Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand

Nowisclee

Recommended Posts

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Hmm...nå ble jeg i stuss, i Hundesport står det at NKK skal holde til i Gimlehallen og ikke Sørlandshallen (men på hjemmesidene deres står det at NKK skal holde til der). Misforstod MollyC da hun sa Gimlehallen, så tenkte jeg hun mente NTK.

NTK skal holde til på Hamresanden, så da er det bare å vente på PM'er med endelige bekreftelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte på i gårkveld.... I Championklassen... (har ikke helt gått opp for meg enda... :ahappy: )

Gleder meg til årets første langtur, selv om det blir stress. Skal hente mine foreldre på flyplassen (satser vi på, med mindre det fremdeles er askeskyer som ligger i veien....) på fredag ettermiddag, men så bor de bare 5 minutter unna fergen over til Stord, så det blir litt "på veien" :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, googlet på Sørlandshallen og det stemmer iflg deres sider at NKK skal være der 8. og 9. mai :ahappy:. Noen som vet hvor NTK kommer til å holde hus på lørdagen?

På sidene til Sørlandshallen står det oversikt over aktivitetene i 2005 - ikke for i år. Så joda - DA var det utst. der, men i år skal det dessverre ikke det..

(Liker Sørlandshallen, jeg!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sidene til Sørlandshallen står det oversikt over aktivitetene i 2005 - ikke for i år. Så joda - DA var det utst. der, men i år skal det dessverre ikke det..

(Liker Sørlandshallen, jeg!)

Susanne

Det er tydeligvis noen som ikke kan lese - hehe! Takk for oppklaringen SusanneL :ahappy:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare quote hva jeg sa tidligere i tråden, jeg:

Selvsagt, det er alltid mange påmeldte når jeg melder på Nora. På NKK Trondheim ifjor var det 23 terver, på Bø var det 27, selv på disse småutstillingene er det 11 og 12 terver (og da er selvsagt 8 av de tisper :icon_redface: ). Om Norris blir champion noen gang, så er det neppe fordi hun ikke har hatt konkurranse.

Og har du sett, 25 tervueren.. 19 av de er sikkert tisper, og 14 av de konkurrerer sikkert om certet.. :innocent:

14 sorte da, det er ikke så mange :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare quote hva jeg sa tidligere i tråden, jeg:

Og har du sett, 25 tervueren.. 19 av de er sikkert tisper, og 14 av de konkurrerer sikkert om certet.. :icon_redface:

14 sorte da, det er ikke så mange :innocent:

*fnis* vel Gigi fikk jo certet som bestillt i Bergen, så da går hun under de 5 tispene som ikke konkurrerer om certet... :whistle: blir spennende det... :whistle: Vet iallefall om 5 tisper som konkurrerer om certet. :lol: det er nok flere skal du se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 beardiser - ikke mye... Og deilig sen møtetid.

Men det er vel så dårlig parkering der at man uansett bør reise dit samtidig som fuglene våkner? For å slippe å måtte gå en kilometer, mener jeg.

Forhåpentligvis blir det ikke alt for mye dommerendringer pga aske der, da!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 beardiser - ikke mye... Og deilig sen møtetid.

Men det er vel så dårlig parkering der at man uansett bør reise dit samtidig som fuglene våkner? For å slippe å måtte gå en kilometer, mener jeg.

Forhåpentligvis blir det ikke alt for mye dommerendringer pga aske der, da!

Susanne

11 briarder også - det største antall påmeldte på utstilling så langt i år faktisk. Vi har også kjekk oppmøtetid, men må vel som du sier dra før føgglan fis bare for å få en anstendig parkeringsplass :blink:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt på 2 svarte belgere, men har ikke anledning til å reise. Noen som har plass i bilen til 1 eller 2 nedover ?

Hannen har mest der å gjøre, stiller i championklassen nå.

Men tispa trenger et cert etter fylte 2 år for å bli champis.

Men om det er plass til 1, er bedre enn ingen ;-)

Har trolig noen til å stille, men ikke transport ned/opp til Osloområdet.

31436_1426024218891_1481362319_1079494_3979621_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en etnahund! :lol: Da spørs det bare om dommeren synes hu er certkvalitet, da. *smånervøs* Litt kjedelig uten konkurranse da. Men, ingen nerver, iallefall, slipper å bekymre meg for om jeg ser helt tilbakestående ut ved siden av den andre handleren. :lol: Gleder meg alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at dommeren vår dømte på Stange nå, og brukte de svenske fargene generøst, kjenner jeg at jeg har nada forventninger... Jeg simpelthen ser BIS1-plassen flagre avgårde fra oss... :lol:

Hah, det var det jeg sa, den er vår! :lol:

Nå som det er så kort tid igjen kjenner jeg at jeg gruer meg litt til klipping... Klarer jeg å rette opp uhellskamklippingen fra klippen for påske? I tillegg sa jeg så fint at vi skulle trene på dette ørlille problemet med oppstillingen... Har vi gjort det ennå? Nei :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, det var det jeg sa, den er vår! :lol:

Nå som det er så kort tid igjen kjenner jeg at jeg gruer meg litt til klipping... Klarer jeg å rette opp uhellskamklippingen fra klippen for påske? I tillegg sa jeg så fint at vi skulle trene på dette ørlille problemet med oppstillingen... Har vi gjort det ennå? Nei :lol:

Jaja, bare vi holder det innen bilen... For om vi får to blå hver, blir det en laaang tur hjem...

Hair extension? Og et hurtigkurs til uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, bare vi holder det innen bilen... For om vi får to blå hver, blir det en laaang tur hjem...

Hair extension? Og et hurtigkurs til uka?

Oh, brilliant idé, du kan kurse oss til uka! :lol::lol:

Jeg har ikke bestilt blåsløyfer, så ingen av oss skal ha med det hjem. Eventuelt må den være med rødt og hvitt på også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, brilliant idé, du kan kurse oss til uka! :lol::lol:

Jeg har ikke bestilt blåsløyfer, så ingen av oss skal ha med det hjem. Eventuelt må den være med rødt og hvitt på også?

Oh no, jeg glemte å legge ved bestillingsskjemaet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...