Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som savner JRT (evt.fox terrier) i Østfold

*Marianne*

Recommended Posts

Hei

Kjørte akkurat fra Skiptvet(i Østfold) til Spydeberg(rv 122?), og så en hund, tror det var en Jack russel, muligens strihåret, i grøfta i "Skøridalen" (alle svingene før Spydeberg for de som er kjent, rett ved "steinbruddet"). Så ikke ut som den var påkjørt, men den så litt molefonken ut. Stoppet bilen og prøvde å finne den igjen, men den hadde stukket inn i skogen, og jeg greide ikke å finne verken den, eller hva som var sporet dens. Så ingen blodspor, så den er nok ikke skadet (utvendig ivertfall). Så hvis noen savner en slik hund, så er den ivertfall observert i det området, og vi har ringt og sagt fra til politiet, hvis noen skulle ringe dit... Hunden løp mot øst, inn i skogen, bort fra vegen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat overraskende å finne løse hunder på den kanten der.. Har litt på følelsen at mange bare slipper ut hundene sine for egne lufterunder.. Det er liksom "vanlig" på bondelandet.. Håper denne lille hunden har funnet veiene hjem til eierene sine da :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hadde halsbånd. Og muligens også bånd, var litt vanskelig å se.

Litt viktig detalj, da. :blink: Selv om det er langt fra Alna så kan det være folk som har tatt henne med og sluppet henne igjen. Langt merkeligere ting har skjedd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kom på at jeg glemte å si det. Alt gikk så fort skjønner du. Jeg så den bare i et glimt, vi stoppet bilen, og når jeg gikk tilbake, så var det en til som stoppet og peket ut der den lå for oss. Men før jeg greide å komme meg dit så var den søkk borte... Det var ingen hus i nærheten heller, så den må ha gått litt. Håper den kommer seg hjem igjen. Er ikke noe hyggelig å tenke på at den går rundt alene. Og nå blir det kaldere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...