Gå til innhold
Hundesonen.no

nok en annonse på finn..

SuperMarvin

Recommended Posts

Mååå bare svare på denne også! Det er jo faktisk altfor mange "lignende" annonser på finn, som er realitisk! Min annonse var ikke særlig vanskelig å gjennomskue som en dårlig "spøk", men det er jo utrolig mange svindyre blandingshunder til salgs...

Jeg må si at det tok en liten stund før jeg gjennomskuet den altså.. måtte tenke meg nøye om. For det er nettopp som du sier, flere sånne annonser!

Egentlig så venter jeg på en telefon fra Martha og Ari Behn også... Når Mette Marit har en doodle, bør jo de ærlig talt kjøpe seg en Border Setter, sånn at den også får litt publisitet, og blir kjempe-overgjennomsnittet-råpopulær!

Hvorfor er doodlen så populær tro?

Tja si det! Tror ikke Kronprinsparet har noee som helst med saken å gjøre jeg! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Hahaha! Jeg lo når jeg leste det og så ironien med en gang :yawn: Syns det var morsomt og jeg syns faktisk det var en litt ålreit måte å få det fram på at doodle"rasen" er no farbanna tull og vi er flere som er mot det... Ironi er morro :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, kan vi ikke krysse en puddel med en chesapeak bay retriever, og lage en cheese-doodle?

også en puddel new foundlandshund, så får vi en nuddel?

Ja, akkurat! Hvorfor skal det være "godkjent" at noen blandingsraser skal være svindyre, mens andre helst skal være gratise?? :yawn:

Jeg fikk forøvrig en SINNA-mail fra en doodle-"oppdretter", som mente jeg i en undertone rakket ned på labradoodlen.... :yawn: Det var jo IKKE meningen! Folk skulle jo skjønne at jeg faktisk gjør det, og ikke bare i en undertone :ahappy:

Men det er bra at noen tar humoren da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ikke å snakke om da det var som mest poppis med miniatyrhunder, og man kunne selge HVA som helst slags blandinger til en kilopris som var horribel, bare fordi det ble små hunder utav blandingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat! Hvorfor skal det være "godkjent" at noen blandingsraser skal være svindyre, mens andre helst skal være gratise?? :wub:

Jeg fikk forøvrig en SINNA-mail fra en doodle-"oppdretter", som mente jeg i en undertone rakket ned på labradoodlen.... :yawn: Det var jo IKKE meningen! Folk skulle jo skjønne at jeg faktisk gjør det, og ikke bare i en undertone :yawn:

Men det er bra at noen tar humoren da :hmm:

Kan ikke vi få se mailene da? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer i grunn på at jeg svarte så tidlig her.. Skulle ventet på noen sterke reaskjoner først :ahappy:

Men men... Jeg er forøvrig i mot å gi bort blandingshunder.. Det er jo en kjent sak at dyr man ikke betaler for, er det lettere å kvitte seg med også.. Man tenker litt mer over saken, hvis man må betale noe tusen.

Men at disse miniatyrblandingen og alle andre mixer er såå mye dyrere, og faktisk stiger langt over prisen på "ekte" raser, er jo rett og slett hår-reisende!

Og jeg mener egentlig at både oppdretter og kjøper er nesten like ille... Hvem vil betale 15.000 for en hund man egentlig ikke skal avle på, ikke kan dra på utstilling med osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke vi få se mailene da? :yawn:

Jeg har planer om å legge de ut på hunden.no (skal SELVFØLGELIG stryke ut navn og slikt) Men jeg finner ikke ut hvordan jeg klipper ut mailen på en måte... Noen som aner hvordan jeg gjør det? Sånn at jeg på en måte får ett bilde av den? Om noen kan svare på dette, da blir jeg imponert, for jeg skjønte ikke selv hva jeg mente på.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å legge de ut på hunden.no (skal SELVFØLGELIG stryke ut navn og slikt) Men jeg finner ikke ut hvordan jeg klipper ut mailen på en måte... Noen som aner hvordan jeg gjør det? Sånn at jeg på en måte får ett bilde av den? Om noen kan svare på dette, da blir jeg imponert, for jeg skjønte ikke selv hva jeg mente på.... :yawn:

Tenker du på print screen?? Veit ikke hvordan man gjør det, men kan du ikke bare kopiere den og lime inn :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å legge de ut på hunden.no (skal SELVFØLGELIG stryke ut navn og slikt) Men jeg finner ikke ut hvordan jeg klipper ut mailen på en måte... Noen som aner hvordan jeg gjør det? Sånn at jeg på en måte får ett bilde av den? Om noen kan svare på dette, da blir jeg imponert, for jeg skjønte ikke selv hva jeg mente på.... :ahappy:

Du kan ta skjermdump (printscreen)? Trykk Print Screen knappen på tastaturet og lim inn i paint eller photoshop.

Når det gjelder priser på blandingshunde så er jeg heller ike for å gi bort hunder. (Eller dyr generelt) Jeg har også følelsen av at man får lavere terskel for å kvitte seg med dyret dersom man har fått det "kastet etter seg". 2-4000 er priser jeg ser som naturlig å betale for en blandingsvalp. (regner selvsagt med at de får vaksiner og ormekurer da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat! Hvorfor skal det være "godkjent" at noen blandingsraser skal være svindyre, mens andre helst skal være gratise?? :yawn:

Jeg fikk forøvrig en SINNA-mail fra en doodle-"oppdretter", som mente jeg i en undertone rakket ned på labradoodlen.... :yawn: Det var jo IKKE meningen! Folk skulle jo skjønne at jeg faktisk gjør det, og ikke bare i en undertone :ahappy:

Men det er bra at noen tar humoren da :wub:

Hahahahahaha! Nå lo jeg greit :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta skjermdump (printscreen)? Trykk Print Screen knappen på tastaturet og lim inn i paint eller photoshop.

Når det gjelder priser på blandingshunde så er jeg heller ike for å gi bort hunder. (Eller dyr generelt) Jeg har også følelsen av at man får lavere terskel for å kvitte seg med dyret dersom man har fått det "kastet etter seg". 2-4000 er priser jeg ser som naturlig å betale for en blandingsvalp. (regner selvsagt med at de får vaksiner og ormekurer da)

Ehm... Hvor finner jeg den knappen hen? :ahappy:

Jeg har ikke helt bestemt meg for pris enda.. Men de får både ormekur,vaksine og helseattest, så jeg vil helst ikke gå i minus liksom.. Når de nå først ble født da liksom :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Leste opp "annonsen" til min sambo nå, han lo så tårene trillet :ahappy:

Håper du får mange sånne sinna-mailer, så kanskje de får opp øynene på at en blandingshund er og forblir en blandingshund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok mer til enn en sånn annonse, for å få slutt på overprisa planlagt blandingsavl! Men morsomt at folk engasjerer seg såå mye da!

Bra jeg har frihelg, så jeg har hatt tid til å svare på mail i dag :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til TrineS for svar på mail! :yawn: Nå var kanskje min mail litt kjedelig da, beklager det! Neste gang jeg ser en lignende annonse skal jeg hoppe i det og kjefte litt eller noe! :yawn:

Men tenkt så kult om man faktisk kunne garantere at man får kun det beste av hver rase om man blandet! Da kunne man ta de rasene som har de egenskapene man ønsker og smækk boom bæng og så etter litt blændings så hadde man en perfekt hund som gjorde det du ville, når du ville! Da kunne du jo virkelig ha en gjeter-jakt-rolig-sofahund som var naturlig lydig, bjeffet kun på de du ville og om man blandet inn en liten dose kamel også så kunne du foret og vannet den en gang i uka! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du var vel i grunn den eneste som skjønte "humoren" i det tror jeg :yawn:

For de som vil lese noen av mailen, så ligger det ett lite utvalg her :yawn:

http://www.hunden.no/blogg/blogg.html?blid=19872&bid=191

Ang blandingshunder ja.. Tenk om man kunne mixe og blande hva man selv vil, for å finne en riktig "blanding"!

Likte forøvrig den om kamel, så jeg kunne foret og gitt vann bare en gang i uka :ahappy: Tenk så mye tid vi hadde spart da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine:

De selger jo chihuahua-blandinger til tyve tusen, så hvorfor ikke :wub:

Jeg hadde lett solgt de for femten tusen. Da hadde jeg også fått tjent meg noen penger samtidig :yawn:

Kommer det noen å vil kjøpe border setter for 15-20.000 skal jeg ikke nekte de jeg :yawn:

Og en sånn blanding kan jo brukes til ALT! Fuglehunden til jakt,BC til gjeting, også de 10% som er labrador, er familiehunden.. En chi-blanding kan jo bare brukes til kos og litt tur og slikt!

Nei, har stortrua på Border settern jeg altså! Alt i en lisom :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor doodle dama får det i fra at det er ulovlig med blandingshunder untatt å doodle de... :ahappy:

Genial annonse. Det finnes et stort marked for mulitifunksjonshunder! Det er så kjedelig med bare en funksjon... :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du var vel i grunn den eneste som skjønte "humoren" i det tror jeg :hmm:

For de som vil lese noen av mailen, så ligger det ett lite utvalg her :yawn:

http://www.hunden.no/blogg/blogg.html?blid=19872&bid=191

:yawn: Lest svarene du har fått nå! Helt genialt svar fra labradoodledama da! Vettu jeg visste faktisk ikke at det var ulovlig å blande bc og setter engang jeg, man lærer altså noe nytt hver dag! Klart det er noe helt annet med den lovlige blandingen labrador og puddel! Føler meg skikkelig teit som ikke har skjønt det før nå! :ahappy:

Din hund det er bilde av der? Faren? Vakker iallefall! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...