Gå til innhold
Hundesonen.no

Sponsorspørsmål


HHC

Recommended Posts

Sonen er min bibel, føler jeg kan få hjelp til alt her - så jeg spør litt igjen! :ahappy:

Vi har jo som tidligere nevnt kjøpt oss russebil ( :D ) og i den anledning så trenger vi jo litt sponsorer. Har allerede pekt ut noen som kan sponse oss med konkrete ting, men kunne gjerne tenkt oss litt pengesponsing fra lokale bedrifter også.

Spørsmålet er rett og slett hva jeg bør ha med i et brev til eventuelle sponsorer? Hittil har jeg tenkt på en kort presentasjon av medlemmene våre, sammen med fovea sine bilder av den enkelte (blir denne typen) og litt om bilen vår. Deretter litt om hvorfor de burde sponse akkurat oss, samt kontaktinformasjon.

Og nå kommer greia; siden sonen har så mange ulike aldersgrupper hadde jeg håper den litt eldre garde her kunne fortalt med hva som kanskje kunne overbevist de som var russ for litt mer enn 5 år siden om at vi ikke bare er fyll og surr, men at det går ann å sponse oss - vi er jo fremtiden :)

ALLE tips taes i mot med takk, også innspill på det vi allerede har planer om å skrive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har liksom blitt så seriøst med denne sponsinga nå... Da jeg var russ (i '92) gikk vi bare rundt til butikkene og spurte. Fikk hundre her og tohundre der og hadde vi foreldre eller noe som dreiv firma så kanskje vi fikk litt mer derfra. Så klinte vi maling på bilen og klistret på merker - og det var vel det! Pengene ble brukt til bensin og olje (vi hadde en bil som brukte nesten mer olje enn bensin...) og lignende og tror ikke vi følte trang til å late som at pengene skulle gå til sulterammede i Afrika eller at de på noen som helst måte hjalp oss i vår skolegang. Er virkelig firmaene i disse dager så vanskelige at de må overbevises om at pengene går til noe annet enn de gjør, at russetiden er en stor og viktig sak som gjør dere forberedt på voksenlivet eller noe annet flott...? Har sett at elevene mine har holdt på med brev til firmaer, men de jeg har sett har ikke vært mer enn en bønn om litt økonomisk støtte. Kort (!) presentasjon av dem og værsåsnillgiosspenger...

Og dette var neppe spesielt hjelpsomt! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg tror det kan være lønnsomt å tilby seg å jobbe litt for sponsorpengene jeg. Jeg skulle gladelig ha betalt en 1000lapp til russebil om det kom 5 russ hit og jobbet ett par timer med luking, vasking og annet forefallende arbeid. De fleste er langt mer positive til å donere penger om de føler at mottakeren er villig til å gjøre noe for å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
    • Jeg har latt oppdretter bestemme valp til meg. Også da det sto mellom 2 av forskjellig farge, og jeg helst ville ha en av dem. Men jeg tenker at det er greit å si ifra til oppdretter at man ønsker seg en spesiell farge.  En venninne kjøper nå en valp. Hun bestilte den mørkeste valpen, for den syns hun var penest. Oppdretter sa at det ikke var valpen som passet best min venninne. Men hun fikk kjøpe den likevel. Regner med at det går greit uansett  👍
    • Stakkars lille Izuba ❤️ og deg  Jeg har av og til sett huggorm når vi har vært på tur. Og da har gjerne bikkja allerede passert den på stien 😱 Det har gjerne gått bra fordi hunden ikke har tråkket på den, eller prøvd å snuse/sjekke hva den er. Liker ikke hoggorm når jeg er på tur med hunden 😧
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...