Gå til innhold
Hundesonen.no

Hurra for Rex!


Shilamon

Recommended Posts

Jeg klarte ikke å finne den gratulasjonstråden så da havner det her.

Jeg vil iallefall beære min 4-beinte turkamerat med en egen tråd når han i dag vandrer inn i sitt 5 år, og det 3. i mitt eie.

Rex kom til meg 13. februar 2007 og har siden deng gang vært fast følgesvenn på alt det rare jeg gjør. Rex kunne sitt og legg seg når han kom, samt så vidt fot og etterhvert innkalling. I dag kan han sitt, legg seg, fot, nesten innkalling, bak og nesten apport. Ergo jeg er ikke den mest effektive hundetreneren :) Rex har siden 2007 lagt på seg 5-6 kg med muskler (og kanskje bittelitt fett intramuskulært), blitt en ypperlig kløvhund og rutinert turhund.

14 dager inn i mitt eierskap var han med på villmarksmessen, noe som har blitt en årlig tradisjon der Rex ligger to dager i en seng på standen mens jeg prøver å lære folk om Rypejentene og er stolt av min snille og rolige hund:)

Rex er kanskje ikke så høyt ut dannet hund, men han er en virrete turkamerat med ett modig sinn som aksepterer det meste utenom at jeg danser i stua. Han kan løftes etter alle kroppsdeler om det skulle være behov for det, uten å protestere. Han forserer fjell, skog og elv så lenge noen leder vei. Han jakter ryper som en gud og synes leking er gøy så lenge det skjer i rolige former. Han er nysgjerrig og våken. Han digger å legge fra seg hodet sitt på ting, det være seg vinduskarmer, knær eller permer på gulvet.

Mat er ett kjedelig onde som man bare spiser så lenge vekten er under 23 kg og alle hunder med energi er slitsomme, med mindre man selv er i lekehumør. Sove er best, etter tur.

Hurra for sofaputen og turpropellen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Rex hadde kanskje tidenes kjipeste bursdag.

Da jeg måtte fikse masse ting før skolen fikk han bare en kjip tur i nabolaget, så var jeg på skolen fra 12 etterfulgt av jobb til 22. Heldigvis kom jo samboeren hjem for å lufte hund men med fotball på tv så kan man jo selv tenke seg hva mannfolket prioriterte mest:P Men han fikk lufting og pinnelek, og når jeg omsider kom hjem fra jobb vanket det griseøre. Og så fikk han snadder og en halv potet til middag ved siden av tørrfôret.

Men siden gårsdagen ble kjip tenkte jeg å feire litt mer i dag, en snartur på skolen og så blir det ut på tur med ski på beina tenker jeg og da kan vi komme med bilder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"...og en halv potet" :D Ja, det var bursdagen sin det! ;):D

Aynï hilser forresten og sier at hun ble stengt inne på stuen og fikk ikke tur bare luftings i hagen under hele sin bursdag. Ikke griseøre, og ikke en halv potet en gang! :D Så Rex må overhodet ikke klage! :) Men det er jo godt å høre at den ene eieren har samvittigheten i behold i alle fall, og prøver å gjøre det godt igjen i dag. Spørs om det holder da, det er tross alt en dag for seint.. ;)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja matforsvar er så gøy :ahappy:

Nei gutta fikk maten med tørkestativ imellom de, Casper ble ferdig med sin digre på to sekunder, mens lille dvergschnauzeren brukte 10 min. Hadde ikke blitt en rettferdig kamp :ahappy:

Tuskelusken, kanskje jeg starter catering :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIl mitt forsvar ble han feiret skikkelig i fjor:

bursdag09-7.jpg

Og man kan dele om man har gode venner venner Huldra :ahappy:

bursdag09-6.jpg

Og i går surret vi masse rundt i skogen på kryss og tvers så jeg tror jeg er tilgitt. Og Rex vil gjerne uttrykke sin dypeste medfølelse ovenfor Aynï som ble fullstendig til sidesatt. Han ønsker henne forsinket gratulerer med dagen og inviterer henne med i "Klubben for glemte bursdagshunder 2010"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...