Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har tenkt seg til Strømstad?


Argyr

Recommended Posts

En av mine kjære katter :whistle: har oppdaget hullet i biabeden (som Garm laget i sin destruktive periode som valp) og selvsagt tisset akkurat der. Resultatet er at hele sengen er gjennomtrukket i urin, og det ble en fin flekk på teppet under også. :)

Den er i størrelse 100x120, og noe mindre blir nok for lite. Trodde den var 80x100 jeg, men bikkjene er visst større enn det. :D

Så, uansett om jeg klarer å redde sengen (tenkte å kjøpe Piss-Off og helle på), må jeg ha nytt trekk til den. Hvis jeg ikke klarer å redde den, må jeg ha ny seng (kanskje jeg slår på stortromma og kjøper nytt trekk til den gamle OG ny seng!). Den ble i sin tid kjøpt til en svært gunstig pris, rundt 500-lappen, og jeg har litt bakoversveis av hva de skal ha for en sånn, så oppdaget jeg at de koster under 700 svenske på My One! :) Hvis prisen er den samme i butikken som på nett, vel å merke.

Å bestille den via posten er ikke aktuelt, man må nemlig betale moms og toll +gebyrer med mindre man tar den over grensa selv.

Jeg er sjelden i Sverige etter at jeg flyttet fra Oslo, så jeg lurte på om noen her inne som har tenkt seg til Strømstad og også skal sørover (i retning Arendal/Kristiansand) i nærmeste fremtid? Bor i Tvedestrand ikke lange avstanden fra E18, så det ville være veldig enkelt og greit å møtes der. Tvedestrand ligger etter Risør, men før Arendal og Kristiansand når man kjører sørover fra Oslo. Vil selvsagt betale på forhånd for det jeg skal ha.

Det er i denne butikken (som har filial på Nordbysenteret) jeg har funnet den beste prisen - jeg vet at det er greie priser i andre butikker også, men jo billigere jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Nordby i dag. Jeg skal ikke til Tvedestrand, men om du får noen andre til å ta den fra Akershus/Oslo og videre sørover, kan jeg gjerne plukke opp en for deg.

Litt i tidligste laget. Jeg må først finne ut hva jeg skal ha, og så eventuelt avtale med noen som kan frakte videre. Er ikke så rik at en hundeseng med kattetiss automatisk går i søpla. :whistle:

Ah, synd den ikke kom litt tidligere, vi var jo nettopp på Nordbyen OG er stadig vekk i Arendal.

Det var synd ja, men som over, litt for kjapt. Pleier dere å reise til Nordbysenteret sånn innimellom? Er jo ikke noen hast akkurat. Først må jeg jo få penger på konto. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor en times tid fra Norby, og er der stadig vekk.. kan sikkert kjøpe og evnt sende til deg eller noe.. :whistle:

Men det blir vel ganske dyrt i porto, kan jeg tenke meg. Den veier jo ikke stort (om jeg skal kjøpe seng), men den er jo diger! Veldig kjekt om jeg bare skal ha trekket da. Får kjøpe sånn Piss-Off og se om det gjør jobben, i så fall skal jeg bare ha trekket tror jeg. Har sett meg lei på gaffatape i flere hjørner og et hull midt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...