Gå til innhold
Hundesonen.no

Olympus kamera som kan ta bilder under vann.


Olsenbanden

Recommended Posts

Jeg har tenkt lenge på å kjøpe dette kameraet. men nå som jeg skal til Mexico i 14 dagen så fikk jeg enda mer lyst til å kjøpe det. Grunnen til det er at jeg skal dykke i mexico osv iløpet av oppholdet, og da hadde det vært gøy med noen bilder fra det. :frantics:

Så jeg har sett på dette kameraet å tenkte dette må være for godt til å være sant, eller?

Noen som har noe ærfaring med dette kameraet eller vet om det blir brae bilder under vann?

Surt å kjøpe det å så blir bildene rævva liksom.. Eller at det tåler ikke så mye vann som de sier.. Skal tåle vann ned til 10m dybde, støtsikkert fra fall opptil 2m, klemmsikkert inntil 100kg og frostsikkert ned til -10 grader.

Kunne tenkt meg å sett noen bilder som er tatt med et sånt kamera under vann om noen er i besittelse av det :frantics:

Kameraets fulle navn er : olympus 1030 sw, "european ultra compact camera 2008-2009"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god erfaring med dette kameraet. Dessverre er laderen til batteriet gått i stykker (min feil) så jeg får ikke brukt kameraet noe særlig, er for lat til å kjøpe ny lader :frantics:

Men mitt er da også blitt brukt i syden og med bra resultat. Men som sagt, strømmer og lys vil påvirke, men skal man ta megabra bilder under vann må man jo ha skikkelig profesjonelle saker. Kameraet tar absolutt bra nok bilder til egen bruk, syntes nå jeg.

PS. Veldig morsomt å skremme folk som er i bassenget om at de skal ta imot kameraet, hive det helt feil så det bare blir vått, for så å klikke på dem! :frantics:

Hvor i Mexico skal du? (bodd der i 3 år nemlig, så vært til de fleste vanlige turiststedene en del ganger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har modellen før den du lurer på. Ganske fornøyd med det. Brukte det en del når vi snorklet i Egypt. Syns bildene ble ganske bra. Kan legge ved et par av bildene. Det som er viktig å huske hvis man bruker det i saltvann, er å skylle det i fersk vann etterpå. Saltet tørket fort på linsen, og var vanskelig å bli kvitt etterpå.

n678880530_3288635_7357.jpg

n678880530_3288647_5645.jpg

n678880530_3288649_6274.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Mexico skal du? (bodd der i 3 år nemlig, så vært til de fleste vanlige turiststedene en del ganger).

Å! :D har du det?

Vi skal bo på et hotel i Mexico city som heter Melia Mexico Reforma :thumbs: men vi skal også til Playa del carmen en tur iløpet av oppholdet :P Det er jo først og fremst bryllup vi skal i hos onkelen min men vi skal kombinere det med ferie også :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! :D har du det?

Vi skal bo på et hotel i Mexico city som heter Melia Mexico Reforma :thumbs: men vi skal også til Playa del carmen en tur iløpet av oppholdet :P Det er jo først og fremst bryllup vi skal i hos onkelen min men vi skal kombinere det med ferie også :blink:

Hørtes deilig ut! Ja Playa del Carmen er fint feriested, litt vekk fra turistlandet Cancun liksom;)

Møter forresten stadig vekk på folk som har kjøpt det kameraet;) Og alle er visst veldig fornøyde! (på tide å få skaffet en lader til mitt :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig ut! Ja Playa del Carmen er fint feriested, litt vekk fra turistlandet Cancun liksom;)

Møter forresten stadig vekk på folk som har kjøpt det kameraet;) Og alle er visst veldig fornøyde! (på tide å få skaffet en lader til mitt :P)

:)

Hvordan er prisene i mexico i forhold til Norge? :)

Lurer på hvor mye jeg kommer til å bruke. :)

er det lurt å ha med seg noen bukser og genserer? :D begynner å bli litt stressa siden jeg reiser på søndag :P hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hmm:

Hvordan er prisene i mexico i forhold til Norge? :D

Lurer på hvor mye jeg kommer til å bruke. :rolleyes2:

er det lurt å ha med seg noen bukser og genserer? :whistle: begynner å bli litt stressa siden jeg reiser på søndag :wub: hehe..

Bukse og genser er lurt. Det kan bli kaldt, og det er høy luftfuktighet mange steder.

Prisene er ca. som i Norge. Altså melk koster 13pesos (ikke kroner) hvis du skjønner. Men så er jo 10pesos 1 dollar, så man har jo den deilige kursen. Hmm, mat og sånn er jo enda billigere.. men jeg tenker at hvis du ser for deg en ferie i Spania i pengebruk, vil du ha en del til overs :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...