Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange påmeldte hunder vil du ideelt stille sammen med?


aCa

  

19 stemmer

  1. 1.



Recommended Posts

Hva synes dere? Tenker dere bare på å få CERT eller BIR sånn at dere gjerne stiller alene eller med veldig få? Ønsker dere mange konkurrenter slik at det ligger en bedre prestasjon bak en eventuelle BIR og CERT? Eller foretrekker dere noe midt imellom hvor man har større sjanse å vinne, enn med mange, men likevel at det ikke er "walkover" seier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere? Tenker dere bare på å få CERT eller BIR sånn at dere gjerne stiller alene eller med veldig få? Ønsker dere mange konkurrenter slik at det ligger en bedre prestasjon bak en eventuelle BIR og CERT? Eller foretrekker dere noe midt imellom hvor man har større sjanse å vinne, enn med mange, men likevel at det ikke er "walkover" seier.

Jeg er vant til mange påmeldte i sheltieringen, og foretrekker definitivt at det er mange med i rasen for å få et bredere spekter. Det viser jo at dommeren har mer å velge i og at de som vinner da vanligvis er av tydelig bedre kvalitet, ergo er det mer morsomt å vinne i en slik setting. Det er normalt ikke så mange aussies med på nasjonale utstillinger i Norge, men det er betydelig flere i Danmark, Sverige og Finland og jeg må jo innrømme at det er moro å hevde seg også der med flerdoblet antall påmeldte i forhold til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det meste vi har stilt sammen med var vel 32 stk på en rasespesial i fjor. Marco fikk da sin første CK og ble 4 beste hannhund. Det ble faktisk bare delt ut 4 CK'er den dagen.. Han gjør det oftest best når det er flere påmeldte av en eller annen grunn :whistle: Jeg ønsker gjerne å stille mot en 20-50 stk.. I Finland var det over 60 tilstede og det var artig det altså, men kanskje ikke på hver utstilling :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min rase er det ofte veldig få med, det finnes rett og slett ikke så mange av dem, og ivertfall ikke så mange som stilles ut, men jeg foretrekker at det er sånn kanskje 10 stk med til sammen, så hvis det går bra så har man noe å være stolt over, samtidig som ventetiden ikke blir så lang. Det skal sies at 10 stk er ganske mange kooikere, og på rasespesialen i fjor var det bare litt over 20 med, og det er IVERTFALL mange. Men veldig spennende når så mange er med, gjerne litt fra forskjellige lang også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...