Gå til innhold
Hundesonen.no

Sponsorspørsmål

HHC

Recommended Posts

Sonen er min bibel, føler jeg kan få hjelp til alt her - så jeg spør litt igjen! :ahappy:

Vi har jo som tidligere nevnt kjøpt oss russebil ( :D ) og i den anledning så trenger vi jo litt sponsorer. Har allerede pekt ut noen som kan sponse oss med konkrete ting, men kunne gjerne tenkt oss litt pengesponsing fra lokale bedrifter også.

Spørsmålet er rett og slett hva jeg bør ha med i et brev til eventuelle sponsorer? Hittil har jeg tenkt på en kort presentasjon av medlemmene våre, sammen med fovea sine bilder av den enkelte (blir denne typen) og litt om bilen vår. Deretter litt om hvorfor de burde sponse akkurat oss, samt kontaktinformasjon.

Og nå kommer greia; siden sonen har så mange ulike aldersgrupper hadde jeg håper den litt eldre garde her kunne fortalt med hva som kanskje kunne overbevist de som var russ for litt mer enn 5 år siden om at vi ikke bare er fyll og surr, men at det går ann å sponse oss - vi er jo fremtiden :)

ALLE tips taes i mot med takk, også innspill på det vi allerede har planer om å skrive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har liksom blitt så seriøst med denne sponsinga nå... Da jeg var russ (i '92) gikk vi bare rundt til butikkene og spurte. Fikk hundre her og tohundre der og hadde vi foreldre eller noe som dreiv firma så kanskje vi fikk litt mer derfra. Så klinte vi maling på bilen og klistret på merker - og det var vel det! Pengene ble brukt til bensin og olje (vi hadde en bil som brukte nesten mer olje enn bensin...) og lignende og tror ikke vi følte trang til å late som at pengene skulle gå til sulterammede i Afrika eller at de på noen som helst måte hjalp oss i vår skolegang. Er virkelig firmaene i disse dager så vanskelige at de må overbevises om at pengene går til noe annet enn de gjør, at russetiden er en stor og viktig sak som gjør dere forberedt på voksenlivet eller noe annet flott...? Har sett at elevene mine har holdt på med brev til firmaer, men de jeg har sett har ikke vært mer enn en bønn om litt økonomisk støtte. Kort (!) presentasjon av dem og værsåsnillgiosspenger...

Og dette var neppe spesielt hjelpsomt! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg tror det kan være lønnsomt å tilby seg å jobbe litt for sponsorpengene jeg. Jeg skulle gladelig ha betalt en 1000lapp til russebil om det kom 5 russ hit og jobbet ett par timer med luking, vasking og annet forefallende arbeid. De fleste er langt mer positive til å donere penger om de føler at mottakeren er villig til å gjøre noe for å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...