeberg ikke har basseng, men vanntredemølle. Det hadde jo vært noe :)

Jeg har ikke forsøkt AquaDog sine, men godt hos Carmen. Med tanke på at skal jeg først lære det, skal jeg lære det skikkelig. Fler har gått Axelson først og havnet hos henne og mener det er et bedre kurs.

Nybegynnerkurset til NHMS holder til hjemmebruk, men jeg tenker litt på at mine hunder er konkurransehunder, og kanskje har behov for det "lille ekstra". Dessuten er jeg kursnerd... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kursnerd, så jeg tror jeg får starte på en sånn utdannelse :) Noe må jeg jo bruke pengene fra skatteetaten på :)

Da anbefaler jeg å starte på noe du kan fortsette med. Om du ønsker å lære litt til, og så litt til, og så litt til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Jeg går hos NHMS og er veldig fornøyd hittil. Kursene har høyere nivå enn jeg fryktet, var litt redd det var veldig lagt opp for "mindre skarpe kniver i skuffen uten særlig basisutdanning", men det er overraskende høyt nivå. Carmen har mye kunnskap, og krever at vi skal kunne ganske inngående anatomi og funksjon.

Det lønner seg å ha egen hund man kan ha med som prøvekanin, man bruker hunden aktivt gjennom kursdagene.

Første kurset gjør at man kan gjennomføre en enkel massasjebehandling, og ikke stort mer. Først på kurs to får man inngående kunnskap om musklene, deres funksjon, fester, sener og leddbånd. Man får også lære stretching og muskelpalpasjon. Jeg synes dette var veldig interessant, og det gir mulighet til å gi massasjebehandlingen på en litt annen måte. Så jeg anbefaler hvertfall de to første kursene om man kun vil ha til hjemmebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem Holt Hestesenter, de er mer opptatt av å drive hundepensjonat enn å bruke bassenget. Jeg har i ett år forsøkt å få en time der til svømming av hest (som bassenget faktisk er laget for) men det er kul umulig og kundeservice vet de ikke hva er. Det er generelt ett firma som ikke ønsker å hverken hjelpe noen eller tjene penger virker det som på meg. Brukte dem for mange år siden til hundesvømming, men da var det litt annet opplegg der.

Visjonen for stedet var enestående, servicen upåklagelig, og det var rent og trivelig. Så gikk det rett vest og ble bare en borskjemt pikes store lekearena. Jeg håper virklig det er blitt bedringer igjen. Hjemmesiden ser jo proff ut, men uten at noen har kan fortelle meg at det igjen er blitt som det var før hun ene gikk ut, reiser jeg nok lange omveier for å komme meg et annet sted for å bade bikkje, gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...