Gå til innhold
Hundesonen.no

Sterilisert hund, når er hun klar for trening?

Benedicte

Recommended Posts

Cita ble sterilisert på torsdag og labber rundt i bodyen sin. Hun er i fin form, men er ikke helt fornøyd med å sette seg pga stingene.

Vi har trent litt fremadsending o.l innendørs, men når er hun klar for mer trening utendørs? Jeg tenker på fremadsendinger i galopp og gjerne være ute i kulden i noen timer, være med på joggeturer og skiturer osv?

Selvfølgelig skal jeg se an formen hennes, men sånn ca? Noen dager, uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-12 dager fikk jeg beskjed om. Tok dem på ordet siden K er i storform allerede (hun var det på dag to da) så dag 11 fikk hun både løpe løs og leke. Null problem her hvertfall. Men tror ikke jeg ville gjort det så mye tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka ble kastrert mens vi gikk på et konkurransekurs i lydighet (lol). Kurskveld torsdag, kastrering fredag, siste kurskveld torsdag en uke etterpå. Fram til da tok vi det relativt rolig, type gikk i bånd på tur og ingen vill herjing samt relativt rolige hodeoppgaver innendørs. På den siste kurskvelden var det bronsemerkeprøve, og jeg deltok som normalt med en hund som var sprekkeferdig av energi (mellom et par av øvelsene fikk hun raptus og sprintet rundt og rundt, liksom). Etter det levde vi vel som normalt vil jeg si, i forhold til aktivisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonja, storpuddel, var helt i ro i ca 9 dager etter steriliseringen (i enerom inne på førehundskolen).

Da hun kom hjem tok jeg økning i aktivitet gradvis i ca 1 uke etter inngrepet.

Sonja er ei svært "vilter", energisk og spretten tispe med HØY smerteterskel derfor tok jeg INGEN sjanser.

Hun ble sterilisert mellom 1 og 2 løpetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...