Gå til innhold
Hundesonen.no

Laika


laikamor

Recommended Posts

Tror ikke jeg har laget en tråd om Laika enda, så da kan jeg vel gjøre det her.

Laika er blanding av border collie, cocker spaniel, papillon og buhund. Laika ble født 3.2.08, så nå er det ikke lenge til hun er to år :thumbs:

Utenom de problemene jeg har skrevet om her, så er hun en veldig snill hund. Hun er veldig rampete, hun kan spise alt fra sokker til pynt. Laika er veldig leken og full av energi, og det merkes også. Når hun kommer inn fra tur, spesielt om hun er våt, så kan hun mesten springe på veggene her inne. Hun liker også å få kos, og i noen perioder vil hun mesten bare kose hele tiden.

Favorittleken hennes er fjernstyrte helikopter. Hun elsker dem. Hopper rundt og prøver å få tak i det. Om vi spør om hun vil fly helikopter, så springer hun rett ut der det pleier å ligge.

Vi trener litt agility i hagen, og dette elsker hun. Før vi begynner å trene så pleier hun å springe gjennom og over hinderne, mens jeg bare står ved siden av og ser på. Vi trener også litt triks. Hun er en veldig lettlært hund, så jeg har litt problemer med å finne nye triks å lære henne.

Sommeren 2009 var vi på hundeleir med oslo hundeskole, og jeg håper på at vi kan til sommeren igjen. Tar ca. 10 timer å kjøre hjemmefra til leiren, så det kommer litt ann på om noen vil kjøre meg igjen i år.

For tiden har Laika løpetid, så det er litt stress når vi har en hannhund i tillegg. Han har vi nå kjørt opp til tanten min, så håper det blir litt mindre stress her hjemme nå. Han har ikke spist på flere dager nå, for han er bare etter Laika hele tiden.

Her er noen bilder:

En gang var hun liten og søt...

2cnifig.jpg

men nå er hun stor og skummel

kc04k4.jpg

Hun elsker å bade, spesielt når vi er på hytta

346ayqu.jpg

919klj.jpg

Et av konfirmasjonsbildene mine

24whilz.jpg

Slik så nesa hennes ut tre-fire dager etter at en hund hang fast i nesa hennes (angrep henne)

jt72g2.jpg

Laika og Vikson, den gale dachsen til søskenbarnet mitt

2zq5y7l.jpg

Laika og Nikki, en venninnes hund

2w3w5f9.jpg

Fant, den andre blandingshunden vår

fepclw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooomin - tusen takk for at vi fikk bli litt kjent med den herlige hunden din :thumbs:

Trist med såret på nesen, men det ser jo heldigvis ut til at det går bra likevell :blink:

Det er lenge siden hun fikk det såret, så det går helt bra nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Idag er Laika 2 år! :ahappy::D:lol: Tiden går så fort! Føler det ikke er lenge siden jeg fikk henne, men det er jo mesten 2 år siden :lol:

Hun har fått kake idag, og noen gaver :D Pluss at hun skal få en ekstra lang tur.

Her er noen bilder:

Hun fikk blant annet nytt helikopter (glemte å pakkee det inn)

9pxf5u.jpg

Det gamle, og det nye helikopteret. Dere ser kanskje hvilket som er gammelt?

f2tpxs.jpg

Kake til begge hundene

dneyqe.jpg

Godt med kake

izth1e.jpg

Fant likte best "lysene"

2193z44.jpg

Hun elsker å åpne presanger

bff32r.jpg

Innholdet falt i smak

2dhcnpt.jpg

npi9ao.jpg

Gøy med helikopter

1zxsejc.jpg

Dagens presanger (utenom helikopteret)

2ykmlo9.jpg

Legger med noen bilder fra da vi var på isen en dag

j9sff4.jpg

Hun prøvde å komme seg bort til en isklump... Slik så det ut etter hun hadde skrapt seg bortover med kløtnene

2nq4pqv.jpg

Viktig å passe på at man ikke snubler i båndet

212y2ba.jpg

2m504xu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Okey, jeg er virkelig dårlig til å oppdatere.

Vi var på agilitykurs med Anne Haugland for et par helger siden. Laika var kjempeflink, man kan se på henne at hun elsker det. Vi har jo trent endel før, så hun kunne de fleste hinderene. Det eneste hinderet hun ikke hadde prøvd før var vippa, men hun klarte faktisk den også, helt alene, ganske kjapt :lol: Jeg er veldig stolt over henne. Bommen har hun bare prøvd et par ganger på hundeleir, men det er lenge siden, likevel husket hun den med en gang. Det virker også som hun liker mønet og bommen veldig godt, det var flere ganger hun sprang over de mens jeg sto og hørte på hva Anne sa jeg skulle gjøre. Det ble da til at jeg bare måtte springe etter for å belønne felt :P

Jeg hadde med kamera, men glemte å finne det frem og ta bilder. Anne sendte noen bilder hun tok, så jeg kan legge ut noen av de hvertfall:

outymd.jpg

2mcenuh.jpg

14c9uzo.jpg

2rxtves.jpg

4hrwv5.jpg

Jeg savner Laika masse for tiden, da jeg bor på hybel i Os, hvor hun ikke kan være med. Jeg vil gjerne flytte til et sted hvor jeg kan ha henne med, men vi har funnet ut at det blir for dyrt å flytte, da jeg må betale tre måneder oppsigelse her i tillegg til den nye husleiga. Men, huseieren her jeg bor nå er veldig snill, og hun har sagt hun skal hjelpe meg å finne et sted til høsten igjen hvor jeg kan ha med hund :lol:

Jeg skal hjem neste helg, da blir det nok masse trening på oss. Jeg skal prøve å få tatt endel bilder, noen av dem blir kanskje også lagt ut her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

I dag er Laika 3år :lol:

Når det gjelder utageringen så har hun blitt mye bedre. Folk er fremdeles ganske vanskelig å møte, vanskelig å få kontakt med henne, men likevel bedre enn det var før. Når vi møter hunder så går hun ofte helt fint, helt til den andre hunden vår kjefter på hunden vi møter. Da bjeffer Laika også, men da er det bare å rygge litt, så får jeg kontakt med henne igjen. Hun er så flink :rolleyes2: Gleder meg virkelig til høsten når jeg kan trene med henne hver dag, nå blir det bare ca. en helg i måneden jeg er hjemme og kan trene med henne.

I dag skal jeg hjem til henne... Regner med hun kommer til å drive ramp hele helga, hun pleier det når jeg er hjemme. Sannsynligvis fordi hun forventer det skal skje noe hele tiden, fordi jeg trener ganske mye med henne når jeg er hjemme :) Jaja, det er vel min feil, så kan vel ikke klage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...