Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har skjedd med Decoy.? Halt..

Tore

Recommended Posts

I Kveld satte Decoy seg rart på stuegulvet, så ut som han var dotrengt, så åpnet dørene ut, å han kom haltende ut mot døra.. :icon_confused:

Ettermiddagen hadde vært rolig noen timer å plutselig er han Halt etter å ha sovet...

Tengte dette var vel bare at han hadde sovnet på foten så den hadde dovnet bort...

Men det gikk ikke over, å har fortsatt ikke gått over...

Som Tåpelig Hundeeier sitter jeg oppe lenge, å kjeder meg litt, så jeg laget en liten film å satte sammen i Premiere 8...

Å fant den PERFEKTE Musikken å legge på videoen... :whistle:

Men altså, hva kan det være...?

Kan noe bånd ha røket.?

Ville ikke det vært meget ondt.?

Han har/viser ingen form for smerte, alt vi tar på å stryker på han er bare godt, kosegrisen som han er...

Av og til skjelver han litt i foten...

Han har følelse på labben når vi stryker og kliper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial sang! :)

Godt å høre at han virker bedre. Det første jeg tenkte på (som sikkert ikke er logisk), var korsbåndsskade. Det er smertefullt idet de får skaden, men etterpå er det ikke såå vondt. Det er likevel en skade som gjør at de ikke kan belaste foten, og da hinker de gjerne slik Decoy gjør på filmen. Men med mindre han har gjort noen krumspring dere ikke har fått med dere, er sjansen liten for en slik skade, og det tyder jo heller ikke på noe sånt siden han allerede er på bedringens vei. Kan godt hende det var en strekk, ikke godt å si! Noen ganger får man jo aldri vite hva det var, det blir bare bra igjen av seg selv. :lol: Fortsatt god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, både Anette og Huldra.

Jeg tenkte også korsbånd da jeg så haltingen, men han har jo ikke gjort noen krumspring som skulle tilsi noe sånt. Den dagen var ganske rolig for hans del, det samme med dagen i forveien. Bare helt vanlige hverdagslige turer. Og nå bruker han foten så og si normalt igjen, det er litt halting hvis han har ligget lenge, så jeg håper det bare er en enkel strekk. Han rundet hjørnet på kjøkkenet litt kjapt og sklei tidlig på dagen, det er det eneste jeg vet som skulle tilsi vondt. Men da hverken peip eller haltet han etterpå. Og nå har jeg litt trøbbel med å holde han rolig under lufting, han vil bare frese avgårde i sin sedvanlige stil, og det er ikke mye antydning til halting. Ja, bortsett fra hvis han ligget lenge, men det også har minket utover dagen.

Nei, håper inderlig det bare var en enkel strekk. Han virker ikke til å ha vondt noe sted, ikke hoven, ikke sår, etc, og som sagt så har vi ikke sett noe som skulle tilsi vondt - og ikke hørt et eneste pip fra han. Merkelig. :lol: Jeg håper det går over, jeg trenger ikke å vite hva det var - bare det går over og aldri dukker opp igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...