Gå til innhold
Hundesonen.no

De første nettene i et nytt hjem


CamillaH

Recommended Posts

Lese hele innlegget OG se hvem som har skrevet det er også lurt! :lol:

Bare tulla.. Men blir litt lei meg av at finingen min forveksles med den sinnataggen til MrsPowers. :)

Get over it, du har en slik ko hund du, de er farlige de! Bare tuller og jeg skal skal skal aldri gjøre det igjen, unnskyld...

For å ikke være helt OT:

Så skal jeg faktisk gjøre ett forsøk på dette med seng, for det høres jo veldig kos ut med valp i sengen. MEN jeg sutrer her om dette ikke går bra. Nå var det jo ikke meg denne tråden handlet om, men sånn i tilfelle jeg får en liten en om tre/fire uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har valpen i senga... Jeg ble frafårdet å ha en liten sheltievalp i senga da det kan være fare for at den ramler ut i løpet av natta og evnt. brekker et bein ell to. Jeg er forsåvidt enig i dette og personlig ville ikke hatt valpen i senga.

Har det gått bra med deres valper? Ingen som har døtti ut?

Hadde griffonvalpen min i senga fra dag en jeg, aldri noe problem der. Riktignok så sov jeg fryktelig lett den første perioden, var redd for å knuse henne. :) 1,8 kg valp har liksom ikke så innmari mye å stille opp med. Men ramle ned var aldri et problem. Er veldig redd for den biten og fremdeles vil ha valpen i senga så kan man legge myke ting nedenfor senga sånn i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker egentlig helt motsatt, jeg. De fleste av oss har vel stort sett en vanlig jobb vi må på i løpet av dagen - og dermed er vi borte fra hundene rundt 1/3 av døgnet. Det er mulig jeg er litt "hønemor" og tillegger hundene litt for mye menneskelige egenskaper, men jeg tenker altså at når jeg er borte så mye fra hundene ellers, så skal de iallefall ha muligheten til å være i nærheten når jeg er hjemme - også på natta :).

Skjønner hva du mener, og er egentlig enig også. Tenkte faktisk ikke over det på den tiden, men nå var han faktisk ikke alene mer enn et par timer nå og da frem til han var 6-7 mnd, så om han hadde sovet alene på kjøkkenet om natten hadde han uansett ikke vært ensom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Jaily kom i hus sov jeg de 2-3 første nettene på gulvet sammen med henne. Mest fordi jeg sover vanvittig tungt og hadde ikke hatt sjans til å våkne om hun ga uttrykk for å måtte ut hvis jeg lå i senga. :lol: Nå hadde det seg sånn at hun sov hele natta gjennom fra dag 1 og derfor flytta jeg raskt opp i senga mi. Jaily fikk da egen hundemadrass ved siden av senga.

(Hun sover riktig nok i senga nå da.... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lese hele innlegget OG se hvem som har skrevet det er også lurt! :)

Bare tulla.. Men blir litt lei meg av at finingen min forveksles med den sinnataggen til MrsPowers. :)

Uff, dette er jo tragisk.. :)

Til dere som har valpen i senga... Jeg ble frafårdet å ha en liten sheltievalp i senga da det kan være fare for at den ramler ut i løpet av natta og evnt. brekker et bein ell to. Jeg er forsåvidt enig i dette og personlig ville ikke hatt valpen i senga.

Har det gått bra med deres valper? Ingen som har døtti ut?

Alt har gått bra! :lol: Aynï har ikke falt ut eller blitt klemt, og jeg sover så tungt at jeg ikke ville merket det før dagen etter.. :) Da jeg var mindre hendte det at jeg sovnet med marsvinene i senga, og det gikk bra det også. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det kommet mange svar fort. Takk for det folkens! :)

Jeg ser det er mange forskjellige meninger her, men det ser ut til at min tanke om å sove på gulvet sammen med valpen de første dagene ikke er helt på jordet?

Men et spørsmål, ang. hvis valpen begynner å pipe når jeg etterhvert flytter meg opp i sengen. Skal jeg da overse dette? Eller skal jeg trøste den? Jeg er redd for å forsterke pipe-adferden, men vil jo ha en trygg og fornøyd hund også.

Som dere skjønner er jeg helt nybegynner. Men vil bare det beste for min lille hund. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...