Gå til innhold
Hundesonen.no

Nemi des Champs du Trêfle - Tervueren


Fjollebolle

Recommended Posts

Ikke helt vellykket forsøk på å ta bilde av begge trollene:

4383397322_986a6fba33_o.jpg

*kremt*:

4382638197_2aa9294bba_o.jpg

:D Herlig! Hun var en herlig, balansert, men god temperert liten kruttønne :) Og nommegris nummer én... "Tante" Gigi tar nok mer enn gjerne et nytt besøk til den vakre lille :D Og jeg tar godt en kopp kakao og en brownie igjen :D (var visst ikke bare Nemi-tutt som var nommegris... :blink: )

Hun er knallsøt, og ENDA søtere i virkeligheten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Herlig! Hun var en herlig, balansert, men god temperert liten kruttønne :D Og nommegris nummer én... "Tante" Gigi tar nok mer enn gjerne et nytt besøk til den vakre lille :D Og jeg tar godt en kopp kakao og en brownie igjen :D (var visst ikke bare Nemi-tutt som var nommegris... :blink: )

Hun er knallsøt, og ENDA søtere i virkeligheten :D

Hihi, da har vi bestillingen klar til neste besøk :D Og tusen takk, tror lille trollet likte både den to og firbeinte tanten riktig så godt og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig liten tøtte :lol:

Tusen takk :lol:

Åh - får flashbacks til min egen lille rødfleece som var omtrent på den alderen i fjor vinter.. *sukk* :)

Hihi, tervbebiser er noe helt spesielt ja.. :D (Selv om man kanskje har en spesiell plass i hjertet for de svarte så kan man kanskje ikke helt fri seg for tanken om at de røde kanskje er hakket søtere som valper :P)

Og ellers var hun selvfølgelig 12 uker, ikke 3 måneder på tirsdag. Valpetid med tilhørende søvnmangel gjør meg visst noe svimete :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Og ellers var hun selvfølgelig 12 uker, ikke 3 måneder på tirsdag. Valpetid med tilhørende søvnmangel gjør meg visst noe svimete :whistle:

Tydeligvis :banana: Hvor mange uker er det i dine måneder da?

Men hun var fantastisk nydelig! Det er nesten ingen valper som slår en liten tervpiraja altså :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis :banana: Hvor mange uker er det i dine måneder da?

Men hun var fantastisk nydelig! Det er nesten ingen valper som slår en liten tervpiraja altså :whistle:

Hehe, ja jeg vet det, men det blir likevel feil å regne det på 4 uker. Hun er født den 1. desember så blir 3 måneder i dag, 13 uker - 1 dag.

Og tusen takk :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Ååhhh, hun er så nyyydelig :)

Nemi og Luno er så søte sammen!

Nemi är otroooligt söt och likaså Luno :o och så söta när dem leker tillsammans :lol:

Åh tusen takk begge to! Og de er glad i hverandre de to (selv om Luno's ører tidvis ikke er like overbevist :)), det er herlig å ha to hunder når de trives så godt sammen :) Og tusen takk for at dere dro opp igjen tråden for den hadde jeg visst nesten glemt :innocent: Luno sin får jeg oppdatere i kveld eller i morgen!

Da burde jeg kanskje oppdatere litt og. Lilletrollet er rukket å bli 9 måneder (aner ikke hvor tiden blir av), og har vært stilt på noen valpeshow samt hatt sin debut som junior. De to beste resultatene fra valpeshowkarrieren er 2 x BIR og 2 x BIG2. På sin første offisielle utstilling endte hun opp med 1.JK 1.JKK og HP for Helge Werner Hagen med følgende kritikk:

Feminin helhet. Godt hode, uttrykk. Bra hals/nakke. Akseptabel overlinje. God kroppsproposjon for alder. Bra benstamme. Parallelle bevegelser. Bra vinkler. God pels, farge. Prima temperament.

Det skal vi ikke klage på :o

Ellers er hun fortsatt en riktig sjarmerende liten frøken med både vilje og humor i bøtter og spann. En veldig morsom frøken å ha i hus, selv om hun definitivt har sine egne meninger :)

Her kommer en liiiten billedoppdatering av tøtteluren:

Nemi 4 måneder, og storebror passer på:

4993077551_ac4d375fbb.jpg

Nemi 5 måneder og Luno nesten 2 1/2 år:

4993077475_afce6d980f.jpg

Lille snille på 6 måneder gir Luno en klem :ahappy: :

4993077617_e4e072e683_z.jpg

Nemi 7 måneder:

4993684090_dbe2f3e308.jpg

Nemi 8 måneder

4993683796_222bf932b5.jpg

Og til slutt, noen 9 månedersbilder (den søte svarte frøkenen som er med på de siste to er Rina til Wildah :o ):

4993684014_140ba7b81c.jpg

4993077205_1e7524b10b.jpg

4993077107_89138d0833_o.jpg

Kjenner jeg fortsatt er litt forelsket jeg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suck...de är helt underbara! Känner suget efter en till belgergalning meeeen det måste vänta en stund :lol:

Luno är också väldigt vacker :ahappy: du borde kanske göra en gemensam tråd till Luno och Nemi? Lite lättare både för dig och för oss att kunna följa med båda :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suck...de är helt underbara! Känner suget efter en till belgergalning meeeen det måste vänta en stund :lol:

Luno är också väldigt vacker :) du borde kanske göra en gemensam tråd till Luno och Nemi? Lite lättare både för dig och för oss att kunna följa med båda :)

Takk snille! Og kjekt med to, men fornuftig (selv om dette ikke alltid er mitt favorittord :innocent:) å vente med en ung herremann i hus fra før :) For min del er det fryktelig behagelig at Nemi er deleid og at man da kan dele litt på ansvaret. Luno er nok ikke heeelt voksen enda (fortsatt litt tigergutt, veeeldig glad og lykkelig med spjoing i beina :o ).

Ellers hilser Luno og sier tusen takk! :) Og må tenke på det med felles tråd, men da må jeg jo nesten begrense meg litt med billedspammingen.. og det er jeg kanskje omtrent like flink til som å være fornuftig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk snille! Og kjekt med to, men fornuftig (selv om dette ikke alltid er mitt favorittord :innocent:) å vente med en ung herremann i hus fra før :o For min del er det fryktelig behagelig at Nemi er deleid og at man da kan dele litt på ansvaret. Luno er nok ikke heeelt voksen enda (fortsatt litt tigergutt, veeeldig glad og lykkelig med spjoing i beina :o ).

Ellers hilser Luno og sier tusen takk! :) Og må tenke på det med felles tråd, men da må jeg jo nesten begrense meg litt med billedspammingen.. og det er jeg kanskje omtrent like flink til som å være fornuftig :)

Ja jag vet haha det är helt oaktuellt att skaffa en till galning NU när jag har en megaramp i huset, det är mer än nog :lol: Men om ett år eller 2 tänker jag kanske :)

Neeej du behöver inte ha begränsningar med bildespamming...det tycker vi inte om :ahappy: vill ha fleeeeer bilder :)

Hoppas vi kan hälsa på varandra i verkligheten någongång så jag kan få klemma litteranna på dina vackra :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jag vet haha det är helt oaktuellt att skaffa en till galning NU när jag har en megaramp i huset, det är mer än nog :lol: Men om ett år eller 2 tänker jag kanske :)

Neeej du behöver inte ha begränsningar med bildespamming...det tycker vi inte om :innocent: vill ha fleeeeer bilder :o

Hoppas vi kan hälsa på varandra i verkligheten någongång så jag kan få klemma litteranna på dina vackra :)

Vel du kan fortsatt begynne å planlegge selv om du venter, er jo halve gøyen nesten :ahappy:

Og du må bare komme til Bergen vet du :) Skulle gjerne hilst både på deg og på den lille megarampen og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...