Gå til innhold
Hundesonen.no

Mellsjøhøgda's Pure Gold "Goldie"


Stripa

Recommended Posts

Like plutselig som Lucas flytta inn til meg i fjor, flytta lille Goldie inn i går kveld. Jeg har kjent henne siden hun var noen dager gammel, men det har ikke før nå nylig blitt bestemt om at frøkna skal flytte til meg. Jeg har med å få hunder på impuls gitt :)

Hun er nå straks 9,5 uke gammel.

Men, da har i hvert fall utsagnet om sheltie stemt godt hos meg, "Sheltien er som potetgull, man kan ikke bare ha en" :P Så nå står en tricolor tispe på menyen, men jeg håper den venter ei gooood stund til :P

Goldie kommer fra kennel Mellsjøhøgda fra Lillehammer, samme kennel som sin "bror" Lucas. Hun ble født den 18. desember, og var alenebarn i kullet. Navnet hennes kommer av at hun er så rød i fargen, og det var oppdretter som kalte henne Goldie. Siden min samboer og jeg aldri klarer å bli enige om navn, tror jeg nok hun kommer til å fortsette å hete Goldie :P

Hun er foreløpig veldig enkel å ha i hus, i dag måtte jeg vekke henne kl. 11:15 :D , , så hun er absolutt en hund etter min smak :P . Ikke en lyd fra henne i dag, hun har heller ikke gjort fra seg. Flott begynnelse!

Nå gleder jeg meg bare til fortsettelsen, og ikke minst til å vise henne fram på valpeshow når hun blir gammel nok :P Inntil da skal vi bare kose oss alle sammen.

Her kommer det noen bilder av frøkna :P

140.jpg

Må være pen foran kamera! :P

152.jpg

Jenta har glimt i øyet :D

163.jpg

Må tidlig lære å vise kroppen sin på et bord :P

035.jpg

Hun synes bror har så fin seng og lurer på om ikke hun også kan få komme oppi :P

072.jpg

.... og det fikk hun! :D

010.jpg

Men Lucas er ikke alltid bare snill, lillesøstre er til for å mobbes!

144.jpg

165.jpg

Ører på avveie :P

029.jpg

Synes det var skummelt å se hunden som var på andre siden av det glasset :P

066.jpg

En sliten og trøtt frøken krøp oppi fanget til sin mor og sovnet der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå henne har jeg likt fra jeg så henne på første bildene :) HERLIGE tegninger på den snuppa der! Lekker hvit showkrage! :D

Masse gratulerer med nytt familiemedlem, og jeg kan også skrive under på den "potetgullregelen" :D Forresten så tror jeg den gjelder for Hoffer og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jostein

Gratulerer med en nydelig liten jente Enisa!

Absolutt et bra valg tror jeg. Lykke til videre med Goldie. Håper dere får mange fine stunder sammen både i og utenfor ringen. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :P

Hun er bare skjønn, leker masse, sover masse, tisser masse, bæsjer masse og ikke minst koser masse :D Hun er en herlig liten krabat, og uteseende kan man ikke klage på akkurat :P I hvert fall ikke i mine øyne :P

Jeg har fått høre så det holder hvor utålmodig jeg er, men jeg kan ikke noe for det, nå vil jeg at hun skal bli større, felle tenner, få mer pels, få bittelitt lengre snute, og bli over 30 cm, og ... dra på valpeshow. Og jeg inser at jeg må vente med alt dette til minst slutten av april! :lol: Det er jooo en evvviiigghheeeeeet til! Ikke sant?! :wub:

Hehe, men når alt dette har skjedd så ønsker jeg nok å holde i hånda en liten, myk klumpete sak som tisser og bæsjer overalt, stinker valp og biter meg hardt i øra! :)

Valper er herlige dere, i hvert fall ei stund! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå har Goldie blitt 3 mnd gammel, og det er på tide med en bitteliten oppdatering. Frøkna vokser som hun skal, spiser som hun skal og utvikler seg som hun skal. Vi hadde en litt slitsom begynnelse, da hun et par dager etter hun kom til meg fikk diare som ikke ga seg ordentlig på halvannen uke. Opp om natta annehver time for å hun skulle bæsje var slitsomt, og hun holdt ikke noe særlig på den minimale maten hun spiste, alt rant tvers igjennom. Vi fikk trent masse på å gå ute på do i hvert fall :ahappy:

Etter en tur til dyrlegen og en antibiotikakur og noe annet medisin så begynte ting å roe seg, og i dag er hun helt fin i magen, og har heldigvis lagt på seg nok til å likne en normalrund valp. En valp der man kjenner ryggrad, ribbein og hoftekuler godt er ikke noe moro, selv om det aldri virket å plage henne på noen måte.

Nå har vi smått begynt å lære inn sitt og bli, stå på trimmebordet, bli vant til å bade, børste, vise tenner osv. Jeg maser ikke så mye med henne egentlig, alt kommer nok til slutt allikevel. Er det en ting jeg har lært av å ha Lucas er å ta det mer med ro, valpen trenger ikke å bli utstillingchamp, lydighetschamp og agillitychamp før den er 4 mnd :yawn::D Men tålmodighet er ikke alltid min sterke side :wub:

Men nok prat, her kommer noen bilder av lille snuppa: :yawn:

027.jpg

Dette ble tatt noen dager før hun fylte 3 mnd, men jeg synes det var litt fint så det måtte være med :hmm:

034.jpg

041.jpg

052.jpg

Står hun sånn når vi er på utstilling så skal jeg jammen meg være fornøyd :D

082.jpg

Lucas var så nysgjerrig på at søsteren fikk være på bordet at han måtte komme opp og prøve han også, og vips så fikk vi bilde av begge to :D

095.jpg

121.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :icon_confused:

I mine øyne er hun kjempesøt, men det skulle vel bare mangle ;) Jeg kan ikke vente til hun blir gammel nok til valpeshow, etter 4 mnd's opphold fra ringen klør det nå i henda mine etter å begynne. Vi sees helt sikkert, jeg gleder meg, har ikke helt oversikten hvor vi skal hen enda, men det kommer vel noen valpeshow i nærheten :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå Har lille frøken Gold blitt hele 4 mnd gammel, og da er det på tide med en oppdatering. Vel, kan begynne med hva hun gjør i dette øyeblikk, mens jeg oppdateren tråden hennes. Vi ligger på sofaen begge to, med pledd over meg, og hun har krølla seg sammen ned ved beina mine, og sover søtt. Jeg ligger i en merkelig stilling for at hun skal kunne ligge i den stillingen hun vil, og beina skriker av smerte etter å strekke litt på seg. Hehe, ikke greit når man har lange bein og en valp å ta hensyn til :ahappy:

Ellers har frøkna blitt 29 cm høy, akkurat passe spør du meg, selv om hun kanskje ideelt sett burde ha vært 30. Jeg liker de bedre litt mindre enn litt store, men dette er smak og behag og mye kan forandre seg innen hun når den endelige voksenhøyden :ahappy: Hun skal debutere på valpeshow nå snart, og det blir bra for henne da hun er av den litt skeptiske typen, ikke sååå glad i andre menesker og langtifra så glad i andre store skumle hunder :blink: Rart at det skal være så stor forskjell på indivder innenfor samme rase, Lucas var uredd som få på den alderen.

Men nok prat igjen, og her kommer noen bilder :ahappy:

009.jpg

087.jpg

102.jpg

Hehe, se bort fra det bkomstrete gardinmønsteret som jeg rigga opp, men det var ikke heldig å ta bilder ute for sola var på vei ned den dagen, og jeg ville få tatt de i går, så da ble det bare sånn :hmm:

094.jpg

Hun står fortsatt like fint som hun gjorde sist :hmm:

043.jpg

041-1.jpg

040.jpg

037.jpg

Takk for oss for denne gang, ses igjen når frøken fyller 5 mnd :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har vært dårlig med oppdateringer i det siste, håper noen har savna oss (haha, lov å håpe :) ). Goldie har nå rukket å bli hele 7 mnd, og hun vokser og trives. Hun har i mine øyne vokst seg til å bli en riktig så vakker frøken. Hun og storebror koser seg sammen, og savnet er stort hvis den ene ikke er med den ene dagen :wub: Noen valpeshow har det blitt, riktognok uten de helt store resultatene. Vi har ikke hatt "gleden" av å konkurrere med oss selv på noen av de, men frøkna har da blitt både BIR og BIM :D Et valpekurs har vi rukket å vært med på, og til høsten håper jeg vi er klare for et grunnkurs. Nå aner jeg helt ærlig ikke hva mer jeg skal skrive, så jeg slenger inn noen bilder av frøken Gull :wub:

Image7.jpg

Image5.jpg

110.jpg

Image8.jpg

Litt rennende øyne for dagen, men synes bildet ellers ble så fint at det blir for galt å ta det vekk :o

Så noen hverdagsbilder:

004-1.jpg

Det skal ikke være tvil om at dette er HENNES makrell :D

016.jpg

På valpeshow i Vestnes

151.jpg

Det trangeste stedet i hele huset er selvfølgelog der de skal ligge ;)

016-1.jpg

koser seg med frossen kotelett i sommervarmen, nam-nam :wub:

250.jpg

Photoshoot med Goldie, Lucas og Micke ;) Søte er de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirius stiller ikke lørdag (glemte siste fristen), men tror vi tar turen på søndag, siste sjans som valp liksom.. Kommer jo med to andre på lørdag da, så vi sees uansett.

Søndag, i hagen til Grete eller? I såfall sees vi der og :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...