Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny minipc

Benedicte

Recommended Posts

Jeg slenger meg på alle andre som ønsker seg pc om dagen :innocent: Denne gangen vil jeg ha minipc, da 3 tunge laptoper fra før av er litt kjedelig :icon_redface: Jeg har den andre pcen min til daglig bruk, men den nye ønsker jeg å ha med på reise og forelesning. Derfor må den være liten og hendig, med skriveprogrammer og plass til noen filmer slik at jeg har noe å gjøre på togreiser. Og jeg vil ikke legge for mye penger i den heller. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ASUS : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576789

Acer : er også bra.

Lenovo : har en go del treigere prosessor, ny modell kommer straks (skulle egentlig komme i Januar)

Skulle jeg kjøpt nå til under 2500kr, hadde det blitt en jeg linket til...

Se etter Window 7

Se etter Atom N450 (Denne er bedre på video, miniPCer er svake, mange av dem klarer ikke å vise HD-video...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en HP mini 110, er knallfornøyd med den.

priser vell ikke av de billigste, men den er verd det. bråker lite, stor lagringsplass, bra taster, win7, bluethoot, minnekort inngang ++

store taster på den som ikke er knotete og bruke, knall batteritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare min ASUS Eee jeg.. og er helt fornøyd rett og slett! Nå skal det sies at jeg savner store flotte Mac'en min.. men den er en god erstatter.. veldig kjekk og ta med rundt.

Plass til ganske mye musikk og div. og ikke noe treig i det hele tatt.. jeg har ikke opplevd det ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått den Labbis? Jeg er på nippet til å kjøpe selv, nesten så jeg gikk ut av elkjøp med en i dag, men de var utsolgt. En acer.

Jeg skal kjøpe meg en bra laptop etterhvert, men jeg har "behov" for en som er oppunder 10.000, så ser det ann litt :) (har lagt tråd om det men fikk ittno tips :) )

Greit å ha en liten en til å ta med rundt.

Er det noen spesielle fra acer du anbefaler rundt 2500 kr Tore?

Den du linket til ser bra ut, men den har bare 1GB ram, og 160 minne. Den jeg så på i dag hadde også bare 1gb tror jeg, men 250 gb minne, og jeg synes det bør være såpass.

Men ang. ram, jeg vet ikke hvor stor betydning det har på en slik liten sak? Jeg vil bruke den til internett, video, bildebehandling, og jeg liker multitasking.

Hva med denne? http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d114447&plid=114447

Acer Aspire One 532H Intel Atom N450

10.1", 1GB, 250 GB, Win7HP, Blå

2 490,-ink. mva

fortsatt bare 1 gb ram, men som sagt jeg aner ikke hvor stor betydning det har her?

Eller denne http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=166273

ASUS EeePC 1005HA 10" WSVGA Atom N270 1024MB 250GB Win7Starter Cam Nordic WLAN Blue Cam 6c

2495,-

Men den har mindre atomtall (hva nå det er :) )

Og her http://www.advance.no/Item.aspx?id=4616753&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&tduid=90b384de7305d065a88961faf0dafe6e

ASUS 1005PE-BLK039S

Den er jo litt dyrere da NOK 2859,00

PU: Intel Atom N450 1,66GHz RAM: 1GB (max 2GB) RAM type: DDR2 HD: 250GB

LCD: 10,1" WSVGA (1024x600) OS: Windows 7 Starter Batteri: 6 celler Bluetooth: Ja

Design: Sort Kamera: Integrert Optisk: Uten optisk drive Vekt: 1,0-1,5 kg

Denne lille saken blir jo ikke erstatning for stor laptop, mer et suplement til ferier, reiser, skole osv, så jeg vil ikke legge stort mer enn 2500 i den heller, det viktigste blir jo film, skriving og nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...