Gå til innhold
Hundesonen.no

Pass av to hunder i mai


Mistra

Recommended Posts

Moren min har to hunder som trenger pass i mai. Hun reiser tirsdag 11. og kommer tilbake lørdag 15. mai, det er i Kristi himmelfartshelgen. Jeg bor jo i Trondheim og har hund selv, så det blir en del styr for meg å passe dem, men vi har det som nødløsning. Det er en labradorhann på 12 år og en lagottotispe (italiensk vannhund) på halvannet år. Labradoren er veldig grei å ha med å gjøre, han lever litt i sin egen verden nå når han har blitt eldre og bryr seg ikke så mye om andre hunder. Lagotten er ganske aktiv og energisk, men fungerer også bra med andre hunder. De bor i Asker, men det er jo selvsagt mulig å kjøre dem i hvert fall et par timer om det skulle være nødvendig. Er det noen som kunne tenke seg å passe en av dem eller begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skulle vel være enklere. Jeg må si jeg er litt skeptisk til å ha hundene på pensjonat, selv om Bærum kennel virker bra. Det virker så trist at de skal bo i disse "burene". Joda, det ser ut til at de har mye plass, men jeg tror de skulle trives mye bedre om de kom til et hjemmemiljø. Vi har hørt rundt blant venner og familie, men ikke fått napp ennå, så da tenkte jeg å prøve sonen. Og så ser jeg det fins flere andre tråder der folk spør om pass til hundene sine i noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jo hende du får napp her, men selv en ihuga burmotstander som meg sender hundene på pensjonat èn gang i året. Fibi gleder seg, hun. Sitter og uler i bilen når hun skjønner hvor vi skal. Det blir litt sånn leirskole med mange turer, nye kompiser og litt hjemlengsel :lol:

EDIT: Feil bruker. Ida skrev dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan evt. ta labradoren, men bare for et par dager, frem til ca kl. 12 den 13. (Vi skal i konfirmasjon og reiser litt senere samme dag). Selvsagt under forutsetning av at dere liker oss og vice versa, og at ungjenta mi (ca 16-17 mndr i mai) ikke "løper" da. Hun hadde sin første løpetid i juleferien, når den neste kommer, vet jeg ikke enda.

Bor på stua (jr. har soverommet som "hybel") i vår 2-roms leil. på 51 kvm. Har masse deilige soveplasser til hundene

Jeg er hjemmeværende og bor nær store parker og turveier. Sønnen min er en rolig og snill fyr på 16. Og rottisjenta mi eeelsker andre hunder, selv om jeg i første omgang ikke ønsker å ta en en dominant tispe vi ikke kjenner på overnatting.

Spørsmålet er i lab'ens sak om hun har litt for mye lekelyst for ham, men det må jeg da evt. håndtere slik at han slipper å sove en uke etter hjemkomst! :aww: Kanskje vi kunne byttet en annen gang, også!

Mail meg evt. om dette halmstrået er av interesse. Gi beskjed her dersom du ikke finner mail/IM-adresse her.

MVH

Mami

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne kanskje hjulpet til med tispen, hvis det ikke er en stor hund. Jeg har ei tispe selv, kastrat, som er litt nervøs for de store (altså at hun trekker seg unna, ikke aggressiv). Men i så fall hadde det vært greit å møte hund før de skal være her, og det hadde jo sikkert vært best for foreldrene dine også? Hvis det er av interesse, så er det bare å sende en melding. Bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke finner noe annet, så er hundepensjonat stort sett en fin løsning. Joda, eierne synes det ser trist ut at hundene skal sitte i binger med sprinkler, men hundene bryr seg lite så lenge de får mat, vann, noe å ligge på og aktivitet, faktisk! :aww: De aller aller fleste hunder trives veldig godt på pensjonater der de har det bra, og de aller fleste pensjonater gjør sitt ytterste for at hundene skal trives. :lol:

Her hos oss har vi flere hunder som begynner å hyle og gire seg opp i bunnen av bakken på vei opp til oss, og holder på til de er framme. Den er 2,1 km lang. :lol: Det er den beste anbefalingen vi kan få, synes jeg! :D Som eierne sier; Bikkjene skal på feriekoloni/Tusenfryd for hunder! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennel er kanskje det beste likevel. Det høres jo ut som at hundene har det ganske bra, selv om jeg har sett for meg at de skulle kjede seg og mistrives. Nå heller vi mer mot pensjonat, det hadde jo vært mye enklere enn å be noen andre passe dem som vi ikke kjenner og helst vil treffe først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er våre hunder om sommeren og de stortrives. Det er litt reisevei, men virkelig et hyggelig sted. Nå har det vært eierskifte det siste året, men det tror jeg ikke har noe å si for kvaliteten. :aww:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er våre hunder om sommeren og de stortrives. Det er litt reisevei, men virkelig et hyggelig sted. Nå har det vært eierskifte det siste året, men det tror jeg ikke har noe å si for kvaliteten. :lol:

Ja, utifra hva jeg har hørt, så virker det som et veldig bra sted! :icon_cry: De er like i nærheten av hundepensjonatet hvor jeg jobber. :whistle: Og såvidt jeg vet så har de nye eierne hjulpet til på pensjonatet der før de tok over, og driver etter de samme prinsippene. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...