Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase passer for meg ?


Juliethea

Recommended Posts

Hei : )

Jeg ønsker meg en liten hund, og jeg har tenkt på en Pomeranian, men jeg er ikke 100% sikker.

Kan noen hjelpe meg med å finne den rette hunden for meg ? :icon_confused:

- Jeg vil ha en hund som trenger middels pelsstell.

- Jeg vil ha en hund som er ganske aktiv og ikke så lat :wub:

- Jeg vil ha en hund som er lettlært.

- Jeg vil ha en hund som er sånn passe liten(Pomeranian størrelse).

- Jeg vil ha en hund som liker å være ute.

Håper noen vil hjelpe meg

Hilsen Julie Therese ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse hunder som passer da :icon_confused:

Men hva tenker du å bruke hunden til? Vil du at den skal bli med i skog og mark, kanskje lengre turer i fjellet i ny og ne? Agility? Spor? Annen trening?

Og hva kan du tilby hunden? Hvor mye tid tenker du å sette av til tur og trening? Det er sånne ting som kan være lurt å tenke over før man begynner å tenke rase, da blir det lettere og velge bort raser etterpå :wub: Det er jo så mange å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse hunder som passer da :icon_confused:

Men hva tenker du å bruke hunden til? Vil du at den skal bli med i skog og mark, kanskje lengre turer i fjellet i ny og ne? Agility? Spor? Annen trening?

Og hva kan du tilby hunden? Hvor mye tid tenker du å sette av til tur og trening? Det er sånne ting som kan være lurt å tenke over før man begynner å tenke rase, da blir det lettere og velge bort raser etterpå :wub: Det er jo så mange å velge i.

Tusen takk: )

Jeg har tenkt på agility, og om jeg får meg hund kommer jeg tl å sette av mye tid, og jeg har jo mye å tilby hunden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så fint du vil ha hund.

Hvor gammel er du?

Hvor mye blir hunden alene?

Er dere flere om ansvaret, eller blir det bare din hund?

Hvor mye aktivitet tror du hunden vil få pr dag?

Er det noe spesiellt du kunne tenke deg å trene på. som agility, spor eller lydighet?

For å gi deg noen tips, er det fint å vite litt om hva du tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så fint du vil ha hund.

Hvor gammel er du?

Hvor mye blir hunden alene?

Er dere flere om ansvaret, eller blir det bare din hund?

Hvor mye aktivitet tror du hunden vil få pr dag?

Er det noe spesiellt du kunne tenke deg å trene på. som agility, spor eller lydighet?

For å gi deg noen tips, er det fint å vite litt om hva du tenker.

jeg blir 14 i år, og hunden blir ikke mye alene nei :icon_confused:

Det blir flere om ansvaret for hunden, og hunden kommer til å få mye aktivitet. Jeg kommer til å lære hunden lydighet og agility :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir 14 i år, og hunden blir ikke mye alene nei :icon_confused:

Det blir flere om ansvaret for hunden, og hunden kommer til å få mye aktivitet. Jeg kommer til å lære hunden lydighet og agility :wub:

I mine øyne blir det da en familiehund og ikke under noen omstendigheter kan jeg anbefale deg å skaffe deg din egen hund før du blir 16. Du vet at hunden skal leve i mange år. Du skal etter hvert på videregående, kanskje flytte hjemmefra, få deg kjæreste, etablere ditt eget liv der det kanskje ikke er plass til en hund. Er de hjemme forberedt på å ta over? Kanskje allerede etter noen måneder? Hvem vet? Du skal da få være ung, gå på kino, stikke på trening, besøke venner, reise på ferie. Nei, uff, jeg er nok ikke den rette å spørre. Så sær er jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg fikk min første egne hund som 14 åring (familien hadde tidl. hatt irsk setter/labradorblanding og collie) og det har gått helt fint :icon_confused: Men det skal nevnes at familien har støttet meg mye og de er like mye interreserte i henne som meg. Kjørt meg på treninger og kurs. Men det praktiske som å gå tur og trene gjør selvsagt jeg :wub:

Jeg bare sier at hvis du er nok interresert i det å ha hund og ønsker å lære og har foreldre som støtter deg skal det gå bra! ;)

Synes en papillon kan passe deg jeg, værtfal om du ønsker å drive med lydighet og agility :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hund når jeg var 14 jeg også. Har gått helt fint. Jeg har jo da også hatt folk hjemme som har vært forberedt på å ha henne hjemme om jeg flytter til en skole uten lov til å ha hund. Meg og pappa bytter på å gå tur(har en gammel familiehund også), men jeg tar meg av treningen. Mamma kjører meg fra og til hundetreff, 30 min hver vei.

Hvis du bare er nok interessert, og du har foreldre som støtter deg, og som er villige til å passe på eller overta hele ansvaret om du etter hvert flytter på en annen skole, så tror jeg nok det går bra :icon_confused:

Kan ikke noe om den, men hva med spitz? Mittelspitz eller kleinspitz?

Som sagt kan jeg ikke noe om dem, men du kan jo sjekke? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...