Gå til innhold
Hundesonen.no

Puma har vært hos dyrlegen..

Aya

Recommended Posts

Pums har vært slapp og hatt diarè i det siste, i tillegg til at han har blitt ekstremt tynn.. Så vi var hos dyrlegen i dag. Han fikk sprøyte og sånn klissete hvit guffe han skal ha tre ganger daglig, ormekur, i tillegg til to spesial fòr.. Får håpe han blir bedre nå! Vet'en kunne ikke finne noe annet galt enn at han var littegrann varm (og veldig tynn, såklart)..

Puma var flink, han likte ikke så godt å stå på bordet, så han la seg flatt ned og presset hodet under armen min. Pingla! :D Men heldigvis var det ikke noe alvorlig!!

Fikk samtidig sjekka den testiklen som ikke har falt ned, den ligger i buken, men han sa at jeg kan vente til våren/sommeren med å kastrere han da.. Off, vil ikke det, men helsa hans kommer først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får gi han masse kos og ønske han god bedring fra alle oss :wink:

vil du ikke kastrere han eller?

hadde jeg hatt en hannhund med bare en testikkel på plass så hadde jeg glatt kastrert han hadde ikke stusset, men selvfølgelig ventet til den var nærmere to år før jeg hadde gjort det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo selvsagt kastrere han med bare en testikkel på plass.. Men jeg hadde et håp, og veldig lyst til, å få han godkjent som avlshund med gjeterprøve og på utstilling.. For han har et utrolig fint gemytt og ekstriør, i tillegg til en veldig god stamtavle, som hadde vært fint å bringe videre.. Så det er mest det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...