Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan venne de til halsbånd?


Henriette

Recommended Posts

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, en mod får flytte på den om den ligger feil.

Ja som spm sier, Jackie klør på halsen hver gang jeg setter på halsbånd, retrieverkobbel er ikke så ille, men hun klør da også. Har sjekke opp for utøy ol og det er nok bare halsbåndet, men det ser jo så dumt ut at hver gang jeg er på fellestrening ol så sitter bikkja å klør.

Emma har litt av samme greia, men med henne er det mest når vi er på treningene og det er mye som skjer, så da er det overslagsbehandling. Men med Jackie er det uansett hvor vi er, om vi tusler en liten kveldstur, er på trening, er i dyrebutikken generelt over alt bare hun får noe rundt halsen.

Tenkte kanskje det kunne hjelpe om hun bare hadde det på en stund, og nå har hun gått med halsbandet på i nesten en uke, og det har kanskje minsket litt, men hun klør fortsatt.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags halsbånd bruker du? Har du forsøkt et i et annet materiale?

Har prøvd masse forskjellige, akkurat nå har hun et i nylon. Eneste jeg ikke har brukt må vere kjettingstrup, og det er ikke aktuelt og bruke heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke bare sette halsbåndet på og la henne ha det på i en uke eller så? Så blir hun sikkert vant til det.

Vi bruker ikke halsbånd inne på hundene, men jeg pleier å sette det på som valp og ha det på en uke eller fler så de blir vant til det :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eg hentet meg ny Valp nå på lørdag som var. Satt på halsbåndet når vi kom hjem og har måtte gått med det siden. klødde og jobbet fælt med og få det av første stunden men har gitt opp og klør ikkje lenger her nå. Problemet mitt nå derimot er og få han til og gå i bånd :) men det kommer seg vell det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte silkebånd til Milo, lot hun ha det på seg hele dagen hver dag, og tok det av om natten. Hun klødde de to først ukene, men minde og mindre etter hvert:) Jeg ga henne også godbit hver dang vi skulle ta på båndet. Når jeg finner fram halsbåndet om morgnen nå kommer hun hoppende av glede:) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tusen takk, alle, for deling av erfaringer. Nå er det slik at hunden har fôrallergi, og går på et Specific-fôr. Så jeg tør ikke skifte fôr uten videre, til for eksempel Hills. Men ringte dyreklinikken i dag, og fikk time i morgen, siden det nå har pågått i to uker. Vet ikke hvor lenge mage-/tarm-infeksjoner kan vare? Kjenner jeg er veldig spent, håper på en relativt "grei" diagnose. Men takk igjen for innspill! 
    • Personlig er jeg fortsatt litt skeptisk til miniaussie. Selv om det er blitt en mer etablert og godkjent rase så har det vært mye rusk på dem (dårlig mentalitet, og jeg aner ikke hvordan det er med leddproblematikken), og jeg aner ikke hvordan de er bruksmessig. Jeg ville ikke hengt meg så veldig opp i det med førstegangshund, så lenge dere er innstilte på å sette dere inn i hundehold og trening, og prioritere det hunden trenger. Om lydighet og agility er målet ville jeg valgt sheltie av de alternativene du nevner. De kan bjeffe en del, og krever litt pelsstell (børsting regelmessig), men er fine familiehunder, aktive og som oftest ganske lette å trene. Selv er jeg ganske svak for kooikeren, men den er litt særere og mer krevende å trene. Anbefaler dere å lese rasestandarden og RAS-dokumentet på NKK eller raseklubb-sidene, og dra gjerne på noen treff eller arrangement der dere møter flere hunder av rasen og får se hvordan de er. Snakk med eiere og oppdrettere og få ulike erfaringer, så blir det kanskje litt lettere å velge.
    • jeg har lyst på en førstegangangs hund(og agility eller lydighet hund)vi er 4 i familien (vi har katt) men alle vil ha forskjellige hunderaser  det er:kooiker, sheltie , og mini aussie men hvem av de rasene er best førstegangangs hund?    
    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...