Gå til innhold
Hundesonen.no

Sponsorspørsmål

HHC

Recommended Posts

Sonen er min bibel, føler jeg kan få hjelp til alt her - så jeg spør litt igjen! :ahappy:

Vi har jo som tidligere nevnt kjøpt oss russebil ( :D ) og i den anledning så trenger vi jo litt sponsorer. Har allerede pekt ut noen som kan sponse oss med konkrete ting, men kunne gjerne tenkt oss litt pengesponsing fra lokale bedrifter også.

Spørsmålet er rett og slett hva jeg bør ha med i et brev til eventuelle sponsorer? Hittil har jeg tenkt på en kort presentasjon av medlemmene våre, sammen med fovea sine bilder av den enkelte (blir denne typen) og litt om bilen vår. Deretter litt om hvorfor de burde sponse akkurat oss, samt kontaktinformasjon.

Og nå kommer greia; siden sonen har så mange ulike aldersgrupper hadde jeg håper den litt eldre garde her kunne fortalt med hva som kanskje kunne overbevist de som var russ for litt mer enn 5 år siden om at vi ikke bare er fyll og surr, men at det går ann å sponse oss - vi er jo fremtiden :)

ALLE tips taes i mot med takk, også innspill på det vi allerede har planer om å skrive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har liksom blitt så seriøst med denne sponsinga nå... Da jeg var russ (i '92) gikk vi bare rundt til butikkene og spurte. Fikk hundre her og tohundre der og hadde vi foreldre eller noe som dreiv firma så kanskje vi fikk litt mer derfra. Så klinte vi maling på bilen og klistret på merker - og det var vel det! Pengene ble brukt til bensin og olje (vi hadde en bil som brukte nesten mer olje enn bensin...) og lignende og tror ikke vi følte trang til å late som at pengene skulle gå til sulterammede i Afrika eller at de på noen som helst måte hjalp oss i vår skolegang. Er virkelig firmaene i disse dager så vanskelige at de må overbevises om at pengene går til noe annet enn de gjør, at russetiden er en stor og viktig sak som gjør dere forberedt på voksenlivet eller noe annet flott...? Har sett at elevene mine har holdt på med brev til firmaer, men de jeg har sett har ikke vært mer enn en bønn om litt økonomisk støtte. Kort (!) presentasjon av dem og værsåsnillgiosspenger...

Og dette var neppe spesielt hjelpsomt! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg tror det kan være lønnsomt å tilby seg å jobbe litt for sponsorpengene jeg. Jeg skulle gladelig ha betalt en 1000lapp til russebil om det kom 5 russ hit og jobbet ett par timer med luking, vasking og annet forefallende arbeid. De fleste er langt mer positive til å donere penger om de føler at mottakeren er villig til å gjøre noe for å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...