Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har tenkt seg til Strømstad?

Argyr

Recommended Posts

Skrevet

En av mine kjære katter :whistle: har oppdaget hullet i biabeden (som Garm laget i sin destruktive periode som valp) og selvsagt tisset akkurat der. Resultatet er at hele sengen er gjennomtrukket i urin, og det ble en fin flekk på teppet under også. :)

Den er i størrelse 100x120, og noe mindre blir nok for lite. Trodde den var 80x100 jeg, men bikkjene er visst større enn det. :D

Så, uansett om jeg klarer å redde sengen (tenkte å kjøpe Piss-Off og helle på), må jeg ha nytt trekk til den. Hvis jeg ikke klarer å redde den, må jeg ha ny seng (kanskje jeg slår på stortromma og kjøper nytt trekk til den gamle OG ny seng!). Den ble i sin tid kjøpt til en svært gunstig pris, rundt 500-lappen, og jeg har litt bakoversveis av hva de skal ha for en sånn, så oppdaget jeg at de koster under 700 svenske på My One! :) Hvis prisen er den samme i butikken som på nett, vel å merke.

Å bestille den via posten er ikke aktuelt, man må nemlig betale moms og toll +gebyrer med mindre man tar den over grensa selv.

Jeg er sjelden i Sverige etter at jeg flyttet fra Oslo, så jeg lurte på om noen her inne som har tenkt seg til Strømstad og også skal sørover (i retning Arendal/Kristiansand) i nærmeste fremtid? Bor i Tvedestrand ikke lange avstanden fra E18, så det ville være veldig enkelt og greit å møtes der. Tvedestrand ligger etter Risør, men før Arendal og Kristiansand når man kjører sørover fra Oslo. Vil selvsagt betale på forhånd for det jeg skal ha.

Det er i denne butikken (som har filial på Nordbysenteret) jeg har funnet den beste prisen - jeg vet at det er greie priser i andre butikker også, men jo billigere jo bedre.

Skrevet

Jeg skal til Nordby i dag. Jeg skal ikke til Tvedestrand, men om du får noen andre til å ta den fra Akershus/Oslo og videre sørover, kan jeg gjerne plukke opp en for deg.

Skrevet

Jeg skal til Nordby i dag. Jeg skal ikke til Tvedestrand, men om du får noen andre til å ta den fra Akershus/Oslo og videre sørover, kan jeg gjerne plukke opp en for deg.

Litt i tidligste laget. Jeg må først finne ut hva jeg skal ha, og så eventuelt avtale med noen som kan frakte videre. Er ikke så rik at en hundeseng med kattetiss automatisk går i søpla. :whistle:

Ah, synd den ikke kom litt tidligere, vi var jo nettopp på Nordbyen OG er stadig vekk i Arendal.

Det var synd ja, men som over, litt for kjapt. Pleier dere å reise til Nordbysenteret sånn innimellom? Er jo ikke noen hast akkurat. Først må jeg jo få penger på konto. *ler*

Skrevet

Bor ikke langt unna (30-45 min unna) så kan godt kjøpe jeg, men blir samma som blondiemamma at jeg må sende den:) :whistle:

Skrevet

Bor en times tid fra Norby, og er der stadig vekk.. kan sikkert kjøpe og evnt sende til deg eller noe.. :whistle:

Men det blir vel ganske dyrt i porto, kan jeg tenke meg. Den veier jo ikke stort (om jeg skal kjøpe seng), men den er jo diger! Veldig kjekt om jeg bare skal ha trekket da. Får kjøpe sånn Piss-Off og se om det gjør jobben, i så fall skal jeg bare ha trekket tror jeg. Har sett meg lei på gaffatape i flere hjørner og et hull midt på.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...