Gå til innhold
Hundesonen.no

nok en annonse på finn..

SuperMarvin

Recommended Posts

Mååå bare svare på denne også! Det er jo faktisk altfor mange "lignende" annonser på finn, som er realitisk! Min annonse var ikke særlig vanskelig å gjennomskue som en dårlig "spøk", men det er jo utrolig mange svindyre blandingshunder til salgs...

Jeg må si at det tok en liten stund før jeg gjennomskuet den altså.. måtte tenke meg nøye om. For det er nettopp som du sier, flere sånne annonser!

Egentlig så venter jeg på en telefon fra Martha og Ari Behn også... Når Mette Marit har en doodle, bør jo de ærlig talt kjøpe seg en Border Setter, sånn at den også får litt publisitet, og blir kjempe-overgjennomsnittet-råpopulær!

Hvorfor er doodlen så populær tro?

Tja si det! Tror ikke Kronprinsparet har noee som helst med saken å gjøre jeg! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Hahaha! Jeg lo når jeg leste det og så ironien med en gang :yawn: Syns det var morsomt og jeg syns faktisk det var en litt ålreit måte å få det fram på at doodle"rasen" er no farbanna tull og vi er flere som er mot det... Ironi er morro :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, kan vi ikke krysse en puddel med en chesapeak bay retriever, og lage en cheese-doodle?

også en puddel new foundlandshund, så får vi en nuddel?

Ja, akkurat! Hvorfor skal det være "godkjent" at noen blandingsraser skal være svindyre, mens andre helst skal være gratise?? :yawn:

Jeg fikk forøvrig en SINNA-mail fra en doodle-"oppdretter", som mente jeg i en undertone rakket ned på labradoodlen.... :yawn: Det var jo IKKE meningen! Folk skulle jo skjønne at jeg faktisk gjør det, og ikke bare i en undertone :ahappy:

Men det er bra at noen tar humoren da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ikke å snakke om da det var som mest poppis med miniatyrhunder, og man kunne selge HVA som helst slags blandinger til en kilopris som var horribel, bare fordi det ble små hunder utav blandingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat! Hvorfor skal det være "godkjent" at noen blandingsraser skal være svindyre, mens andre helst skal være gratise?? :wub:

Jeg fikk forøvrig en SINNA-mail fra en doodle-"oppdretter", som mente jeg i en undertone rakket ned på labradoodlen.... :yawn: Det var jo IKKE meningen! Folk skulle jo skjønne at jeg faktisk gjør det, og ikke bare i en undertone :yawn:

Men det er bra at noen tar humoren da :hmm:

Kan ikke vi få se mailene da? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer i grunn på at jeg svarte så tidlig her.. Skulle ventet på noen sterke reaskjoner først :ahappy:

Men men... Jeg er forøvrig i mot å gi bort blandingshunder.. Det er jo en kjent sak at dyr man ikke betaler for, er det lettere å kvitte seg med også.. Man tenker litt mer over saken, hvis man må betale noe tusen.

Men at disse miniatyrblandingen og alle andre mixer er såå mye dyrere, og faktisk stiger langt over prisen på "ekte" raser, er jo rett og slett hår-reisende!

Og jeg mener egentlig at både oppdretter og kjøper er nesten like ille... Hvem vil betale 15.000 for en hund man egentlig ikke skal avle på, ikke kan dra på utstilling med osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke vi få se mailene da? :yawn:

Jeg har planer om å legge de ut på hunden.no (skal SELVFØLGELIG stryke ut navn og slikt) Men jeg finner ikke ut hvordan jeg klipper ut mailen på en måte... Noen som aner hvordan jeg gjør det? Sånn at jeg på en måte får ett bilde av den? Om noen kan svare på dette, da blir jeg imponert, for jeg skjønte ikke selv hva jeg mente på.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å legge de ut på hunden.no (skal SELVFØLGELIG stryke ut navn og slikt) Men jeg finner ikke ut hvordan jeg klipper ut mailen på en måte... Noen som aner hvordan jeg gjør det? Sånn at jeg på en måte får ett bilde av den? Om noen kan svare på dette, da blir jeg imponert, for jeg skjønte ikke selv hva jeg mente på.... :yawn:

Tenker du på print screen?? Veit ikke hvordan man gjør det, men kan du ikke bare kopiere den og lime inn :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å legge de ut på hunden.no (skal SELVFØLGELIG stryke ut navn og slikt) Men jeg finner ikke ut hvordan jeg klipper ut mailen på en måte... Noen som aner hvordan jeg gjør det? Sånn at jeg på en måte får ett bilde av den? Om noen kan svare på dette, da blir jeg imponert, for jeg skjønte ikke selv hva jeg mente på.... :ahappy:

Du kan ta skjermdump (printscreen)? Trykk Print Screen knappen på tastaturet og lim inn i paint eller photoshop.

Når det gjelder priser på blandingshunde så er jeg heller ike for å gi bort hunder. (Eller dyr generelt) Jeg har også følelsen av at man får lavere terskel for å kvitte seg med dyret dersom man har fått det "kastet etter seg". 2-4000 er priser jeg ser som naturlig å betale for en blandingsvalp. (regner selvsagt med at de får vaksiner og ormekurer da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat! Hvorfor skal det være "godkjent" at noen blandingsraser skal være svindyre, mens andre helst skal være gratise?? :yawn:

Jeg fikk forøvrig en SINNA-mail fra en doodle-"oppdretter", som mente jeg i en undertone rakket ned på labradoodlen.... :yawn: Det var jo IKKE meningen! Folk skulle jo skjønne at jeg faktisk gjør det, og ikke bare i en undertone :ahappy:

Men det er bra at noen tar humoren da :wub:

Hahahahahaha! Nå lo jeg greit :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta skjermdump (printscreen)? Trykk Print Screen knappen på tastaturet og lim inn i paint eller photoshop.

Når det gjelder priser på blandingshunde så er jeg heller ike for å gi bort hunder. (Eller dyr generelt) Jeg har også følelsen av at man får lavere terskel for å kvitte seg med dyret dersom man har fått det "kastet etter seg". 2-4000 er priser jeg ser som naturlig å betale for en blandingsvalp. (regner selvsagt med at de får vaksiner og ormekurer da)

Ehm... Hvor finner jeg den knappen hen? :ahappy:

Jeg har ikke helt bestemt meg for pris enda.. Men de får både ormekur,vaksine og helseattest, så jeg vil helst ikke gå i minus liksom.. Når de nå først ble født da liksom :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Leste opp "annonsen" til min sambo nå, han lo så tårene trillet :ahappy:

Håper du får mange sånne sinna-mailer, så kanskje de får opp øynene på at en blandingshund er og forblir en blandingshund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok mer til enn en sånn annonse, for å få slutt på overprisa planlagt blandingsavl! Men morsomt at folk engasjerer seg såå mye da!

Bra jeg har frihelg, så jeg har hatt tid til å svare på mail i dag :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til TrineS for svar på mail! :yawn: Nå var kanskje min mail litt kjedelig da, beklager det! Neste gang jeg ser en lignende annonse skal jeg hoppe i det og kjefte litt eller noe! :yawn:

Men tenkt så kult om man faktisk kunne garantere at man får kun det beste av hver rase om man blandet! Da kunne man ta de rasene som har de egenskapene man ønsker og smækk boom bæng og så etter litt blændings så hadde man en perfekt hund som gjorde det du ville, når du ville! Da kunne du jo virkelig ha en gjeter-jakt-rolig-sofahund som var naturlig lydig, bjeffet kun på de du ville og om man blandet inn en liten dose kamel også så kunne du foret og vannet den en gang i uka! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du var vel i grunn den eneste som skjønte "humoren" i det tror jeg :yawn:

For de som vil lese noen av mailen, så ligger det ett lite utvalg her :yawn:

http://www.hunden.no/blogg/blogg.html?blid=19872&bid=191

Ang blandingshunder ja.. Tenk om man kunne mixe og blande hva man selv vil, for å finne en riktig "blanding"!

Likte forøvrig den om kamel, så jeg kunne foret og gitt vann bare en gang i uka :ahappy: Tenk så mye tid vi hadde spart da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine:

De selger jo chihuahua-blandinger til tyve tusen, så hvorfor ikke :wub:

Jeg hadde lett solgt de for femten tusen. Da hadde jeg også fått tjent meg noen penger samtidig :yawn:

Kommer det noen å vil kjøpe border setter for 15-20.000 skal jeg ikke nekte de jeg :yawn:

Og en sånn blanding kan jo brukes til ALT! Fuglehunden til jakt,BC til gjeting, også de 10% som er labrador, er familiehunden.. En chi-blanding kan jo bare brukes til kos og litt tur og slikt!

Nei, har stortrua på Border settern jeg altså! Alt i en lisom :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor doodle dama får det i fra at det er ulovlig med blandingshunder untatt å doodle de... :ahappy:

Genial annonse. Det finnes et stort marked for mulitifunksjonshunder! Det er så kjedelig med bare en funksjon... :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du var vel i grunn den eneste som skjønte "humoren" i det tror jeg :hmm:

For de som vil lese noen av mailen, så ligger det ett lite utvalg her :yawn:

http://www.hunden.no/blogg/blogg.html?blid=19872&bid=191

:yawn: Lest svarene du har fått nå! Helt genialt svar fra labradoodledama da! Vettu jeg visste faktisk ikke at det var ulovlig å blande bc og setter engang jeg, man lærer altså noe nytt hver dag! Klart det er noe helt annet med den lovlige blandingen labrador og puddel! Føler meg skikkelig teit som ikke har skjønt det før nå! :ahappy:

Din hund det er bilde av der? Faren? Vakker iallefall! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...