Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid

Recommended Posts

Pleier tispen din å være i dårlig humør/ha humørsvingninger når hun har løpetid?

Ho er stort sett som ho pleier under løpetiden :innocent: litt mer kontaksøkende og klengete på meg. Merker at ho ikke liker at andre tisper kommert bort til buret hennes når ho sitter i bilen. Men ikke verre enn at man såvidt hører henne brumme litt innerst i buret :icon_redface: når ho kommer ut av buret gjør ho ikke noe ut av seg :getlost:

Nå skal det sies at min nettopp er ferdig med sin andre løpetid og de forandrer kanskje atferd etterhvert som de blir mer voksne?? eller?? dette er min første tispe, så har ikke noe erfaring med det :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, det er min første tispe også - og hun har bare løpetid maks 1 gang i året, så husker ikke helt fra gang til gang hvordan atferden var sist.. Men denne gangen har hun kort lunte i forhold til en valp som har kommet i samme hus, og lurer på om denne korte lunta kan ha noe med løpetiden å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så uvanlig med humørsvingninger i forbindelse med løpetiden nei..

Vi merker ikke så mye i humøret til Sita som vi gjør i oppførsel. Hun blir mer rastløs i tiden før, og når hun har løpetid er hun slappere, mer kosete og trøtt, og ukonsentrert. Men veldig ille er det ikke.

Edit: Nå la jeg merke til at det var i forhold til en valp. Det kan jo være løpetiden som gjør det. Hvordan oppfører hun seg mot valper til vanlig? Det var noen her inne som skrev at det ikke er noen selvfølge at tisper er snille og flinke med valper som ikke er deres egne - det har de på en måte ingen grunn til å være. Noen tisper er rett og slett ikke tolerante/lekne med/"glade i" valper, rett og slett. Sita er litt sånn også hun. Kan være litt brysk mot valper. Ikke slem, men hun er ikke særlig interessert i dem, og kommer de og maser og styrer med går hun bare unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så uvanlig med humørsvingninger i forbindelse med løpetiden nei..

Vi merker ikke så mye i humøret til Sita som vi gjør i oppførsel. Hun blir mer rastløs i tiden før, og når hun har løpetid er hun slappere, mer kosete og trøtt, og ukonsentrert. Men veldig ille er det ikke.

Edit: Nå la jeg merke til at det var i forhold til en valp. Det kan jo være løpetiden som gjør det. Hvordan oppfører hun seg mot valper til vanlig? Det var noen her inne som skrev at det ikke er noen selvfølge at tisper er snille og flinke med valper som ikke er deres egne - det har de på en måte ingen grunn til å være. Noen tisper er rett og slett ikke tolerante/lekne med/"glade i" valper, rett og slett. Sita er litt sånn også hun. Kan være litt brysk mot valper. Ikke slem, men hun er ikke særlig interessert i dem, og kommer de og maser og styrer med går hun bare unna.

Hun har ikke så veldig mye erfaring med valper, de 3 hun har hatt en del kontakt med før denne valpen har hun vært tålmodige med, lekt med og sagt ifra når hun har fått nok. Og det er jo greit nok:) Det skal sies at denne valpen er veeeldig vill og ikke stopper når Chica sier ifra. Hun liker vel best å være med litt roligere hunder/valper, og det har aldri vært et problem med at hun bare har sagt ifra når det blir for voldsomt. Men det som er annerledes denne gangen er at hun sier ifra veldig raskt, knurrer og glefser etter valpen når den ikke gir seg..Jeg håper at det er løpetiden som gjør at hun takler denne valpen dårligere og at det roer seg ned litt når løpetiden er ferdig!

Forøvrig er Chica en del roligere generelt under løptiden, vil være mer i fred og sover litt mer! Og da betyr vel kanskje det at hun vil være i fred fra valpen også.. det høres ikke helt ulogisk ut det? Bør jeg forresten bare la Chica og valpen ordne opp helt selv, eller bør jeg bryte inn? Valpen har ikke skjønt at den må gi seg ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...