Gå til innhold
Hundesonen.no

De første nettene i et nytt hjem

CamillaH

Recommended Posts

Lese hele innlegget OG se hvem som har skrevet det er også lurt! :lol:

Bare tulla.. Men blir litt lei meg av at finingen min forveksles med den sinnataggen til MrsPowers. :)

Get over it, du har en slik ko hund du, de er farlige de! Bare tuller og jeg skal skal skal aldri gjøre det igjen, unnskyld...

For å ikke være helt OT:

Så skal jeg faktisk gjøre ett forsøk på dette med seng, for det høres jo veldig kos ut med valp i sengen. MEN jeg sutrer her om dette ikke går bra. Nå var det jo ikke meg denne tråden handlet om, men sånn i tilfelle jeg får en liten en om tre/fire uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har valpen i senga... Jeg ble frafårdet å ha en liten sheltievalp i senga da det kan være fare for at den ramler ut i løpet av natta og evnt. brekker et bein ell to. Jeg er forsåvidt enig i dette og personlig ville ikke hatt valpen i senga.

Har det gått bra med deres valper? Ingen som har døtti ut?

Hadde griffonvalpen min i senga fra dag en jeg, aldri noe problem der. Riktignok så sov jeg fryktelig lett den første perioden, var redd for å knuse henne. :) 1,8 kg valp har liksom ikke så innmari mye å stille opp med. Men ramle ned var aldri et problem. Er veldig redd for den biten og fremdeles vil ha valpen i senga så kan man legge myke ting nedenfor senga sånn i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker egentlig helt motsatt, jeg. De fleste av oss har vel stort sett en vanlig jobb vi må på i løpet av dagen - og dermed er vi borte fra hundene rundt 1/3 av døgnet. Det er mulig jeg er litt "hønemor" og tillegger hundene litt for mye menneskelige egenskaper, men jeg tenker altså at når jeg er borte så mye fra hundene ellers, så skal de iallefall ha muligheten til å være i nærheten når jeg er hjemme - også på natta :).

Skjønner hva du mener, og er egentlig enig også. Tenkte faktisk ikke over det på den tiden, men nå var han faktisk ikke alene mer enn et par timer nå og da frem til han var 6-7 mnd, så om han hadde sovet alene på kjøkkenet om natten hadde han uansett ikke vært ensom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Jaily kom i hus sov jeg de 2-3 første nettene på gulvet sammen med henne. Mest fordi jeg sover vanvittig tungt og hadde ikke hatt sjans til å våkne om hun ga uttrykk for å måtte ut hvis jeg lå i senga. :lol: Nå hadde det seg sånn at hun sov hele natta gjennom fra dag 1 og derfor flytta jeg raskt opp i senga mi. Jaily fikk da egen hundemadrass ved siden av senga.

(Hun sover riktig nok i senga nå da.... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lese hele innlegget OG se hvem som har skrevet det er også lurt! :)

Bare tulla.. Men blir litt lei meg av at finingen min forveksles med den sinnataggen til MrsPowers. :)

Uff, dette er jo tragisk.. :)

Til dere som har valpen i senga... Jeg ble frafårdet å ha en liten sheltievalp i senga da det kan være fare for at den ramler ut i løpet av natta og evnt. brekker et bein ell to. Jeg er forsåvidt enig i dette og personlig ville ikke hatt valpen i senga.

Har det gått bra med deres valper? Ingen som har døtti ut?

Alt har gått bra! :lol: Aynï har ikke falt ut eller blitt klemt, og jeg sover så tungt at jeg ikke ville merket det før dagen etter.. :) Da jeg var mindre hendte det at jeg sovnet med marsvinene i senga, og det gikk bra det også. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det kommet mange svar fort. Takk for det folkens! :)

Jeg ser det er mange forskjellige meninger her, men det ser ut til at min tanke om å sove på gulvet sammen med valpen de første dagene ikke er helt på jordet?

Men et spørsmål, ang. hvis valpen begynner å pipe når jeg etterhvert flytter meg opp i sengen. Skal jeg da overse dette? Eller skal jeg trøste den? Jeg er redd for å forsterke pipe-adferden, men vil jo ha en trygg og fornøyd hund også.

Som dere skjønner er jeg helt nybegynner. Men vil bare det beste for min lille hund. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...