Gå til innhold
Hundesonen.no

Puma har vært hos dyrlegen..

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Pums har vært slapp og hatt diarè i det siste, i tillegg til at han har blitt ekstremt tynn.. Så vi var hos dyrlegen i dag. Han fikk sprøyte og sånn klissete hvit guffe han skal ha tre ganger daglig, ormekur, i tillegg til to spesial fòr.. Får håpe han blir bedre nå! Vet'en kunne ikke finne noe annet galt enn at han var littegrann varm (og veldig tynn, såklart)..

Puma var flink, han likte ikke så godt å stå på bordet, så han la seg flatt ned og presset hodet under armen min. Pingla! :D Men heldigvis var det ikke noe alvorlig!!

Fikk samtidig sjekka den testiklen som ikke har falt ned, den ligger i buken, men han sa at jeg kan vente til våren/sommeren med å kastrere han da.. Off, vil ikke det, men helsa hans kommer først!

Skrevet

du får gi han masse kos og ønske han god bedring fra alle oss :wink:

vil du ikke kastrere han eller?

hadde jeg hatt en hannhund med bare en testikkel på plass så hadde jeg glatt kastrert han hadde ikke stusset, men selvfølgelig ventet til den var nærmere to år før jeg hadde gjort det. :wink:

Skrevet

Jeg vil jo selvsagt kastrere han med bare en testikkel på plass.. Men jeg hadde et håp, og veldig lyst til, å få han godkjent som avlshund med gjeterprøve og på utstilling.. For han har et utrolig fint gemytt og ekstriør, i tillegg til en veldig god stamtavle, som hadde vært fint å bringe videre.. Så det er mest det!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...