Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skjer under TV-debatter?

SoppenCamilla

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Jeg skal til å skrive et essay, om en av tre selvvalgte oppgaver. Det er en oppgave som er litt mer tiltalende enn de to andre, og den lyder:

Skriv et essay hvor du tar utgangspunkt i Montaignes syn på samtalen (side 425) og bruk det til å reflektere over våre dagers TV-debatter.

Så til problemet mitt: Jeg har ikke TV! :P Jeg har selvsagt sett TV-debatter, som den som går på Tv2 hele tida, men jeg kunne trengt deres hjelp.

Hva er typisk for TV-debatter?

Hvordan kommuniserer og debatterer de?

Hva gjør de for å få frem sine egne meninger?

Hvordan foregår TV-debattene i det store og hele?

Evt andre innspill?

Det hadde vært supert med litt hjelp, jeg må jo se dette fra veldig mange forskjellige sider av saken. :getlost:

Edit: Rettet en trykkfeil.

Skrevet

Kan du ikke bare si noen, da? :getlost:

Deltakerne får skjelden tilstrekkelig tid til å komme med fullstendige resonnement, begrunnelser og forklaringer. Derfor er det ofte vesentlige argumenter som blir avbrutt eller som ikke kommer frem i det hele tatt. Kompliserte ting blir overforenklet, og den som har enkle argumenter "vinner" fremfor den som har mer nyanserte og gjennomtenkte argumenter. I noen debatter kan det virke som om producerne/programlederne nærmest legger opp til krangling og/eller utdriting fremfor konstruktiv og saklig debatt. Underholdningsverdi går ofte foran innhold og dybde.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...